maurice Geplaatst: 3 mei 2008 Delen Geplaatst: 3 mei 2008 Grrrrr... Monteer ik een 177DR kit op mijn VNB6. Roderen maar. Zo te zien werkt dat allemaal OK. Maar dan denk ik: ik zal maar ook al de versnellingsbak-olie verversen. Als ik dat wil doen, loopt er echter geen olie uit, maar bijna zuivere benzine! 't Is ook altijd wat. Nu maar weer die motor opengooien om de dichting achter de koppeling te vervangen (als het inderdaad "maar" dat is. Zo bijft een mens bezig... Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 3 mei 2008 Delen Geplaatst: 3 mei 2008 misschien best de dichting vastkleven in het carter, heb dat ook 'n paar keer gehad met m'n polini 177. greetz wim Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 3 mei 2008 Delen Geplaatst: 3 mei 2008 misschien best de dichting vastkleven in het carter, heb dat ook 'n paar keer gehad met m'n polini 177.greetz wim ??? met welke lijm? of met vloeibare pakking? Link naar reactie
maurice Geplaatst: 3 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2008 Ik dacht dat Loctite rood daar goed voor was... Helaas zijn er verschilledne soorten rode Loctite: 638, 518, enz. Welkeen is goed voor het vastmaken van de dichting kant koppeling? Link naar reactie
maurice Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2008 Nu heb ik de koppeling uitgehaald, om die dichting te bekijken. Daar is helemaal niks aan, die lijkt 100% in orde. Ook gezien dat er wel een halve liter benzine in mijn uitlaat zat. Dus: benzine in uitlaat benzine ipv versnellingsbak-olie dichting bij de koppeling lijkt OK Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 mei 2008 Delen Geplaatst: 4 mei 2008 Benzine in de uitlaat kan voor komen als je de motor lang op relanti laat draaien zonder te rijden, zeker als de motor vrij rijk is afgesteld. Als motor noraal draait en niet in toeren gaat bij relanti zou ik gewoon de olie verversen en zien of er na een tijdje weer benzine in de olie komt. Het enige wat ik kan bedenken is dat er ergens een barst in het carter is waarlangs de benzine binnen sijpelt, maar dan zou je zeker last moeten hebben om de motor aan de praat te krijgen of om hem juist af te regelen. Groetjes, nero. Link naar reactie
maurice Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2008 Ik heb de Vespa wat laten staan, en dan nogmaals gekeken naar die "oliekeerring" aan de koppeling. Nu zie ik daar toch precies wel nafte uit sijpelen, van rond de as. Ik zal dus die "joint" maar vervangen. Als dat helpt laat ik het weten. Thanks for all the thinking. Link naar reactie
maurice Geplaatst: 2 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2008 dJEEZES. Keerring koppeling vervangen, carb gecheckt, na veel werk en problemen weer starten. Alles gaat fijn, goed optrekken enzovoort, geen problemen onderweg. Maar na een paar dagen wil ik er weer mij rijden. Ik ds de scotter uit de garage: komt er wel weer nafte uit die uitlaat gelopen zeker ! Uitlaat losmaken: halve liter benzine in. De carburateur is volgens mij OK, nieuwe aflsuitnaald, nieuwe vlotter, als ik hem loskoppel en test (rubber slang vastmaken en benzine in gieten: niks drupt, dus vlotter sluit af). Ja hoor: piston gecheckt, ik heb die niet omgekeerd gemonteerd . Nu weet ik het dus niet meer: waarom loopt die uitlaat vol benzine? Het zijn niet een paar druppelkes hé. Anyone a clue? Link naar reactie
Wolfke Geplaatst: 2 juli 2008 Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Denk dat er toch iets aan uwe carbu scheelt, anders kan de naft niet in uw cilinder lopen als je stilstaat. Staat je vespa op een gewone poot of schuine poot? Carbu staat niet recht als de vespa stilstaat, rekening mee houden als je deze test. Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 2 juli 2008 Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Naftkraantje dichtzetten als je hem aan de kant zet? Een halve liter, komt nergens anders vandaan he. (zal dan waarschijnlijk toch je vlotter zij) Je hebt toch geen benzine meer in je olie? Link naar reactie
maurice Geplaatst: 2 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2008 Wat ik ga doen: nieuwe carburator zetten. Als ik dan toch nog het probleem heb, weet ik ongeveer zeker dat het NIEt aan de carb ligt. Maar wat kan een mens daar toch tijd in steken... Zot zijn doet (gelukkig) geen zeer, zeggen ze hier. Link naar reactie
Arista Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 Pakking tussen de 2 carterhelften? Mischien is deze niet goed geplaatst of stuk (let op de rand rond het krukashuis). Smeer wat vet aan de pakking zo blijft deze mooi op zijn plaats bij het sluiten van de motor. Staat je naftkraantje dicht of open? En zit het buisje op de naftkraan in de naftbak nog goed vast? Als dit los zit kan er nog steeds benzine naar de carbu lopen ook al staat de kraan gesloten! Heb jij je spoelpoorten zo gelaten of is er aan gefreesd? Mischien net iets te ver dan? Zijn maar opties he :-) Groeten Nick Link naar reactie
stanman Geplaatst: 3 juli 2008 Delen Geplaatst: 3 juli 2008 9 kansen van de 10 laat de pakking tss de karterhalften benzine door, samen met een vlotternaald die slecht afsluit, ik heb net hetzelfde voor gehad Link naar reactie
maurice Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2008 Blijkbaar was het probleem van benzine in de uitlaat dan uiteindelijk toch te wijten aan een lekkende carburator. Nu is het opgelost en lijkt alles weer OK ! (hout vasthouden...) Link naar reactie
Classicdriver Geplaatst: 11 juli 2011 Delen Geplaatst: 11 juli 2011 Heb hier hetzelfde aan de hand. Een dikke 4500km geen problemen. Deze winter de 'mainshaft' vervangen en nu dus ook benzine bij de olie. Vespa start goed, haalt goed zijn snelheid 70-75 per uur. Geen rook ontwikkeling. Dus ik vrees ook dat ik een klein lekje heb aan de carter. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.