Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vesparun gent via n43


chocolateman

Aanbevolen berichten

Wim(chocolateman) ik woon op een zijweg langs de kortrijksesteenweg(baan N43) in desselgem - waregem.

Tis misschien beter dat jij even hier passeert?

Hier mijn GSM nummer 0497614176

Link naar reactie

Vandaag reden twee dozijn vespisten om en rond Gent op de Rondrit ter gelegenheid van de Gentse Feesten, dit keer georganiseerd door Vespa Club Gent. Hoewel de regen met bakken uit de hemel kwam, bestegen de aanwezigen hun stalen ros en ging dapper door tot het einde. Geen pannes, geen opgevers onderweg, alleen maar duimen omhoog van passanten én een goeie rustplek met koffie, choco en pannenkoeken. De afwezigen hadden andermaal dik ongelijk...

100_0067.jpg

100_0068.jpg

100_0069.jpg

100_0071.jpg

100_0072.jpg

100_0073.jpg

100_0074.jpg

100_0075.jpg

100_0076.jpg

100_0077.jpg

100_0078.jpg

100_0079.jpg

100_0081.jpg

Link naar reactie

Het was inderdaad een fijne rit.

Ik vond het vooral zeer sympathiek dat de initiatiefnemer heeft afgehaakt omdat het regende. Maar!: toffe opkomst van toffe mensen en een mooi uitgestippelde route en dat was het belangrijkste! Dat er nog veel zulke ritten mogen komen!

Link naar reactie

Je weet direkt met wie je te doen hebt als je zo iets tegenkomt voor de rest zeer leuke middag en tot weerziens (behalve een persoon dan).

Groeten

Link naar reactie

goed om te lezen dat jullie je ondanks de regen toch nog geamuseerd hebben en dat er een behoorlijke opkomst was.

iets minder fijn dat sommigen het blijkbaar nodig vinden om verwijten te gooien aan het adres van iemand die ze niet kennen (ik heb trouwens liever dat je meteen mijn naam noemt als je zoiets doet).

for the record :

- ik rij doorheen het jaar al genoeg in de gietende regen om dat ook nog eens voor mijn plezier te gaan doen op een zondag. plezier is er voor mij trouwens nooit bij als het regent (al genoeg geslipt en net niet gevallen daarvoor). mensen die mij al wat langer kennen op dit forum weten trouwens dat voor mijzelf ritten altijd 'onder voorbehoud van slecht weer' doorgaan. en als het quasi onophoudelijk regent is dat voor mij = 'slecht weer". dat andere mensen geen probleem hebben met zware regenval, goed voor hen, maar verwacht niet van mij dat ik dat zie zitten.

- deze 'initiatiefnemer' (sic) heeft in wezen niets anders gedaan dan een datum voorgesteld. voor zover ik weet zijn de flyer/affiche door jurgen gemaakt, en de route door vespa club gent uitgestippeld (waarvoor nog eens dank aan beiden)

ik begrijp eerlijk gezegd niet goed hoe mijn afwezigheid vandaag voor problemen heeft gezorgd voor het rijden van de rit ?

soit, ik beloof plechtig om in de toekomst :

- geen data meer voor te stellen op dit forum,

- niet meer de moeite te doen om mensen te vragen een rit uit te stippelen,

- niet meer op pad te gaan om affiches voor een rit te laten ophangen en persoonlijk flyers aan Vespa's in Gent te bevestigen.

vanaf nu zit ik ook op mijn lui gat op dit forum te wachten tot iemand anders een initiatief neemt.

en voor de volledigheid (kwestie van volgende week niet weer hetzelfde te moeten lezen) : ALS HET VOLGENDE WEEK OUDE WIJVEN REGENT RIJ IK NIET MEE NAAR DE VLAAMSE ARDENNEN.

Bericht bewerkt (24.07.2005 | 23:03)

Link naar reactie

"zonder verplichtingen" was onze leuze toen we een paar jaar geleden op een zomeravond voor de eerste keer samen kwamen op de 'oude beestenmarkt' in Gent om een ritje te maken. Dit forum werd toen al gebruikt om mensen die elkaar niet kenden maar wel een gelijke hobby hadden, samen te brengen.

Elk initiatief die hier door een individuele gebruiker gebracht wordt, moet elkeen zien als 'zonder verplichtingen'. Een persoon is geen club, dit forum is ook geen club.

Ik ben al blij dat er initiatieven zijn... en we hebben gereden, so what's the big deal. Diegene die er waren, waren er. Punt.

Link naar reactie

Ik ga ervan uit dat elke betrokkenheid vrijblijvend is, en als 't regend kan 't zijn dat ik volgende keer ook niet meerij, als ik daar geen zin in heb. Als we mekaar beginnen af te rekenen op het feit of we al dan niet in de regen rijden zijn we verkeerd bezig. We moeten ons toch niet beginnen 'bewijzen' tov elkaar dat we meer en verder en harder(in mijn geval dan misschien) rijden om onszelf 'meer' Vespist' te noemen dan een ander! Grow up!

Timon, niet persoonlijk en met alle respect, maar hoelang rij jij al met een scooter? Vooraleer je iemand begint zwart te maken omdat jij één keer in de regen meegereden hebt, kijk eens hoelang hij al met een scooter rijd! Ga je mij volgende keer ook in de grond duwen als ik eens in mijn bed blijf liggen omdat 't regent en ik geen zin heb? Hou alsjeblieft op met de harde scooterist uit te hangen!

Het gaat hier niet om engagement, heb je een scooter, cool, dat is genoeg, elk beslist voor zichzelf hoever hij erin gaat.

Wie gisteren meegereden heeft is voor mij geen betere Vespist dan iemand die thuisgebleven is omdat 't regent. Ik rij alle dagen naar mijn werk met de scooter, regen, droog, koud, warm. Dat is een persoonlijke keuze en ik kies daarvoor, ik verwacht dat van niemand anders. Ik heb dan soms ook geen zin om in 't weekend ook nog eens in de regen te gaan rijden zonder dat dat nodig is.

Had Pascal geen datum vastgelegd had er misschien niemand gereden gisteren en dan zou er gezaag geweest zijn omdat er nooit iets georganiseerd word.

Vespa club Gent heeft de rondrit op zich genomen en heeft dat goed gedaan.

Ik ben lid van de Vespa club Gent maar als dat hiez de bedoeling is zal dat niet lang meer duren. Mijn engagement blijft bewust beperkt en al lachend zeg ik dat het enkel voor de korting bij 'de Pauw' is en sommigen vinden dat misschien "zwak" van mij maar ik rij al 10 jaar met de scooter zonder ooit in één club gezeten te hebben en zulk 'kinderachtig gezever' is de reden dat ik nooit in een club gezeten heb en als't zo doorgaat zal het de reden zijn dat ik er niet meer zal willen inzitten ook.

Link naar reactie

Vooraleer deze thread ontspoort, zoals er in het verleden al een paar geweest zijn, zou ik aan de wijze woorden van speedracer willen toevoegen dat de reacties in de richting van Pascal wellicht uit kleine irritatie zullen geweest zijn door een uitspraak die in het verleden eens gevallen is toen de VCG in oprichting was en onmiddellijk de schampere reactie kwam: "Jullie moeten niet op café zitten maar rijden." Dit gecombineerd met het niet komen opdagen zonder verwittigen zal wellicht de oorzaak zijn. Dit gezegd zijnde, ben ik ervan overtuigd dat de auteurs van de 'schampere reactie' na een warm bed en bad nu al anders aankijken tegen de dag van gisteren. Pascal is en blijft een gewaardeerde scooterist en vesparijder die mij destijds ook raad gegeven heeft ivm mijn primavera. Iedereen is - zoals speedracer zegt - op zijn of haar manier bezig met vespas en dat wordt gerespecteerd, ook binnen VCG. Ook Timon verdient mijn waardering waar hij de afgelopen maand voortdurend over en weer reed tussen Roeselare en Gent op een 50cc'tje. En wat mezelf betreft, na een jaar vol pannes aan de scooter en het uitstellen van de Noordkaaprit, ben ik blij dat ik (o.a. met de niet aflatende hulp van 'de vespadokter' van VCG) zes uur lang kan rijden zonder ook maar één panne. Daar neem ik zes uur regen en nat tot op het vel met de glimlach bij...

En nu iedereen terug aan het werk :-) en tot de volgende rit !

Link naar reactie

Allerlaatste opmerking over de rondrit van zondag: in het vervolg zal ik, indien ik een opmerking heb, niet langer het forum gebruiken om die mee te delen maar dat aan de persoon in kwestie. Mijn excuses aan diegenen die ik met mijn opmerking dan ook indirect zou beledigd hebben.

Tot dinsdag in de Speaker's of op de volgende rondrit

Link naar reactie

"een uitspraak die in het verleden eens gevallen is toen de VCG in oprichting was en onmiddellijk de schampere reactie kwam: "Jullie moeten niet op café zitten maar rijden.""

OK, te begrijpen. Al was de reactie toen niet zo bedoeld, maar eerder als stimulans om wat initiatief te nemen. Maar goed, ik had wat duidelijker kunnen zijn.

Dit gecombineerd met het niet komen opdagen zonder verwittigen zal wellicht de oorzaak zijn.

Om 13u (toen besliste ik niet mee te rijden) nog iets op het forum posten zou weinig zin hebben. Bovendien was er dan het risico dat mensen mijn post zouden lezen als 'de rit gaat niet door', en dat was ook de bedoeling niet.

Telefoonnummers heb ik niet, de weinige die ik had (Speedracer, Alex en Jurgen) zitten in oude GSM.

Link naar reactie

"We live and die with our opinions

I`m not saying it`s not anything

It`s just not everything

If a problem doesn`t stare you back

Then maybe it`s not worth looking for

When you corner me to knock me down

To make you seem less profound

There are three words I will say:

"I don`t care"

have a nice day, teddy kgb

Link naar reactie

Groot gelijk. Ik moet ook dagelijks met de vespa naar het werk. Soms door regen, wind, hagel en sneeuw met de grootste voorzichtigheid om nie te slippen en te vallen om dan voor mijn plezier ook nog eens zeikenat te zijn en de kans te hebben om een week ziek te zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...