Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lambretta


tiburon

Aanbevolen berichten

hoi iedereen ik heb een lambretta gekocht dit is toch een vespa of niet?sommige zeggen van nie? uiterlijk zie je geen verschil op internet ben ik al aan zoeken geweest en stond ergens dat ze samen waren vroeger of zo wie weet hoe dit juist is ?aja weet iemand waar je onderdelen kan vinden want ben op zoek naar een koplamp? groetjes dank bij voorbaat

Link naar reactie

Een Lambretta is geen Vespa en een Vespa is geen Lambretta. Verschillende constructeurs. Uiterlijk is er zeer veel verschil, dus ik snap totaal niet dat jij daar geen verschil in ziet. Dus als je een Vespa had gewild, ben je aardig in 't zak gezet... but then again, we also love Lambretta...

Link naar reactie

Het duidelijkste verschil kan je vinden bij de motor: deze zit mooi gecentreerd bij de Lambretta waar de vespamotoren meer aan de zijkant zitten... Velen zien dit als een voordeel (gewicht mooi in het midden; stabieler)

thomas

Link naar reactie

Het waren twee verschillende, zeg maar concurrerende bedrijven.Innocenti en Piaggio, de Lambretta is een paar jaar eerder dan de Vespa op de markt gekomen maar uiteindelijk hebben ze in 1971 (of zoiets) de duimen moeten leggen voor het rijkere en grotere Piaggio, of ze ooit samen zijn geweest weet ik niet maar betwijf ik wel. Qua vormgeving lijken ze wel op elkaar maar de Lambretta is langer en slanker of smaller. De motor van de Lambretta zit achteraan gecentreerd, die van de Vespa zit achteraan voornamelijk aan de rechterkant. De Lambretta heeft ook een voorvork over het voorwiel en die van de Vespa gaat enkel langs de linkerkant van het voorwiel. Motorisch zijn ze ook verschillend maar het voornaamste is dat de Lambretta met een ketting aangedreven wordt. En er zullen nog wel wat verschillen zijn maar een Lambretta is zeker geen Vespa.

Stukken zijn, denk ik, moeilijker te verkrijgen maar zie in de links hier op het forum en dan ben je al ver.

Ciao, Ticce.

Link naar reactie

Correctie Ticce: Lambretta is in 1947 gestart, Vespa in 1946. Lambretta was niet eerder.

Het klopt ook niet dat onderdelen voor een Lambretta moeilijker verkrijgbaar zijn. Integendeel. Heel veel stukken zijn onderling inwisselbaar. Door de vele restoraties van Lambrettas in Engeland worden ook veel stukken opnieuw geproduceerd in Vietnam, maar ook in Italië (Casa Lambretta).

@Tiburon: Welke Lambretta heb je gekocht?

Link naar reactie

Nee, Vespa 98 is 1946, m.a.w. Vespa is één jaar vroeger gestart dan Lambretta. Piaggio gaat er prat op dat alle andere merken Vespa gecopieerd hebben op de één of andere manier.

Link naar reactie
Nee, Vespa 98 is 1946, m.a.w. Vespa is één jaar vroeger gestart dan Lambretta. Piaggio gaat er prat op dat alle andere merken Vespa gecopieerd hebben op de één of andere manier.

ik heb hier zo'n boek liggen over alle mogelijke oude scooters, kan even niet op de naam komen, maar daar zie je scootermodellen (beenschild, motor onder zadel en zitten zoals we een scooter nu kennen) van vele jaren voor 1946.

Link naar reactie

schelmse streken... ik weet hoe dattem eruit zie, ik denk dat hij nie weet hoe dat ik eruit zie maar ik weet dat als em zen eigen nog eens live DURFT laten zien dat ik em te stekken heb!! ene keer lachen mé nen overal van de dok is voor mij genoeg... hohoho!!! :))))))))))

Link naar reactie

van die schelmse streken is dat op mij bedoeld of zo want k zeg maar wat ik weet, allez denk te weten. Hoe meer ik over Vespa of Lambretta weet hoe beter. Ik heb een boek over Vespa en daar staat in dat de Vespa 98 in '47 is uitgebracht en daar ging ik dan vanuit.

Link naar reactie
schelmse streken... ik weet hoe dattem eruit zie, ik denk dat hij nie weet hoe dat ik eruit zie maar ik weet dat als em zen eigen nog eens live DURFT laten zien dat ik em te stekken heb!! ene keer lachen mé nen overal van de dok is voor mij genoeg... hohoho!!! :))))))))))

Allé dat gaat nog plezant worden. ;-)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

hoi ik hier eindlijk trug ik heb een lambretta uit 52 wat ik raar vind moest vespa en lam niks met elkaar te maken hebben waarom lijken ze dan zo op elkaar als ik op mijn lam vespa zou hangen zou geen kat het verschil zien denk ik aleen aan de motor bij lam hangt die in centraal en vespa aan de zeide en zomaar een model van vespa namaken denk dat dat bij wet verboden is dus ze hebben samengewerkt volgens mij samen in een groep zoals fiat ferrari nu en zola peugeot en citroen die lijken ook als 2 druppelswater op elkaar denk maar aan de saxo en de 106 groetjes

Link naar reactie

Van het lezen van zo'n doorlopende zin vol verkortingen e.d. word ik draaierig !

"waarom lijken ze dan zo op elkaar als ik op mijn lam vespa zou hangen zou geen kat het verschil zien denk ik "

Inderdaad beste vriend, katten kunnen niet lezen maar moesten die je "zien" met je Lammy met Vespabadge dan moet je niet stomstaan dat ze omvallen met de slappe lach !

Hang er een Harley kenteken op en geen hond die dat gaat zien !!!

Link naar reactie
wat ik raar vind moest vespa en lam niks met elkaar te maken hebben waarom lijken ze dan zo op elkaar

Als je geen grote verschillen ziet tussen deze 2 scooters (Vespa & Lambretta) van de jaren '50 dan is er toch wel iets mis...

gs1501vi8.jpg

gs1501vi8.f0217d3b27.jpg

li1501hp1.jpg

li1501hp1.ff06c2fcbb.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...