Ga naar inhoud
Vespaforum.be

skinhead/psychobilly/rockabilly - scooterboys?


jef__vb

Aanbevolen berichten

Ik vraag me al een tijdje af of er op dit forum dergelijk subcultureel gespuis rondhangt. Van Brussels-scooterboy weet ik dat hij geen haar heeft, van Tiki13 weet ik dat hij vet door z'n haar smeert, en Fons is een haarloze drinkebroer van mij. Zijn er hier nog brommerrijdende kletskoppen of kuifkes? (Fajes? DrWho?)

Link naar reactie
Skinhead hier.

Jouw voornaam is dan ook dé skinheadnaam bij uitstek hé, lol.

Misschien kunnen de mensen die in deze draad reageren een fotootje van zichzelf plaatsen? (Tenzij ze op hun privacy/relatieve anonimiteit gesteld zijn natuurlijk) De kans zit er wel dik in dat we elkaar al eens gekruist zijn op een optreden, en het zou natuurlijk ook plezant zijn om elkaar eens ne goeiendag te kunnen zeggen op een of ander optreden of in een of andere bruine kroeg.

Moi:

forumLarge.jpg

(in niet zo nuchtere toestand)

onfilemoloko.jpg

(rechts onder met wit geruit hemd, brussels-scooterboy staat er ook ergens tussen)

Link naar reactie

Ik heb 20 jaar ne kletskop gehad maar ben nu mijn haar (zeer) lang aan het laten groeien.

Het zal de leeftijd zijn zeker. (-: (verstand komt met de jaren zeggen ze).

Mijn burgundy underground boots en bomber doe ik nog wel steeds aan.

Als je tegenwoordig nog een skin in Antwerpen ziet lopen dan is het voor 90% een gay-skin van the Boots. (-:

P.s. waarom dacht je aan mij?

Link naar reactie
Ik heb 20 jaar ne kletskop gehad maar ben nu mijn haar (zeer) lang aan het laten groeien.

Het zal de leeftijd zijn zeker. (-: (verstand komt met de jaren zeggen ze).

Mijn burgundy underground boots en bomber doe ik nog wel steeds aan.

Als je tegenwoordig nog een skin in Antwerpen ziet lopen dan is het voor 90% een gay-skin van the Boots. (-:

P.s. waarom dacht je aan mij?

"Beroep: white working class scum "

Haha ja, The Boots.'k Heb al wel eens "skins" gezien die er wel uitzagen als achterdeurfans. Een vriend van mij en ik zijn eens naar die "bar" willen gaan om eens goed te lachen, maar een vriendin heeft ons dat toen afgeraden. Ze dacht dat twee jonge, viriele snaken als ons daar niet "ongeschonden" buiten zouden komen, haha.

Link naar reactie

Skinheads:

fascist dreamers

bullshit screamers

nothing is a fact

they 'v got no intellect

allways a big mouth

just scream and shout

nothing to say

they're stupid anyway

skinheads have more hair then brains

skinheads have more hair then brains

skinheads have more hair then brains

skinheads have more hair then brains

http://www.asociality.com

Enne, het is maar om te lachen hé gasten want uiteraard is niet elke skin een 'rechtse rakker'! Dat veel mensen skins associëren met fascisme hebben we weer te danken aan bepaalde politieke partijen die dat naar zich toe hebben getrokken, voor 1980 sprak men niet over reechtse skins, dat is pas later gekomen. ;-)

http://www.vivat.be/00-00.asp?articleID=1082

http://en.wikipedia.org/wiki/Skinhead

Link naar reactie

(-: dat White working class scum is eerder komisch bedoeld dan een politiek statement.

Ik denk idd dat ge als hetro in the boots komt ze u daar wel even

zullen "kromzetten" in hun SM kelder.(-:

Ik wil geen reclame maken voor die gasten maar als je eens naar de site van The boots gaat en naar de foto's kijkt dan begrijp je wel dat je daar best niet binnengaat als je daar niks te zoeken hebt.

De algemene skinscene is nu ook niet meer wat het was zoals in de jaren 80 en begin 90. Toen ging het er zeer kameradelijk en gemoedelijk aan toe. Toen kwamen zelfs skins van verschillende strekkingen naar dezelfde optredens zonder dat er gevochten werd. Als je nu naar een optreden gaat hangt er dikwijls een agressieve sfeer en wordt er om het geringste gevochten.

Een gevolg van een verziekte mentaliteit die door bepaalde extreme groepen wordt gecultiveerd denk ik. Ik heb in ieder geval nooit de drang gevoeld om iemand met de "verkeerde" kleur veters op zijn bakkes te motten.

Link naar reactie
Dat veel mensen skins associëren met fascisme hebben we weer te danken aan bepaalde politieke partijen die dat naar zich toe hebben getrokken, voor 1980 sprak men niet over reechtse skins, dat is pas later gekomen. ;-)

Da zijn nu toch altijd niet-skins die over politiek beginnen he...

Link naar reactie
Dat veel mensen skins associëren met fascisme hebben we weer te danken aan bepaalde politieke partijen die dat naar zich toe hebben getrokken, voor 1980 sprak men niet over rechtse skins, dat is pas later gekomen. ;-)

Da zijn nu toch altijd niet-skins die over politiek beginnen he...

Ah ja natuurlijk want skins zijn te stom om hier zelf een deftige uitleg over te geven (zie tekst Belgian Asociality). Woehahahhahahahaha ;-)

Link naar reactie
(-: dat White working class scum is eerder komisch bedoeld dan een politiek statement.

De algemene skinscene is nu ook niet meer wat het was zoals in de jaren 80 en begin 90. Toen ging het er zeer kameradelijk en gemoedelijk aan toe. Toen kwamen zelfs skins van verschillende strekkingen naar dezelfde optredens zonder dat er gevochten werd. Als je nu naar een optreden gaat hangt er dikwijls een agressieve sfeer en wordt er om het geringste gevochten.

Die jaren'80 en vroege jaren '90 zijn "van voor mijnen tijd" dus daar kan ik niet over meespreken, maar ik heb wel de indruk dat het de laatste jaren terug wat gebeterd is qua gevechten op optredens. Ik heb van oudere vrienden wel wilde verhalen gehoord over dikke rellen (met op kop Major Accident ergens in het Antwerpse), maar zulke toestanden lijken mij toch voorbij.

Als er nu nog ergens "gevochten" wordt (als we het zo al kunnen noemen), dan is dat vaak tussen rivaliserende puberpunkertjes die strijden om de titel van Koning Punker.

Link naar reactie

Der heeft eens een grote aflap tussen skins en punkers geweest aan Hof ter Loo na een optreden, maar dat is al zo'n 15 jaar geleden denk ik.

En dan te weten dat eind jaren 70 in Engeland Oi skins en punkers samen tegen de oude reaggea skins vochten. (-:

Link naar reactie
Ah ja natuurlijk want skins zijn te stom om hier zelf een deftige uitleg over te geven (zie tekst Belgian Asociality). Woehahahhahahahaha ;-)

Bestaan die nog (Belgian Asociality) ????? wooeeeehahahaha.

lekkere muziek (lekker kort) :)

Link naar reactie

@Jef: als je een interessant (foto) boek wil zien over Belgische skinheads in de jaren 80 en begin jaren 90 moet je eens proberen het boek "Skins in Belgium" proberen te vinden. Pure Impact verkocht het vroeger maar ik weet niet of het nog verkrijgbaar is, het is al een jaar of 10 oud. Er staan een heleboel foto's in van legendarische Belgische skins van toen zoals o.a. Suck en Freggel.

Link naar reactie
@Jef: als je een interessant (foto) boek wil zien over Belgische skinheads in de jaren 80 en begin jaren 90 moet je eens proberen het boek "Skins in Belgium" proberen te vinden. Pure Impact verkocht het vroeger maar ik weet niet of het nog verkrijgbaar is, het is al een jaar of 10 oud. Er staan een heleboel foto's in van legendarische Belgische skins van toen zoals o.a. Suck en Freggel.

Bedankt voor de tip. Ik heb al gezocht naar dat boek, maar't is helaas nergens meer te verkrijgen. Op veilingsites wordt het aan woekerprijzen verkocht.

Link naar reactie

daar schiet weinig van over, ken er wel een heel deel van.

@sid: den blauwers is inderdaad van't kiel en beerschotrat in hart en nieren, maar hij woont al lang in ekeren en was tot vorig jaar onze vaste keeper bij lunatics fc.

nu rijden er momenteel nog altijd veel mensen rond in ekeren met de vespa, da wel.

minkieblauwers.jpg

minkie & den blauwers

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...