Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw op dit forum


anouckfaes

Aanbevolen berichten

Die losse flappen die je tussen band en velg steekt zijn af te raden wegens levensgevaarlijk. Indien zo'n flap gedeeltelijk loskomt bij het voorwiel, blokkeert dit meteen met alle gevolgen vandien...

Er zijn 2 mogelijke alternatieven:

Echte whitewalls (Sava of Continental ) kopen. Nadelen: geen goede wegligging wegens verouderde profielen, Sava vergeelt.

Andere mogelijkheid: speciale witte bandenverf kopen. Nadelen: bij nieuwe banden heb je ook heel snel vergeling en moet je na verloop van tijd een 3e laag geven; je moet er wat tijd en energie insteken om een goed resultaat te bekomen.

Link naar reactie
Die losse flappen die je tussen band en velg steekt zijn af te raden wegens levensgevaarlijk. Indien zo'n flap gedeeltelijk loskomt bij het voorwiel, blokkeert dit meteen met alle gevolgen vandien...

Er zijn 2 mogelijke alternatieven:

Echte whitewalls (Sava of Continental ) kopen. Nadelen: geen goede wegligging wegens verouderde profielen, Sava vergeelt.

Andere mogelijkheid: speciale witte bandenverf kopen. Nadelen: bij nieuwe banden heb je ook heel snel vergeling en moet je na verloop van tijd een 3e laag geven; je moet er wat tijd en energie insteken om een goed resultaat te bekomen.

kgana hier wss weer een discussie starten maar kan het niet laten.

ik heb al bijna 1,5 jaar sava white walls, ze vergelen klein beetje dat is waar maar qua wegligging heb ik geen probleem. voor een 50cc althans.

greets lars

Link naar reactie
Die losse flappen die je tussen band en velg steekt zijn af te raden wegens levensgevaarlijk. Indien zo'n flap gedeeltelijk loskomt bij het voorwiel, blokkeert dit meteen met alle gevolgen vandien...

Je moet die flappen natuurlijk wel goed tussen je band en velg steken.

Ik heb zelf 2 jaar rondgereden met zo'n witte flappen en nooit problemen mee gehad.

Je hoort van die verhalen maar ik ben tot op heden nog niemand tegengekomen die effectief zoiets heeft meegemaakt. Het is altijd van 'horen' zeggen... ;-)

Link naar reactie
ik heb al bijna 1,5 jaar sava white walls, ze vergelen klein beetje dat is waar maar qua wegligging heb ik geen probleem. voor een 50cc althans.

greets lars

Er zijn verschillende soorten white-wall Sava banden. Met het gekende blokjesprofiel maar ook met een raceprofiel. Bij scootermarket hebben ze die alle twee.

http://www.savanorthamerica.com/scooter_white.asp

scooterclasicb13yd7.gif

Blokjes profiel (classic)

scooterwhitewallb14mk4.gif

scootersportmc12py9.gif

Race profiel

scooterwhitewallmc22wb9.gif

Link naar reactie
Die losse flappen die je tussen band en velg steekt zijn af te raden wegens levensgevaarlijk. Indien zo'n flap gedeeltelijk loskomt bij het voorwiel, blokkeert dit meteen met alle gevolgen vandien...

Je moet die flappen natuurlijk wel goed tussen je band en velg steken.

Ik heb zelf 2 jaar rondgereden met zo'n witte flappen en nooit problemen mee gehad.

Je hoort van die verhalen maar ik ben tot op heden nog niemand tegengekomen die effectief zoiets heeft meegemaakt. Het is altijd van 'horen' zeggen... ;-)

idd, alleen nog maar van horen zeggen. heb lang met die flappen rondgereden en nooit problemen gehad. heeb jij er slechte ervaring mee, greenbull?

Link naar reactie

Heb zelf nooit die flappen gestoken omdat ik absoluut geen risico wilde nemen. Ben er dus zelf niet mee op de bek gegaan, maar stel u voor dat je aan zo'n 90 km/uur een blokkage voorhebt van het voorwiel...

Naast scooterboy die het me ten stelligste afgeraden had, ben ik ook op het web nog wat waarschuwingen tegengekomen.

Link naar reactie
Volgens mij is daar niet veel white-wall aan...of er moest iets mis zijn met mijn kleuren-pygment...

Op de foto is er inderdaad niet veel white wall te zien maar het zijn wel die profielen die ze ook hebben in een white wall versie. Ik heb zelf al voor een 50cc van die raceprofiel white walls besteld en daar hoor ik toch geen klachten van ivm wegligging.

Link naar reactie
Naast scooterboy die het me ten stelligste afgeraden had, ben ik ook op het web nog wat waarschuwingen tegengekomen.

Zoals ik al zei, veel "van horen zeggen" maar ik ben nog niemand tegengekomen die effectief met zo'n white walls flappen op zijn bek is gegaan vanwege een blokkage ofzo...

Link naar reactie
Op de foto is er inderdaad niet veel white wall te zien maar het zijn wel die profielen die ze ook hebben in een white wall versie. Ik heb zelf al voor een 50cc van die raceprofiel white walls besteld en daar hoor ik toch geen klachten van ivm wegligging.

over de wegligging op natte dagen merk ik toch dat je voorzichtiger moet zijn met de raceprofielen van Sava hoor, daarom datk in de winter altijd banden met blokjesprofiel installeer

naar mijn mening is er zeker een merkbaar verschil, maar op een droog wegdek rijdt het dan ook veel "lekkerder"

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...