Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50 cc Italie 1994 Ik weet het niet meer.


tanskai

Aanbevolen berichten

Mensen,

ik heb al eerder iets gepost over deze vespa. Het probleem was dat hij niet goed liep. Hij blijft hangen en begint dan te sputteren. Dit probleem is er nog steeds nadat ik de volgende acties ondernomen heb:

- carburator 2x schoongemaakt

- nieuwe benzine slang

- tank leeggemaakt en schoongemaakt

- nieuwe schone benzine in de juiste mengverhouding

- nieuwe bougie

- batterij opgeladen

Nog steeds blijft het probleem dat hij perfect start (electrisch zonder kick na halve seconde)maar sputtert en niet hoog in toeren gaat. Rijden gaat, na veel vijven en zessen haalt hij 40 per uur maar dat is alles. Eind van de week komt de eigenaar hem halen en zou ik hem toch graag in orde hebben.Wat zouden nog oorzaken kunnen zijn?

PS Zelf denk ik nog aan het volgende;

- bobijn misschien versleten (raar, na twaalf jaar???)

- ontsteking (raar, na twaalf jaar????)

- Carburator niet goed op inlaat ( kan je dat mis doen????)

Alle tips zijn welkom.

Thanks

Link naar reactie

Aan het elektrisch gedeelte zal het niet liggen, anders zou je geen ontsteking hebben. Waarschijnlijk is deze met electronische ontsteking, da kan je de vis-platinees ook uitsluiten. Als er elektrisch iets fout is ligt het aan de voorontsteking, maar ik denk niet dat dit de problemen kan geven die jij hebt. Ik zou gokken op te weinig lucht in je mengsel, misshien de luchtfilter eens verwijderen en dan proberen of het beter is. Indien ja, nieuwe luchtfilter plaatsen of deftig uitkuisen. Als dit geen verschil geeft, de uitlaat verwijderen en zo proberen te rijden. Als dat beter gaat kan je best deze vernieuwen. Een laatste optie is dat je cilinder versleten is en te weinig compressie geeft voor een deftige verbranding. Dan ben je verplicht de cilinder te laten uitboren of een nieuw setje te steken. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik denk ook dat de uitlaat verstropt zit. (je kan aan de uitlaat voelen of hij hard blaast of niet, maar zo kan je het ook niet altijd uitsluiten (wel als ze echt niet hard blaast))

Of de pickup zoals ook al eerder vermeld. (schroef je bougie eruit en leg deze tegen je blok en zie of je ontsteking regelmatig is)

Link naar reactie

Al jullie tips gecheckt en geen vooruitgang en dan ineens, een druppel olie vanonde de koelkap. Daarna deze gedemonteerd en gezien dat tussen cilinder en cilinderkop echt wel veel tweetakt lekte. Pakking gesneden (ook al zit er normaal geen daar), gemonteerd gestart en 60 per uur. Hoe simpel kan de wereld zijn. Merci allemaal.

Link naar reactie

Pakking gesneden van gewoon pakkingpapier? No offence, maar ben benieuwt of dit wel gaat houden.

Als er geen tussen moet zitten, had je je cilinder en cilinderkop best gewoon gevlakt.

Maar gemaakt is gemaakt. Dan kan hem terug naar zijn eigenaar.

Groeten coney

Link naar reactie
Had ik gedaan maar daar moet je weer wat apparatuur voor hebben hé en die heb ik niet. Inderdaad gesneden uit pakkingspapier maar hij kan terug nu.

Om een cilinder en cilinderkop te vlakken heb je enkel een stuk glas/spiegel, wat schuurpapier en een beetje water of wat schuurpasta nodig, dus qua 'apparatuur' valt dat best mee...

Link naar reactie

jep, zo simpel kan de wereld af en toe zijn.

Glas is ongeveer het vlakste wat je voor deze bewerking kunt vinden (ook naar de prijs gezien)

En bij dit voorval denk ik dat je niet meer dan de rodagepasta nodig hebt (zelfde als de rodagepasta om kleppen te roderen)

Link naar reactie

Ole, ik heb dan volgens jullie tip de cilinderkop gevlakt en alles liep ok. Ondertussen heb ik echter deze vespa weer terug.40 per uur haalt hij en hij blijft dan sputteren en trekt niet door. Ik denk dan: teveel benzine ofwel valse lucht. dat laatste ga ik niet vanuit. Iemand tips?

Link naar reactie

Probeer op een lang rechte baan tegen volle snelheid de choke eens te trekken. Als hij dan beter gaat zit er ofwel vuil in de sproeiers, ofwel trekt hij lucht langs de carbu, ofwel is de sproeieropening te klein. Controleer toch nog even dichting aan de cilinder. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...