Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa gs 160 II


erne

Aanbevolen berichten

hoi heb een gs 160 gekocht met papieren,zou graag weten wat dat ding waard is.

Niet half zoveel als het u zal kosten om hem in orde te brengen. :)

De motor lijkt geblokkeerd (in ieder geval hangt de kickstart verdacht veel naar beneden, minstens 1 nieuwe achterbil en hopen dat er geen doorroestingen zijn. Dit zal een restauratie van lange adem (en veel geld) worden. Toch proficiat met je aankoop. Groetjes, nero.

Link naar reactie
hoi heb een gs 160 gekocht met papieren,zou graag weten wat dat ding waard is.

en waar ik wisselstukken kan krijgen.

Een complete zonder schade in orignele staat gaat voor 2500-3000 euro, veel onderdelen van de GS zijn nogal specifiek voor dat model, en erg lastig te vinden.

Rubbertjes, lagers, wielen remschoenen etc. is goed te doen, maar als je die bil wil vervangen, en je zou er 1 op eBay kunnen moet je niet vreemd opkijken als die bil voor 500e van de hand gaat.

De motor is ook 'apart'; een aantal lagers is niet of zeer slecht te krijgen.

Van dit model wordt meestal aangeraden dat je maar beter een hele kunt kopen, omdat je je helemaal blauw betaald aan de wisselstukken...

Succes ermee in ieder geval!

PS: http://www.pistonported.com voor wat achtergrond info.

Link naar reactie

proficiat met je aankoop! Gewoon de motor in orde brengen en die bil uitblutsen... nieuw zadelke misschien ook nog (200 patatten). voor de rest is em op het eerste gezicht super.

Volgens sommige is het de mooiste vesp dat er is! Wisselstukken vinden is niet gemakkelijk maar zeker te doen. De prijs voor stukken valt al bij al wel mee.

Wat een markII waard is? Welja, wat heb je er zelf voor betaald? Dat is em dan waard zeker?

Succes ermee

P.S.: er staat precies een extra sleutel naast de benzinekraan... startonderbreker? Nog nooit gezien...

Link naar reactie
proficiat met je aankoop! Gewoon de motor in orde brengen en die bil uitblutsen... nieuw zadelke misschien ook nog (200 patatten). voor de rest is em op het eerste gezicht super.

Volgens sommige is het de mooiste vesp dat er is! Wisselstukken vinden is niet gemakkelijk maar zeker te doen. De prijs voor stukken valt al bij al wel mee.

Wat een markII waard is? Welja, wat heb je er zelf voor betaald? Dat is em dan waard zeker?

Succes ermee

P.S.: er staat precies een extra sleutel naast de benzinekraan... startonderbreker? Nog nooit gezien...

wel ik heb hem 450 euro betaald dat is ze zeker waard voor mij,heb de eigenaar persoonlijk gekend,de vespa staat al stil van 1974

heb al verschillende contacten gelegd in italie voor onderdelen en de prijzen vallen inderdaad mee motor zit niet vast heb het vandaag getest wat betreft restauratie wij hebben thuis zelf een autogarage dus dat zie ik wel zitten.

Link naar reactie

450€ is idd een koopje. Voor je begint met hem op te maken, denk ik wel dat je best eerst je papierwinkel in orde brengt ttz. laat hem in Belgie inschrijven. Zo kan je hem restaureren met de zekerheid dat je er later ook kan mee rijden. Het probleem van verzekering(nodig bij inschrijving) kan je oplossen met een verzekering op zeer korte termijn te nemen (bvb 14 dagen). Groetjes, nero.

Link naar reactie

450 euro is echt een koopje !

proficiat en inderdaad eerst de papierwinkel in orde maken.

Tip : Begin alvast een lijstje aan te leggen van onderdelen die je ontbreekt, zodat je alvast kan beginnen zoeken. Ik zal er al 2 dingen opzetten : metalen schwung op de zijbillen , voorremhendel.

Ik heb indertijd veel onderdelen gevonden voor mijn GS160 bij Scootopia in UK. (Weet niet of ze nog bestaan)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...