Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mersea Island roll call!


belfastjohn

Aanbevolen berichten

@Pewe: Neem maar je Lammy, een Mugello kan daar tegen. Je hebt toch al bijna 500 km erop staan.

Het weer ziet er niet al te best uit om te starten, maar gaandeweg betert het. Laat ons hopen dat de meeste regen valt als we op de boot zitten en dat het opklaart tegen dat we eraf rijden.

http://www.metoffice.gov.uk/weather/uk/ ... ather.html

Klik op > play om de weersvoorspellingen af te spelen...

Link naar reactie

Dit lijkt me de ideale weg, voor wie het op voorhand wil checken. Ik schat Mersea langs deze weg op een 160 km van Ramsgate.

Ramsgate A299 – Herne Bay – Whitstable – Faversham - A299 naar M2 – Rochester – Gravesend – Northfleet – Dartford Crossing – M25 naar A13 Thurrock/Lakeside – Stanford Le Hope – Basildon – North Benfleet – A 132 at Battlesbridge – B1418 Woodham – Bicknacre – Danbury – Maldon – Heybridge – B1026 Goldhanger – Tolleshunt D’Arcy – Salcott cum Virley – (!) - Great Wigborough – Peldon – Mersea Island.

Alternatief: Je kan ook de autostrade nemen tot in Colchester, maar dat is een omweg. Als we toch maar 90 km/h rijden, dan misschien voorstel hierboven?

Link naar reactie

shipping forecast for tomorrow;

Shipping forecast

Wind Southwesterly 6 to gale 8, backing southerly or southeasterly 5 or 6.

Sea State Rough or very rough.

Weather Showers.

Visibility Good.

probable wave height 7.5 meters.

bring the sick buckets!!!

Link naar reactie
shipping forecast for tomorrow;

Shipping forecast

Wind Southwesterly 6 to gale 8, backing southerly or southeasterly 5 or 6.

Sea State Rough or very rough.

probable wave height 7.5 meters.

Surfplank meenemen! ;-)

Link naar reactie

Alléz Pewe, waar zitte gij, ik ben hier in De Haan al effkes aant dansen zene, ik zie het hier al opklaren. See you at the ferry!!En komt maar met de Lammy hé, geen excuses hij is in orde, als hij het haalt zul je alleen maar weten door er mee te komen.grts

Link naar reactie

maar dat viel allemaal wel mee. behalve bootje op de terugreis was ietwat te ruig voor mij. ben blij dat ik nog ingewanden heb...

voor een volgende sessie zal ik toch met graagte omrijden naar calais voor den trein.

Link naar reactie

Een beetje nat en een beetje veel wind... Voor de rest super!

...and how was it? i heard about 5 dead people in england because of the bad weather this weekend...

d'er zaten een paar 'bijna-dode' mensen op de boot in't terugkeren ook... ;-)

Link naar reactie

Iedereen was vrijdag netjes op tijd in Oostende aangekomen om in te checken. Pewe zijn reispaspoort was vervallen. Hij had alleen een verblijfsvergunning voor België op zak en ja, daar raak je dus de grens niet mee over. Neem daar nog eens bij dat we 3 pascontroleposten moesten passeren en dus 3 keer dezelfde uitleg. Wij hadden onze scoot al netjes op de boot geparkeerd en Pewe was nog steeds niet in zicht. Opluchting toen we dan toch een Lammy hoorden oprijden. Pewe net niet naar het asielopvangcentrum gestuurd. Komt er van als je liever Hollander dan Belg bent.

Leuke rustige overvaart, ze hadden erger voorspeld. Snelste weg genomen van Ramsgate naar Mersea, over de autostrade tot Colchester. Helft van de rit donker en hevige regenvlagen. De wind bepaalde op welk vak Anne moest rijden :-) Soms was het wel angstaanjagend als er zo'n rukwind van op zij kwam, zeker met zo'n hoop spiegels op je scooter. Iedereen blij dat we er bijna waren, al viel het achteraf gezien wel mee... We haalden met zo'n grote groep toch nog een gemiddelde van 90 km/h.

Tot we op de camping aankwamen. Meer auto's dan scooters. Terrein stuk gereden door de auto's en dus één modderpoel om in de donker door te crossen. Eentje ging tegen dek, eentje net niet. Ok, een beetje zielig dat ze met auto's komen naar een scootermeeting. Maar kan je het de Engelsen kwalijk nemen? Bijna al hun zomermeetings zijn weer letterlijk in het water gevallen. Ik kan me inbeelden dat je het dan wel beu wordt om nog maar eens honderden kilometers door de regen te tjiesen.

Door al die auto's geen plaats meer voor ons tentje. We eisten een plaatsje op in een stuk dat afgezet was en waar we zogezegd niet op mochten. 's Anderendaags zeiden ze ons dat er gevaar was voor "floading" in dat gedeelte. Ja, inderdaad het laagst gelegen plekje van het terrein. Maar de hevige storm blies alle regenwolken weg, we zaten trouwens pal aan de zee. Daardoor bleef het terrein ook droog en we plaatsten de tentjes onder de bomen. Terwijl een punkrockbandje op de achtergrond aan het schreeuwen was.

Cuppa T & the GP's hadden we al gemist. Jammer. Die tribute to Booker T. had ik wel graag aan het werk gezien. Heel de rest van de avond in het ska-northern soul zaaltje. Super muziek... tot de DJ echt zijn laatste plaatje moest draaien en dan de lichten aan gingen. Time over. Tijd voor nog een whisky en dan tent in.

's Anderendaags een lekkere warme (!) douche. English breakfast. Redelijk droog weer. Tijd om de marktkrammpjes te bezoeken. Ogen te kort om alles te bekijken en vooral heel snel geld tekort. Gelukkig moest Mike me nog wat voor een piston die ik hem daags te voren had meegebracht en we konden er weer tegen aan. Zaten ze te lachen met die Lambretta damessjakos die ik rond me had. Ideale zalf om mee thuis te komen. Toen ze hoorden dat die maar 10 pounds koste, kocht iedereen er eentje voor hun vrouw. Je kon er wel echt batjes doen. Toegegeven, Pewe en ik waren erger dan twee vrouwen die gingen shoppen.

Maar als je dacht dat Frank een echt man was... Hij komt met meer kleren en schoenen naar huis dan om het even welke vrouw een dagje naar 't Stad gaat. Maar ja, het was 't moment. Kleren, gereedschap, stickers, wisselstukken, accessoires, vinyl, cd's, ... alles vond je er wat maar met de mod of scooterscene te maken heeft.

Zelfs twee workshops ter plaatste. Sausage heeft zo Speedy zijn uitlaat ter plaatse gelast. Sausage is een super mecano! Een beer van vent is nog zachtjes uitgedrukt. Zijn vingers zijn dubbel zo dik als de mijne en nog eens de helft langer. Zijn vingers lijken sprekend op worsten, maar dan van die Engelse die je op je traditional breakfast krijgt. Hence the name. Als hij sleutel 13 in zijn handen heeft, is het net als ik een sleutel 6 vast heb.

Mocht je in die viking zijn poten raken... Eventjes reclame maken als het mag? Sausage maakte super interessante DVD's: Lambretta & Vespa Maintenance, Strip and rebuild your Lambretta engine, ... Alles in real time opgenomen waarbij hij continu vertelt en tips geeft. Check it out! Sausage is een fenomeen in the UK.

Meegedaan aan de custom show. Veel complimentjes gekregen, maar jammer geen trofee. Altijd opnieuw een TV200 AF S-type die ermee aan de haal gaat in die categorie... Waar is de tijd dat er nog een categorie Best Mod Scooter was? Toegegeven, de TV200 is de mooiste Lambretta (na de SX). Daarna waren er de spelletjes. Total scooter abuse. Touwtrekken met scooters, Banana-beer games, Ben Hur racing, ... Niks voor mij, maar wel leuk om ze bezig te zien.

Wat altijd leuk is: my space vrienden live te zien en er dan echt mee te verbroederen met een pint of Guiness en meer dan dat. Als ze dan je scooter herkennen, dan zoeken ze je...

Frank kwam zo in contact met Gaz, de chef van de T5 square tails s.c. Badges, T-Shirts, Patches, ... Frankie Boy in de wolken met zijn T5 gadgets. Nog een whiskietje daarop gedronken om de emoties door te spoelen.

Super lekker eten voor 4,50 Sterling in het Ska zaaltje. We konden er weer tegen. Quadrophonia, een tribute band van The Who, die alle Who klassiekers bracht. De bassist maakte enorm veel indruk op me. Hij kon tenminste stukken spelen die de vervanger van The Ox nu niet eens kan spelen (bv. de bas solo in My generation was net zo goed als die van The Ox). Hij zou beter eens solliciteren bij Pete en Roger. Daarna the Elements, bandje rond Andy Bennett (speelt bij O.C.S.). Mij kon dat nog bekoren omdat het modish was, maar de meesten vonden dit eerder tegensteken, tja... Maar 2 Tone and Ska was dan weer een juke box van revival ska. Super goed gebracht. Rachel in volle vorm. De tent ging helemaal uit zijn dak.

Daarna nog wat fuiven in de verschillende zaaltjes. Zondag redelijk vroeg op. Pewe en Frank ook. We zijn dan met Lieven binnendoor gereden langs landelijke Engelse weggetjes. Zo konden we bijna de helft van het parkoers highway racing wijzigen in een Engelse ride out. Nog een ommetje via Margate, gestopt in een traditional Fish and Chips shop die nog heel 60's leek, dan verder langs de kustroute naar Ramsgate. In de haven time for a cuppa tea.

De terugreis was oersaai. Boooooooooooring! We beslisten dan meteen volgend jaar de weg via Dover-Calais te nemen, de trein van 35 minuten in plaats van 5 uur boot. Dan zouden de meesten nog voor 20h00 de zondag kunnen thuis zijn. Nu kwamen we om middernacht pas in Oostende aan.

Content dat ik congé heb vandaag... Nog aan het nagenieten van opnieuw een super geslaagde Mersea. Bedankt aan iedereen voor het heel erg aangename gezelschap! We waren met 19, waarvan 17 scooters en de overgrote meerderheid Lambrettas. Goe bezig!

Link naar reactie
Een beetje nat en een beetje veel wind... Voor de rest super!
...and how was it? i heard about 5 dead people in england because of the bad weather this weekend...

d'er zaten een paar 'bijna-dode' mensen op de boot in't terugkeren ook... ;-)

Oostende - Gent(west) in 25 minuten maakte die 'bijna' bijna nog bijna-er

deze ochtend had ik een 'oejij ik leef nog' gevoel, dat was dan het mooie aan de zaak.

Met spijsvertering en hoofd is intussen alles dik in orde, het hartje doet wel nog pijn :(

Link naar reactie
Frank kwam zo in contact met Gaz, de chef van de T5 square tails s.c. Badges, T-Shirts, Patches, ... Frankie Boy in de wolken met zijn T5 gadgets. Nog een whiskietje daarop gedronken om de emoties door te spoelen.

Leuk verslag Mod66,

en ja Frank die keek er al lang naar uit om lid te worden van Square tails sc. LOL

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...