Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wie gaat nog met een 50cc of oldtimer naar Tholen?


wijlen vespista

Aanbevolen berichten

Relax, chill...

Als je rustig binnendoor gaat langs Ekeren, Zandvliet, Hoogerheide en toestanden, mag je al nergens sneller dan 50/70. Laatste stukje is over de dijken; wel veel wind. Ik zou het fietspad niet riskeren, want daar heb ik 2 weken geleden een motor gezien die net was betrapt door politie ;o)

Is een mooie route, dus enjoy!

Succes,

Nic

Link naar reactie

Ik heb vorige week nog een geval van verkeersagressie meegemaakt. Ik was op de ring van Lier aan het rijden in rodage, dus 45-50/h en uiterst rechts op de rijweg. Ieneens achter mijne rug een hoop geklaksonneer en even later twee tettekoppen in ne Mercedes naast mij. De passagier begint mij uit te kafferen van "he ononzel manneke, zoude ni beter op 't fietspad gaan rijden me uw onozel brommerke, waar denkte da ge mee bezeg zijt paljaske!!!. Dit terwijl er daar twee rijstroken in dezelfe richting zijn en ze gemakkelijk voorbij konden. Bovendien moogt ge daar maar 70. Gelukkig moesten ze aan het volgend licht (300m verder) afdraaien want anders waren er gegarandeerd vodden van gekomen.

Link naar reactie

nummerplaat goed bekijken en onthouden.

als ze blijven lastig doen eens luidop uitspreken.

als het té gortig wordt, klacht indienen.

ben vorig jaar bijna omver gereden door een ronny-met-geblondeerd-lief, die het in Gent centrum normaal vond om mij aan 80/u rakelings te passeren en op mijn geclaxonneer te reageren met het dichtgooien van de remmen. gelukkig dat ik mijn remmen ook altijd goed strak zet ...

daarna nog wat gezaag van meneer die ondanks zijn rijbewijs blijkbaar niet wist wat een gele motornummerplaat wil zeggen ...

je wordt het spijtig genoeg gewoon dat automobilisten weinig of geen rekening houden met scooters of moto's, of totaal verkeerd inschatten.

Link naar reactie

De nieuwe regeling voor klasse B brommers helpt ook niet echt natuurlijk...

De ene keer moet je op de rijbaan rijden, de andere keer verplicht op het fietspad...

Is er eigenlijk een algemene regel? Ik dacht dat deze onlangs gewijzigd was en dat een klasse B nu steeds op de rijbaan hoort rond te snorren...

Maar ik kan me ook heel erg vergissen...

Feit is dat hierdoor de meeste automobilisten "hinder" ondervinden omdat ze nu geen 5m doorgang meer hebben en dat dan maar uitwerken op de jongeman of -vrouw die toevallig op de Vespa zit...

En da's op zijn zachtst uitgedrukt niet zo leuk...

Maar het helpt idd om de nummerplaat luidop op te zeggen, nog nooit iemand zo snel zijn raam zien sluiten en wegvliegen...

Christophe

Link naar reactie

Wij herinneren onze bezoekers eraan dat voor bestuurders van bromfietsen klasse B vanaf 1 januari 2005 het verbod ingaat om binnen de bebouwde kommen het fietspad te volgen.

Deze bestuurders moeten dus vanaf 1 januari de rijbaan volgen.

zie artikel:

9.1.2.2° BUITEN de bebouwde kom MOGEN de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D7 of door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 volgen op voorwaarde dat zij de andere weggebruikers die zich hierop bevinden niet in gevaar brengen. (

Evenwel :

indien het fietspad gesignaleerd is zoals voorzien in artikel 69.4.2°, moeten zij het fietspad volgen;

D7 + M.6

indien het fietspad gesignaleerd is zoals voorzien in artikel 69.4.3°, mogen zij het fietspad niet volgen.

D7 + M.7

Link naar reactie

als je alle dagen dezelfde weg naar je werk neemt, en je komt regelmatig dezelfde mensen tegen die pendelen met de moto, word er wel gezwaaid, 't zijn meestal die fluo 'power rangers' op hun naaimachientjes die zichzelf te goed vinden om te zwaaien naar een 'mindere' scooter, soms zelfs naar andere moto's...

Link naar reactie

hah vespista,

tis efkes geleden! ik zou heel graag meerijden maar ik zen dan nog ni terug van italië... misschien daarna naar HiH met de ouw bakken? da's ineens goe voor uw rodage.

cheers

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...