Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Defekt aan Vespa VNB 1958


Tommy

Aanbevolen berichten

Hey,

Sinds onlangs is er een defekt aan mijn Vespa VNB uit '58.

Starten is geen enkel probleem, maar als hij een tijdje aan 't rijden is, begint hij te sputteren en valt uiteindelijk stil. De afstand dat ermee gereden kan worden voor hij stilvalt varieert, maar zal +/- 3 km zijn. Opnieuw starten is dan onmogelijk tot hij opnieuw een tijdje heeft stilgestaan.

Ik heb al 't één en 't ander nagekeken (bougie, vuile carburator), maar daar blijkt niets mis mee te zijn. Technisch gezien ken ik te weinig om dit zelf op te lossen, maar zou dit wel zeer graag doen. Kan iemand mij op weg helpen ?

Alvast bedankt voor de nuttige info,

Tommy

Link naar reactie

Filtertje vervangen, kan gewoon verstopt zitten waardoor de naft niet goed doorloopt maar héél traag doorsijpelt. Na 3 km rijden is de naft die reeds is doorgesijpelt opgereden en kan je niet meer starten, als ie even stilligt loopt het vlotterkamerke terug vol...

Link naar reactie

dat glazen potje waar ik van sprak, daar zit een soort van pakking op (vroeger kurk, nu in rubber verkrijgbaar). als die versleten is kan het zijn dat je daar valse lucht trekt. als je rijdt, gebruikt je motor de naft die er in zat (kamertje en darm) en door die lucht trekt het kamertje niet terug vol. gevolg, je rijdt elke keer tot het leeg is en dan val je stil. als je dan stopt loopt het terug vol en kan je weer verder. zo was het bij mij bij mijn GL.

er zijn natuurlijk nog veel andere mogelijkheden...

Link naar reactie

Misschien eens nakijken of het gaatje in de benzinedop niet verstopt of toe geverfd is, dan wordt de benzinetank vacuum getrokken en loopt de benzine er ook moeilijk door. Doe eens een (klein) ritje met een geopende benzinedop (maar zie dat er geen vuil in je tank kan), dan kun je deze mogelijke oorzaak uitsluiten. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hey Tommy,

ik heb anders nog zo'n bobijnen liggen en condensators.

Je hebt als het nog origineel is een inwendige bobijn.

Die zijn niet al te best.

Vgr nico

nico.sagaert@scarlet.be

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...