nero Geplaatst: 29 april 2008 Delen Geplaatst: 29 april 2008 Omdat ik donderdag en vrijdag congé heb zou ik voor naar Coblestone af te zakken de route van paris-roubais willen rijden. Nu ben ik op zoek naar een routeplan voor tomtom die ik op mijn gps kan plaatsen. Op internet heb ik er eentje gevonden en gekopiërd naar tomtom home. Nu vind ik niet de manier om die over te plaatsen naar mijn gps/ laat staan daar eender welke routemap weer te vinden. Kan er iemand mij tegen morgenavond een deftig bestand bezorgen dat kan dienen om op een rider te plaatsen en mij uitleggen hoe ik het kan overzetten en weervinden op mijn gps. Ik wordt hier helemaal gek van die troep! Alvast bedankt ,nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2008 Dankzij een mailtje heb ik deze link gevonden http://www.routeyou.com/route/products/ ... e-120km.nl met een bestand voor naar je rider te kopiëren. Ik heb dit bestand naar mijn pc kunnen kopiëren maar slaag er niet in om dit op de gps te krijgen. Het alternatief, zelf de volledige route samenstellen zie ik op deze korte termijn niet meer zitten. Is er hier niemand die een oplossing kan geven om dit (snel) in orde te krijgen? De route die op mijn pc staat heeft ook een ander bestandstype (ITN) als de andere routes, die lijken te bestaan uit 2 veschillende bestanden. Help, nero. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 30 april 2008 Delen Geplaatst: 30 april 2008 Een itn bestand is een routebestand voor de tomtom. Een gpx is voor de garmin en het andere is een tekstbestand met de route. Normaal gezien, sluit je de tomtomdinges aan op je pc en je plaatst je route vanaf de pc naar de tomtom. nadien laat je de route herberekenen. Let op op een Tomtom kan je maar met maximum 50 routepunten werken om de herkenning van de route uit te stippelen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2008 Het probleem is oa dat ik op het nieuwe tomtom home programma niet weervind hoe ik buiten de aan te kopen routes een andere gedownloade route kan plaatsen zonder die te moeten delen (wat alleen mag met zelfgemaakte routes ivm auteursrechten). Stom programma, de comerce moet hier blijkbaar draaien. Groetjes, nero. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 30 april 2008 Delen Geplaatst: 30 april 2008 Kijk hier eens: http://www.janboersma.nl/gett/help/index.html Link naar reactie
mgent Geplaatst: 30 april 2008 Delen Geplaatst: 30 april 2008 En, als je tom aan je pc hangt, zie je dan in je tom geen mapje staan met ITN. Zo ja, bestand daarin zetten. Nadien, reisplanner aantikken Opties-> Reisplanner menu Laadt reisplan En anders, gewoon een zumo kopen, heb je al die miserie niet mee. :-) Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 30 april 2008 Delen Geplaatst: 30 april 2008 En, als je tom aan je pc hangt, zie je dan in je tom ... Gelieve mij erbuiten te houden, ik wens mij hier volledig te distantiëren van Nero en zijn computer... Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 april 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2008 Eindelijk gelukt! Met veel zweet en tranen ben ik er in geslaagd de laatste 120km in mijn tomtom te plaatsen. Als men gewoon is om de gps te gebruiken om van punt A naar punt B te geraken is die reisplanner een echte ramp om te gebruiken, laat staan om te "programmeren", voor mij althans. Hartelijk dank aan MGENT, de mailers en vooral Speedracer die mij kon doen lachen op het moment dat ik mijn gps vanop het 5de door het venster ging keilen. Groetjes, nero. Link naar reactie
tattooderek Geplaatst: 1 mei 2008 Delen Geplaatst: 1 mei 2008 En, als je tom aan je pc hangt, zie je dan in je tom ... Gelieve mij erbuiten te houden, ik wens mij hier volledig te distantiëren van Nero en zijn computer... wohhahahahaha lmao Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 1 mei 2008 Delen Geplaatst: 1 mei 2008 Eindelijk gelukt! Met veel zweet en tranen ben ik er in geslaagd de laatste 120km in mijn tomtom te plaatsen. Als men gewoon is om de gps te gebruiken om van punt A naar punt B te geraken is die reisplanner een echte ramp om te gebruiken, laat staan om te "programmeren", voor mij althans. Hartelijk dank aan MGENT, de mailers en vooral Speedracer die mij kon doen lachen op het moment dat ik mijn gps vanop het 5de door het venster ging keilen. Groetjes, nero. Zie maar dat uwe GSP er niet afdondert op de kasseien!!! Tijdens Cobblestone word er altijd een strookje P-R gedaan en dan ben je al blij dat je uitlaat er niet afvalt, laat staan uwen tromtrom... Suc6 Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2008 Mijnen tromtrom blijft veilig in het handschoenkastje. Hopelijk is de stem nog verstaanbaar via mijn oortje. De foto ziet er wel schrikwekkend uit, zelf bij goed weer. k'Zal morgen maar op tijd vertrekken en de banden iets platter zetten om de schokken wat op te vangen. Vandaag zijn alle vijzen nog eens aangespannen en nagekeken. Mijn fototoestel ligt ook paraat. Hopelijk slaag ik erin om een paar foto's/ filmpjes te maken. Ondertussen begin ik wel te begrijpen waarom mijn medereiziger op het laatste moment heeft afgehaakt. Als ik niet tussen de kasseien blijf hangen ben ik morgenavond in Willems (of omstreken). Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 mei 2008 Vrijdagochtend dan toch vertrokken om de gevreesde (laatste 120km) Paris-Roubais te rijden. Na in het drukke Quiévren de grens over gestoken te hebben richting Valenciennes ben ik om 12.30u eindelijk aangekomen op mijn vertrekpunt: café des sports in Verchain-Maugré. De hemel is afwisselend zwaar bewolkt met mooie opklaringen, af en toe begint het even te druppelen. De eerste kasseistrook laat niet lang op zich wachten. Tot nu toe laat mijn gps me niet in de steek, ttz. ik moet wel elke tussenstop als eindstop aangeven om min of meer de juiste route te krijgen. Tussen de velden met geurig koolzaad in volle bloei volgen de kasseistroken zich op. Als ik me mooi op het midden van de weg kan houden gaat alles best vlot en kom ik aan ongeveer 40km/u vrij vlot vooruit. Dan wijst Tomtom me een aardeweg aan als volgende strook. In het begin gaat dit nog vrij goed maar na een paar honderd meter worden de putten dieper en de plassen groter. Na een korte bocht veranderd de weg in één grote plas. Uit voorzichtigheid rem ik af met de voorrem (de achterrem doet het de laatste tijd niet zo goed meer). Het voorwiel slipt weg en de vespa kantelt samen met zijn bestuurder omver in de modder. Snel de vespa recht getrokken en gelukkig heeft hij alleen "modderschade" opgelopen. Ik besluit om rechtsomkeer te maken en nu wijst de gps mij wel de juiste route aan. Aangekomen bij de kasseistrook van Walers ondermeem ik een poging om met de camera los om de hals een filmpje te maken. Het geeft een beetje een idee van hoe slecht deze wegen erbij liggen. http://www.youtube.com/watch?v=l2e3IxVO6UQ Nu er gras en mos tussen de middelste kasseien staat is het nog moeilijker om een berijdbaar traject te vinden. Op het einde splits de weg zich in twee terwijl de tomtom aangeeft dat er geen route beschikbaar is. Mijn tomtesterongehalte gaat met een ruk omhoog. Op goed geluk neem ik de rechtse weg. Als ik in het volgende dorp aankom merk ik dat het tijd wordt om mens en dier te versterken. Door de gps-problemen ben ik heel wat tijd verloren, het is ondertussn al 15.30u geworden. in de plaatselijke "Champi(gn)on" kunnen we beiden voldoende voorraad inslaan om de tocht verder te zetten. Aangekomen aan het beruchte stuk van Bois D'arenberg blijkt dat deze strook afgesloten is voor voertuigen. Door tijdsgebrek zie ik me verplicht van hier mijn Paris-Roubaix te stoppen om rechtstreeks naar Willems te rijden, Waar me een heerlijk weekend te wachten staat. Groetjes, nero. Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 5 mei 2008 Delen Geplaatst: 5 mei 2008 Leuk verslag Nero! Wij waren ook van plan om door de Vlaamse ardennen te rijden, maar uiteindelijk zijn we in Gent tot 18u blijven plakken. ;-) Link naar reactie
Gette Geplaatst: 5 mei 2008 Delen Geplaatst: 5 mei 2008 Ziet er een leuk ritje uit. Die omgeving ga ik zeker ook eens bezoeken Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2008 Zeker als men al een paar jaar Parijs- Roubaix volgt op tv is het leuk om sommige punten te herkennen waar de koers voorbij komt. Ook kan men zich meer rekenschap geven van de kunsten die de renners moeten uithalen om niet ten val te komen. In een kleinere groep (gevaar voor valpartijen) is dit zeker te doen, bij droog weer. @B-man: teraskes doen heeft ook zijn charme. Groetjes, nero. Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 23 april 2009 Delen Geplaatst: 23 april 2009 Hoi Nero, leuke reportage, en ongelofelijk hoe slecht die wegen er bij liggen. Gisteren had ik Stijn Devolder op bezoek. Die heeft wel twee paar stevige benen om die te trotseren , boven de 40 km/h vlammen die daar over. Respect . Schone foto's ook btw. En uw ss ... Edit: zie nu pas dat die reportage van 08 is, niettemin is zekers nog de moeite waard om te zien . Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.