Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwe aankoop GL 150 "63 restauratie project


Didier Wesp

Aanbevolen berichten

heb me een italiaanse GL aangeschaft , orginele staat , eerste lak , vrijwel overal hard , enkel links in de bodem een gat doorgeroest.

moet worden opgemaakt zoals jullie zien , motorke heb ik wel al anat bolle , ma die ga ik ook helemaal reviseren (of PX eronder steken)

Fotos-0039.jpg

Fotos-0040.jpg

kan wel een mooi vespake van gemaakt worde denk ik ;)

iemand reacties erop , of andere dingen die je wil zeggen of raad wil geven?

grtz

Link naar reactie
Die oudere modellen blijf ik toch de mooiste vinden ze!

ieder zijn keuze e , er zijn ook mense die px de max vinde... over smaken valt niet te discuteren , maar idd , een struzzo of faro basso is wel mooier, maar ook duurder , en een vnb ofzoiets is ook wel mooi , maar dat hebbe ookal een heel deel mense , dusja gwn beetje gezocht naar iets nie al te jong , betaalbaar , mooi en wat zwaarder/groter van uitzicht dan die 8" wespjes...

grtz

Link naar reactie

Ik heb net een PX200 onder een GLx gestoken: rijd zalig - wegligging is erg fijn (omdat de scoot wat lager ligt), power van de PX is fijn, zithouding tov stuur is fijn, alleen (mijn) zadel zit 3 keer ruk.

Maar vandaar dat ik toevallig deze PDF nog had liggen: misschien heb je er wat aan.

http://vespa.mr10.nl/pdf/Vespa150GL_Technica.pdf

Veel succes met je project!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

nog wat pict's..

K denk trouwens dat ik hem zo ga laten , enkel nieuw stuk in de vloer laten zette (en dat stukje primer spuiten) Dan nieuwe kabelboom , en nieuwe buitenkabelset... het is de eerste lak , en hij heeft wle wat roest , maar dat is eens iets anders dan die oude-nieuwe vespa's...

of is hij te erg om zo mee te rijden?? reactie??

Fotos-0008.jpg

Fotos-0012.jpg

P1000683.jpg

Link naar reactie

De bodemplaat lijkt toch zijn beste tijd gehad te hebben (andere zijde staat ook niet meer strak). Kijk ook eens na of er geen (opgelapte) gaten achter het voorspatbord zitten. Zou het kunnen dat bepaalde delen wel al herspoten zijn (spatbord, vleugel motorzijde)? Niet dat die een reden is om hem te herspuiten, maar ik vermoed dat de middentunnel binnennin ook wat roest zal vertonen. Als een heel grondig nazicht van het chasis aantoont dat er geen gevaar is voor doorroesting van vitale delen, kan je idd opteren voor hem zo te houden en alleen de motor en bedrading te reviseren en te vervangen. Het zadel zou ik toch ook eens nakijken en in ieder geval de overtrek vervangen (bij het tanken kunnen er mousse-deeltjes lossen en in de tank terecht komen. Groetjes, nero.

Link naar reactie
De bodemplaat lijkt toch zijn beste tijd gehad te hebben (andere zijde staat ook niet meer strak). Kijk ook eens na of er geen (opgelapte) gaten achter het voorspatbord zitten. Zou het kunnen dat bepaalde delen wel al herspoten zijn (spatbord, vleugel motorzijde)? Niet dat die een reden is om hem te herspuiten, maar ik vermoed dat de middentunnel binnennin ook wat roest zal vertonen. Als een heel grondig nazicht van het chasis aantoont dat er geen gevaar is voor doorroesting van vitale delen, kan je idd opteren voor hem zo te houden en alleen de motor en bedrading te reviseren en te vervangen. Het zadel zou ik toch ook eens nakijken en in ieder geval de overtrek vervangen (bij het tanken kunnen er mousse-deeltjes lossen en in de tank terecht komen. Groetjes, nero.

Nero, die plaat in de midden is niks aan , er zit bijna gene roest op vanonder , en de rechter zijde van de grondplaat is ook nog in goede staat , juist links is wel erg versleten. het zadel enz moet idd nog allemaal vervangen ... En zoals je zei het spatbord is al een sopgelapt , dat heeft zijn beste tijd ook achter de rug...

grtz

Link naar reactie

Didier, ben je er al uit of je de Vespa gaat restaureren of blijf je er zo op rijden? Ik zet zelf in een zelfde dilemma... .. ben wel bang dat ze overal blijven roesten (en vaak gaat dat harder dan jezelf denkt en ziet)

Succes in iedergeval!!

Vespappa

Link naar reactie
Dene cut-down op de eerste foto's ziet er ook ni slecht uit.

die is te koop (geweest?)

als ge interesse hebt kan ik wel eens vragen , daa heb ik mijne ook gekocht..

grtz

Link naar reactie
Wat heb je ervoor betaalt?

wat mag ik ervoor betaald hebben ...? motor bolde niet meer , maar nadat ik de carburator had uitepoetset starte hij , na 3x kicken...

grtz

Link naar reactie
proficiat met je aankoop, mooi zo. kzie dat je daar ook een prachtige tafel hebt staan voor je vespa nice

grtz

thnx , die tafel kun je kopen bij vancraenenbroeck , 165 euro... voor hobby is ze goed ma professioneel materaal kun je dat nie noeme!!

grtz

Link naar reactie
Wat heb je ervoor betaalt?

wat mag ik ervoor betaald hebben ...? motor bolde niet meer , maar nadat ik de carburator had uitepoetset starte hij , na 3x kicken...

grtz

400€???

nenee.. tis gene curry e !

blijkbaar gene vespa kenner , of alleszinds niet op de hoogte van de tegenwoordige vespa prijzen...

dus duidelijk toch wat meer... er is maar een plek doorgeroest , links onder , en hierdoor dnek je da ge die vr een paar euro zou hebben? crazy !

Link naar reactie
http://scoot.net/gallery/bbs/IMG_2475.JPG]

Ik wens je veel succes. Het zal zeker een leuk project worden. Ze zal zeker zo mooi worden als de mijne. Ik heb haar bij toeval afgewerkt op de kop kunnen tikken.

Voor nog een foto...ga even naar mijn profiel.

Ciao

zeer mooi..

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...