Ga naar inhoud
Vespaforum.be

benzine in de versnellingsbak na montage 177DR


maurice

Aanbevolen berichten

Grrrrr...

Monteer ik een 177DR kit op mijn VNB6. Roderen maar. Zo te zien werkt dat allemaal OK. Maar dan denk ik: ik zal maar ook al de versnellingsbak-olie verversen. Als ik dat wil doen, loopt er echter geen olie uit, maar bijna zuivere benzine! 't Is ook altijd wat. Nu maar weer die motor opengooien om de dichting achter de koppeling te vervangen (als het inderdaad "maar" dat is.

Zo bijft een mens bezig...

Link naar reactie

Nu heb ik de koppeling uitgehaald, om die dichting te bekijken. Daar is helemaal niks aan, die lijkt 100% in orde.

Ook gezien dat er wel een halve liter benzine in mijn uitlaat zat.

Dus:

benzine in uitlaat

benzine ipv versnellingsbak-olie

dichting bij de koppeling lijkt OK

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Link naar reactie

Benzine in de uitlaat kan voor komen als je de motor lang op relanti laat draaien zonder te rijden, zeker als de motor vrij rijk is afgesteld. Als motor noraal draait en niet in toeren gaat bij relanti zou ik gewoon de olie verversen en zien of er na een tijdje weer benzine in de olie komt. Het enige wat ik kan bedenken is dat er ergens een barst in het carter is waarlangs de benzine binnen sijpelt, maar dan zou je zeker last moeten hebben om de motor aan de praat te krijgen of om hem juist af te regelen. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik heb de Vespa wat laten staan, en dan nogmaals gekeken naar die "oliekeerring" aan de koppeling. Nu zie ik daar toch precies wel nafte uit sijpelen, van rond de as. Ik zal dus die "joint" maar vervangen. Als dat helpt laat ik het weten.

Thanks for all the thinking.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

dJEEZES.

Keerring koppeling vervangen, carb gecheckt, na veel werk en problemen weer starten. Alles gaat fijn, goed optrekken enzovoort, geen problemen onderweg.

Maar na een paar dagen wil ik er weer mij rijden. Ik ds de scotter uit de garage: komt er wel weer nafte uit die uitlaat gelopen zeker ! Uitlaat losmaken: halve liter benzine in.

De carburateur is volgens mij OK, nieuwe aflsuitnaald, nieuwe vlotter, als ik hem loskoppel en test (rubber slang vastmaken en benzine in gieten: niks drupt, dus vlotter sluit af).

Ja hoor: piston gecheckt, ik heb die niet omgekeerd gemonteerd . Nu weet ik het dus niet meer: waarom loopt die uitlaat vol benzine? Het zijn niet een paar druppelkes hé. Anyone a clue?

Link naar reactie

Denk dat er toch iets aan uwe carbu scheelt, anders kan de naft niet in uw cilinder lopen als je stilstaat.

Staat je vespa op een gewone poot of schuine poot?

Carbu staat niet recht als de vespa stilstaat, rekening mee houden als je deze test.

Link naar reactie

Wat ik ga doen: nieuwe carburator zetten. Als ik dan toch nog het probleem heb, weet ik ongeveer zeker dat het NIEt aan de carb ligt.

Maar wat kan een mens daar toch tijd in steken...

Zot zijn doet (gelukkig) geen zeer, zeggen ze hier.

Link naar reactie

Pakking tussen de 2 carterhelften? Mischien is deze niet goed geplaatst of stuk (let op de rand rond het krukashuis). Smeer wat vet aan de pakking zo blijft deze mooi op zijn plaats bij het sluiten van de motor. Staat je naftkraantje dicht of open? En zit het buisje op de naftkraan in de naftbak nog goed vast? Als dit los zit kan er nog steeds benzine naar de carbu lopen ook al staat de kraan gesloten!

Heb jij je spoelpoorten zo gelaten of is er aan gefreesd? Mischien net iets te ver dan? Zijn maar opties he :-)

Groeten Nick

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...