Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Dag gelijkgezinden, Ik heb een VGLA1 uit 1961, maar toen ik ze kocht, was er niks van papieren, noch documentatie bij. Ik ben destijds naar de politie gestapt en kreeg bevestiging dat het Chassisnummer niet geseind stond. Oef, geruststelling. Voertuig is intussen al enkele jaren correct ingeschreven en verzekerd en ik rij ermee. Graag wil ik deze wesp nu restaureren in originele staat. De meeste liefhebbers adviseren me om ze gewoon rijvaardig te maken, maar voor mij is de originele staat ook belangrijk. Dus zo veel mogelijk moet voor mijn part origineel zijn. Kan iemand helpen met een beetje van alles: - Chassisnummer VGLA1T*034598 - Zijn hier nog mensen die een VGLA1 hebben en purist zijn zoals ik? - Is deze wesp geproduceerd door MISA of niet? - Ik vermoed dat de originele grondverf Nocciola MaxMeyer 3000M was en de lakkleur kleur Blu Azzuro MaxMeyer 890 is, kan iemand dat bevestigen of weerleggen? - Kan iemand mij aan een kopie helpen van de originele gebruikershandleiding en technische documentatie aub. - Op scooterhelp.com vind ik heel wat informatie, maar niet van de VGLA1. Is dat dan zo'n zeldzaam machientje? Hartelijk dank bij voorbaat voor alle reacties, zeer gewaardeerd. Patrick.
  3. Vandaag
  4. Ed75

    Remlicht

    Een beetje rondklikken doet wonderen...
  5. expo 58

    Remlicht

    Dank u, de prijzen staan in pond aangeduid..
  6. Dag allen, Mijn naam is Patrick. De kleinkinderen noemen mij 'Opi' en ik ben niet gehaast op de weg, vandaar mijn schuilnaam. Ik heb 2 Vespa's, een VGLA1 uit 1961 en een VNC1 uit 1966 (nu nog even vloeken: ik heb nog een Honda Dax ook 😉). Ben voornamelijk hier voor steun. Ik wil mijn beide wespen restaureren in originele staat. Mijn technische kennis valt mee, begin jaren tachtig heb ik een driejarige opleiding Automechanica gevolgd. Maar het ontbreekt me aan informatie en documentatie. Hopelijk vind ik hier hulp. Tot vroems.
  7. Gisteren
  8. nero

    Remlicht

    Scootercenter is Duits, geen ivoeringskosten of ponden. Groetjes, nero.
  9. expo 58

    Remlicht

    Dank je, maar deze had ik al gevonden, is er niks dichterbij, geen zin in ponden en onnodige brexit kosten.
  10. visser

    Only 2 stroke

    Dit evenement is gratis en geen inschrijving!
  11. expo 58

    Remlicht

    Waar vind ik een glaasje voor het remlicht appart. Het druppel vormig glaasje bovenop van ouder type Vespa. (1958 GL) ROOD.
  12. Afgelopen week
  13. Vandaag de Elfstedentocht gereden ( Dank aan Berry Uilkema van de Guppo Vespisti olandesi voor het organiseren) nadat ik van de week de carburateur in de ultrasoon gedaan had en alle dichtingen vervangen heb. Hij heeft het fantastisch gedaan, waarschijnlijk was dit een euvel wat er langzaam in geslopen is want zo als vandaag heeft hij al langer niet meer gereden.
  14. Teveel vernieuwen voor alle zekerheid is toch ni ideaal zonder aanpassingen. Groetjes, nero.
  15. 't Was nog iets meer. De aftermarket hendel was minder diep uitgeboord vermoed ik waardoor de hendel , zelfs met 2 rondelen vast kwam te zitten. Heb dan maar de bout onderaan wat ingekort. Alles zou nu moeten functioneren. Groetjes, nero.
  16. Die zit er standaard in. Is er eentje om te vermelden in de top 5 van het verkloten van een dag... De bout die de versnellingshendel bovenaan op zijn plaats houdt was te hard aangespannen, of beter er ontbrak(en) 1 of meerdere rondel(en). De motor hoefde er zelf niet van onder, laat staan volledig uiteen. Maar weer een lesje bijgeleerd. Bedankt voor het meedenken, gedeeld leed is half leed zekers. Groetjes, nero.
  17. om zo een dingen te vermijden is alles even "droog" monteren en een tweedelige krukaslager aan vliegwielkant gebruiken ideaal
  18. Veer en balletjes zijn de oude, maar waren nog mooi rond. Speling op de tandwielen was er bijna niet. Mogelijk heb ik me gemist met de tandwielen. De motor staat weer op het statief, ben benieuwd... Alvast bedankt voor de hulp! Groetjes, nero.
  19. een nieuw kruis gaat wel wat straffer , maar zelfs zonder olie moet je kunnen schakelen. speling tandwielen gecheckt , en of of ze wel juist zitten en niet omgekeerd ? ook nieuwe veer en balletjes ?
  20. Bedankt Nero voor de nuttige raadgevingen.
  21. Nee, heb hem met veel moeite in en uit versnelling gekregen toen de motor op de stand stond (niet draaiend). Dacht dat het met draaiende motor beter zou lukken. Kon het kruis wel op de as hertrekken (ging vrij vlot) zonder de tandwielen. Ik vermoed dat een te laag oliepeil niet de oorzaak kan zijn? Groetjes, nero.
  22. ook niet manueel aan de selector zelf ?
  23. Alles opnieuw gemonteerd, kabels aangesloten en wat blijkt... krijg de motor niet in versnelling. Niet in 1ste en niet in 2de versnelling. Heb een BGM-schakelkruis (BGM6555) gestoken en vraag me nu af of dit de oorzaak is. Alles opnieuw demonteren en motor open smijten zekers? Groetjes, nero.
  24. Bij 10" wielen heb je 2 soorten remschoenen, diegene die draaien op 1 as (meestal de remschoenen vooraan) en dewelke die op 2 aparte assen draaien (achteraan). Meet ook de breedte van de remschoenen op, die kan ook verschillen. Groetjes, nero.
  25. Probeer eens met VGLA1T

  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...