Jump to content


Photo

Miniracers


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Silver59

Silver59

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 7 posts

Posted 17 January 2012 - 07:16 PM

Dit bedr!ijf uit Zoersel heeft af en toe "gerestaureerde" Vespa's en Lambretta's te koop. Zijn die gasten te betrouwen? Heeft iemand hier ervaring (goeie of slechte) opgedaan?

#2 N!Ce

N!Ce

    Lid

  • Members
  • PipPip
  • 367 posts

Posted 17 January 2012 - 10:12 PM

Het antwoord zit volgens mij al in uw vraag vervat...... Denk daar maar eens over na :o)

N

#3 arti-bella

arti-bella

    Scooterfreak

  • Members
  • PipPipPip
  • 2915 posts

Posted 17 January 2012 - 11:11 PM

Ik wil wel zo eens een fototje zien van die ' gerestaureerde vespa of lambretta ' :P

#4 Quick

Quick

    Modernist

  • Members
  • PipPipPip
  • 1680 posts

Posted 18 January 2012 - 07:17 AM

tzijn toch geen mini vespakes en lambrettakes......voor een mine prijske ....:)

#5 Quick

Quick

    Modernist

  • Members
  • PipPipPip
  • 1680 posts

Posted 18 January 2012 - 07:17 AM

tzijn toch geen mini vespakes en lambrettakes......voor een maxi prijske ....:)

#6 EriX

EriX

    Scooterfreak

  • Members
  • PipPipPip
  • 6906 posts

Posted 18 January 2012 - 05:03 PM

http://www.miniracers.be/scooters.htm

Ik vrees ervoor als ik die zijn aanbod bekijk is het allemaal Aziatische namaak (nep LX, nep Monkey, etc...). Dus die gerestaureerde Vespa's en Lambretta's zullen ook wel een hoog "curry" gehalte hebben...

#7 Silver59

Silver59

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 7 posts

Posted 18 January 2012 - 08:00 PM

Heb het paspoort van de Lam op mail gekregen. Het betreft hier een Vijay Super bwjr 1986. SIL heeft de volledige fabriek opgekocht. Is in feite een Lam gebouwd in India. Kwaliteit? Volgens onderstaande info verkregen via Internet lijkt het me zo slecht nog niet. Maar toch, tblijft een curry...

In 1972, Scooters India Ltd (SIL), een door de staat geleide onderneming gevestigd in Lucknow , Uttar Pradesh , kocht de hele Lambretta productie-en merkrechten. Ex-Innocenti medewerkers werden gebruikt om het opzetten van een Indiase fabriek als alle handleidingen en machines instructies werden in het Italiaans. De ingebouwde eerste scooter was het Vijay Delux / DL , die de Lambretta GP150 werd badged in exportmarkten. Dit werd later uitgebreid te worden van de Vijay Super . Verdere verbeteringen werden gemaakt in de laatste jaren van de productie door het opnemen van een hedendaagse Japanse CDI unit en een geavanceerde voorwielophanging.

#8 cee

cee

    No I won't fix your scooter..

  • Members
  • PipPipPip
  • 2402 posts

Posted 18 January 2012 - 08:16 PM

de Sil lambretta's zijn totaal niet te vergelijken met een curry vespa!!!

#9 Silver59

Silver59

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 7 posts

Posted 18 January 2012 - 08:28 PM

dus, tegen een schappelijke prijs, koopwaardig (3.200€)? Moet wel uit Nederland ingevoerd worden, en ingeschreven worden in Belgie. Gezien enkel paspoort en gezien ná 1972, waarschijnlijk geen gelijkvormigheidsattest. Een probleem? En zo ja, hoe op te lossen?

#10 Domi

Domi

    Scooterfreak

  • Members
  • PipPipPip
  • 1002 posts

Posted 18 January 2012 - 09:21 PM

Voor die prijs koop je ze hier ook wel...
Hoor is bij Mike van United scooters of bij classicscooter in Nieuwrode..

#11 EriX

EriX

    Scooterfreak

  • Members
  • PipPipPip
  • 6906 posts

Posted 19 January 2012 - 04:00 PM

€3200 is ni echt ne schappelijke prijs...

#12 arti-bella

arti-bella

    Scooterfreak

  • Members
  • PipPipPip
  • 2915 posts

Posted 19 January 2012 - 04:27 PM

Vragen tot 4000 voor die sillekes :)

#13 Domi

Domi

    Scooterfreak

  • Members
  • PipPipPip
  • 1002 posts

Posted 19 January 2012 - 05:04 PM

vragen is het juiste woord,maar ze gaan goedkoper weg,zeker weten...
(of het moest iets speciaals zijn zoals die metal flakes bv)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users