greenbull Geplaatst: 24 mei 2008 Delen Geplaatst: 24 mei 2008 In de LML's zit een type bougie (BP8HS)die wat uitsteekt met de kop.(protruding)Dit zou gedaan zijn om redenenen van de Euro3 norm. Ik lees hier en daar dat dit type in een 2takt motor echt afgeraden wordt omdat die oververhitting kan geven. Ze raden aan deze te vervangen door B8HS (NGK).Kan iemand dit met zekerheid bevestigen? Nero? Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 mei 2008 Delen Geplaatst: 24 mei 2008 ???????? Van de LML- bougies kan ik je niet veel vertellen. De B8HS- bougies zijn de 2de koudste bougies na B9HS, veel kan je hiermee niet misdoen. Bij lange ritten en warm weer toch beter een B9HS steken. Maar zoals ik reeds zei heb ik noch van de LML-motors of bougies verstand. Ik hou me (voorlopig) liever bezig met de oldies. Als LML een BP8HS voorschrijft, en je hebt geen problemen met warm- of vastlopers zou ik me daar bij houden. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 mei 2008 Delen Geplaatst: 24 mei 2008 Hier de productzoeker van NGK om te weten welke bougie je best in je motor steekt: http://www.ngk.de/Produktausgabe.3436.0 ... LML-+VESPA Het betreft hier wel alleen vrij recente modellen. NGK lijkt toch ook de BP8HS aan te bevelen... Groetjes, nero. Link naar reactie
greenbull Geplaatst: 25 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2008 Thanks Nero. Op die NGK site raden ze BP8ES aan. (E ipv H) Dit betekent een nog langere bougie!Zie uitleg van de codes: http://www.scooterhelp.com/tips/timing/sparkplugs.html Ik laat alles maar gewoon zoals het is, maar het blijft me wel intrigeren. Zie ook de discussie op StellaSpeed: http://forums.stellaspeed.com/viewtopic ... 15&t=10331 Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 15 september 2009 Delen Geplaatst: 15 september 2009 Even opgraven, wat hebben de meeste LML rijders steken op een LML met aangepaste sproeiers en andere uitlaat? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 16 september 2009 Delen Geplaatst: 16 september 2009 B6HS of B7HS weeral een ander type dan al wat hierboven staat. ;-) Link naar reactie
gunter Geplaatst: 16 september 2009 Delen Geplaatst: 16 september 2009 Bij mijn LML motor stak een NGK B7HS in. Dit was toen hij standard was met de aanpassingen van luchtfilter en sproeiers en sito+ Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 16 september 2009 Delen Geplaatst: 16 september 2009 Heb ook al vaak die B6HS horen vallen... Zal eerstdaags zien wat er in steekt bij mij als ik hem ga halen... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 16 september 2009 Delen Geplaatst: 16 september 2009 de 7 en 8 gebruik ik voor een 200cc, de 6 en 7 voor een 125cc. Van klein naar groot, afhankelijk van gebruik voor stadsverkeer of lange afstanden (met volle gas). Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 17 september 2009 Delen Geplaatst: 17 september 2009 Some LML motors are fitted with the ES long reach plugs. worth checking. I would personally fit a B7hs as standard for short journeys and maybe a B8hs for motorway. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.