Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. nero

    Remlicht

    Scootercenter is Duits, geen ivoeringskosten of ponden. Groetjes, nero.
  3. expo 58

    Remlicht

    Dank je, maar deze had ik al gevonden, is er niks dichterbij, geen zin in ponden en onnodige brexit kosten.
  4. visser

    Only 2 stroke

    Dit evenement is gratis en geen inschrijving!
  5. expo 58

    Remlicht

    Waar vind ik een glaasje voor het remlicht appart. Het druppel vormig glaasje bovenop van ouder type Vespa. (1958 GL) ROOD.
  6. Gisteren
  7. Vandaag de Elfstedentocht gereden ( Dank aan Berry Uilkema van de Guppo Vespisti olandesi voor het organiseren) nadat ik van de week de carburateur in de ultrasoon gedaan had en alle dichtingen vervangen heb. Hij heeft het fantastisch gedaan, waarschijnlijk was dit een euvel wat er langzaam in geslopen is want zo als vandaag heeft hij al langer niet meer gereden.
  8. Teveel vernieuwen voor alle zekerheid is toch ni ideaal zonder aanpassingen. Groetjes, nero.
  9. 't Was nog iets meer. De aftermarket hendel was minder diep uitgeboord vermoed ik waardoor de hendel , zelfs met 2 rondelen vast kwam te zitten. Heb dan maar de bout onderaan wat ingekort. Alles zou nu moeten functioneren. Groetjes, nero.
  10. Die zit er standaard in. Is er eentje om te vermelden in de top 5 van het verkloten van een dag... De bout die de versnellingshendel bovenaan op zijn plaats houdt was te hard aangespannen, of beter er ontbrak(en) 1 of meerdere rondel(en). De motor hoefde er zelf niet van onder, laat staan volledig uiteen. Maar weer een lesje bijgeleerd. Bedankt voor het meedenken, gedeeld leed is half leed zekers. Groetjes, nero.
  11. om zo een dingen te vermijden is alles even "droog" monteren en een tweedelige krukaslager aan vliegwielkant gebruiken ideaal
  12. Veer en balletjes zijn de oude, maar waren nog mooi rond. Speling op de tandwielen was er bijna niet. Mogelijk heb ik me gemist met de tandwielen. De motor staat weer op het statief, ben benieuwd... Alvast bedankt voor de hulp! Groetjes, nero.
  13. een nieuw kruis gaat wel wat straffer , maar zelfs zonder olie moet je kunnen schakelen. speling tandwielen gecheckt , en of of ze wel juist zitten en niet omgekeerd ? ook nieuwe veer en balletjes ?
  14. Bedankt Nero voor de nuttige raadgevingen.
  15. Nee, heb hem met veel moeite in en uit versnelling gekregen toen de motor op de stand stond (niet draaiend). Dacht dat het met draaiende motor beter zou lukken. Kon het kruis wel op de as hertrekken (ging vrij vlot) zonder de tandwielen. Ik vermoed dat een te laag oliepeil niet de oorzaak kan zijn? Groetjes, nero.
  16. ook niet manueel aan de selector zelf ?
  17. Alles opnieuw gemonteerd, kabels aangesloten en wat blijkt... krijg de motor niet in versnelling. Niet in 1ste en niet in 2de versnelling. Heb een BGM-schakelkruis (BGM6555) gestoken en vraag me nu af of dit de oorzaak is. Alles opnieuw demonteren en motor open smijten zekers? Groetjes, nero.
  18. Bij 10" wielen heb je 2 soorten remschoenen, diegene die draaien op 1 as (meestal de remschoenen vooraan) en dewelke die op 2 aparte assen draaien (achteraan). Meet ook de breedte van de remschoenen op, die kan ook verschillen. Groetjes, nero.
  19. Bedankt Nero Bedankt voor de info maar voor de GVLA1T vind ik niets terug.
  20. Bij scootercenter of Sip scooter. Groetjes, nero.
  21. Hallo, Ik ben eigenaar geworden van een Vespa GL 150 van het jaar 1959. Graag had ik geweten waar ik de remschoenen voor en achter kan bestellen. Grt
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...