Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor LML150cc VS Piagio 200cc


Gette

Aanbevolen berichten

Hallo,

aangezien ik kortelings een nieuwe PX-motor ga aankopen, zou ik graag de voor en nadelen eens afwegen van de 2 mogelijke opties:

LML 150

-redelijk goedkoop

-verschil in onderdelen met piagio?

Piagio 200

-duur (ik kan er bijna 2 lml's voor kopen)

-en aangezien de prijzen aan de pomp zo goedkoop zijn, hoe zit het met benzine verbruik?

-sneller dan een lml 150??

De bedoeling is wel om de motor zo standaard mogelijk te houden.

Graag jullie reacties

Link naar reactie

inderdaad.

Los van of het mag en verantwoord is tec, zou ik zonder twijfel voor de 200 gaan.

Aan die LML ga je voeg of laat toch weer prutsen : anders utlaat, sproeires, 177-kit,... en dan ben je de meerprijs van de 200 ook kwijt.

Link naar reactie

Hmmmm...

Kan er iemand cijfers op het verschil in verbruik plakken?

Aangezien dit voor bijna dagelijks gebruik is, vind ik dit niet onbelangrijk...

Momenteel is mijn standaard px 125 is redelijk zuinig, en daar hou ik wel van :D

Link naar reactie

geen cijfers, maar die LMLs zijn standaard zodanig geknepen om door die euro-norm te komen, dat ze uitzonderlijk zuinig zouden moeten zijn. Maar jij gaat hem toch niet standaard laten hé ;-)

Ik heb steeds de ervaring gehad dat als je met een groepje samen rijdt, de 125s meer verbruiken dan een 200. Omdat die 125 heel de tijd volle gas moet rijden en de 200 niet, die kan gewoon rustig in 4e met een laag toerental rijden.

Maar hier zullen nu wel enkele reacties komen die dat tegenspreken zeker?

Link naar reactie
Omdat die 125 heel de tijd volle gas moet rijden en de 200 niet, die kan gewoon rustig in 4e met een laag toerental rijden.

Maar hier zullen nu wel enkele reacties komen die dat tegenspreken zeker?

Lijkt me vrij nogthans logisch

Link naar reactie

Lol, ben ik blij dat er nog - 2(!) - mensen mij wijzen op m'n verstrooidheid :-b

vooral de correctie/verbetering van MR10 was verhelderend, hoe wist je dat ik - als analfabeet van dienst - helemaal niet wist wat het dan wél zou moeten geweest zijn?

een groet,

Thomas

Nu terug bij de zaak allemaal hé

:-D

Link naar reactie

Gette,

Bel eens met Frank van de Scootermarket, en vraag eens of hij aan LML blokken wil werken voor je je besluit neemt. Indien niet, waar ga je dan voor herstellingen als je stukken hebt?

200: meer koppel, vooral in iets lagere toeren. dit vertaalt zich in sneller schakelen als je optrekt, en toch sneller zijn dan een 125 of 150 die alles uit de kast probeert te halen. Hierdoor ook minder snel sleet aan de meeste onderdelen, omdat je nooit zoveel toeren niet draait. Daarbij, hij zit sneller op zijn topsnelheid ook.

Moest ik jou zijn, een 200 zowieso!

Link naar reactie
Bel eens met Frank van de Scootermarket, en vraag eens of hij aan LML blokken wil werken voor je je besluit neemt. Indien niet, waar ga je dan voor herstellingen als je stukken hebt?

Evan langs geweest, geen negatieve opmerkingen over gehoord.

Moest ik jou zijn, een 200 zowieso!

Jij moet niet betalen hé

Soit

Ik ben nog steeds aan het twijfelen (heb nog even tijd ook)

heeft er iemand toevallig beide (of één ervan) in zijn garage staan, zodat ik eens een vergelijkende test kan doen :D

Link naar reactie

Wat valt er nu eigelijk te vergelijken. De ene is een 150cc en de andere een 200cc, het verschil is toch duidelijk? Als je nu zou zeggen een 200 Piaggio met een 200 LML dan ok , maar hier is toch geen vergelijking mogelijk...

Link naar reactie
Bel eens met Frank van de Scootermarket, en vraag eens of hij aan LML blokken wil werken voor je je besluit neemt. Indien niet, waar ga je dan voor herstellingen als je stukken hebt?

Evan langs geweest, geen negatieve opmerkingen over gehoord.

Da's al goed nieuws, dan moet je ni te ver rijden voor een onderhoud enzo.

Moest ik jou zijn, een 200 zowieso!

Jij moet niet betalen hé

Soit

Ik ben nog steeds aan het twijfelen (heb nog even tijd ook)

heeft er iemand toevallig beide (of één ervan) in zijn garage staan, zodat ik eens een vergelijkende test kan doen :D

Neje, ik moet ni betalen, al een chance.

Maar: bij Scootermarket staat nu mijne grijze PX200GS, 2 weken terug gekocht. Lak in schitterende staat voor een GS van '90. Ik ben die juist maandag gaan binnendoen voor groot onderhoud en een paar klein dingeskes te repareren. Da's nog altijd iets duurder dan uwe 200cc motor. (maar ni veel, natuurlijk :) )

Nog iets: het is gebleken op 1 van de ritten dat als de wind goed staat, mijn blauwe 125 sneller is dan een 150, en ik blijf niet achter als wij beginnen op te trekken. Allebij origineel, natuurlijk... Dus dan moet jouwe groene toch ook vlot rijden?

Waarom gade ni op zoek naar een okkazie 200cc blok?

Link naar reactie

@Tleilax

Mijn british racing groene, rijd inderdaad niet slecht. en ik ga die zo origineel houden.

Maar het nieuwe blokje is dus voor mijn project: "PX in de ik weet nog niet welke kleur"

En voor de kilometers die ik doe, neem ik beter ineens een nieuw blokje...

Maar ik ben al overtuigd, ik zal maar ineens voor nen 200 gaan, anders ga ik mezelf dat toch beklagen ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...