Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kledij


larscobbaut

Aanbevolen berichten

Richa! http://www.richa.be/

Voor een broek mag je toch gemiddeld €300 rekenen, zelfde voor vest, dan heb je natuurlijk ook nog de duurdere prijsklasse als je voor een lederen motopak gaat. Best wachten tot de solden in juli. Heb toen mijn broek en vest voor de helft van de prijs kunnen kopen en anders via VCA voor korting bij Joma/Zwarte Arend.

Link naar reactie

Richa is inderdaad 1 van de betere, en ik zie veel motards daarmee rijden.

Je kan ook even de kat uit de boom kijken, en eerst eens gaan kijken bij Joma (Boomsesteenweg), hun eigen huismerk (RJD) is goedkoop, voor minder dan 200€ heb je een broek en vest, die toch wel een jaar intensief gebruik moeten meekunnen. Dan kan je nog altijd het jaar daarop een betere, duurdere kwaliteit kopen.

Eko in Kontich heeft ook degelijk materiaal, en daar heb ik ook al kledij gezien in de lagere prijsklasse.

Als ik eerlijk moet zijn, de vest van RJD vind ik goed, maar de broek niet echt. Water en winddicht, dat wel... Maar de bescherming van mijn knieën draait altijd naar binnen, wat maakt dat mijn knieën niet zo goed beschermd zijn moest ik ooit vallen.

Niet vergeten om botten te kopen ook, die de enkels goed beschermen. Ik geloof dat er daarover iets in de wet vermeld staat, allee, ik dacht dat toch gelezen te hebben hier ergens op het forum. Ik denk dat je degelijke botten moet aanhebben op je examen, ofzoietsindieaard...

En, BRETELLEN, want anders zakt uw broek af ;)

C.

Link naar reactie

Ik ken verschillende personen met RJD kledij en dat is niet slecht, MAAR als je het dagelijks gebruikt zal je merken dat alles sneller stuk gaat (ritssluitingen, knoppen, binnenvoering die scheurt, etc...). Je betaalt misschien minder maar moet sneller terug iets nieuw kopen, wat dus op het einde van de rit niet goedkoper is.

Na 4 jaar begint mijn Richapak het stilaan te begeven (dagelijks gebruik), maar de RJD vest en broek waren al na een jaar quasi versleten. Maak voor jezelf de rekening en bekijk alles eens deftig want er zijn heel veel merken op de markt, de ene al wat duurder/goedkoper dan de andere, maar meestal ook wel met een reden.

Link naar reactie

ik wil toch nog even een opmerking op erix geven.

grotendeels moet ik hem gelijk geven (dat gebeurd niet veel)

maar als je nu met een duur pak na een maand een kleine schuiver maakt, en je dan al enkele gaten in je pak hebt, dan is het wel héél duur.

Ik had me vorig jaar bij Eko een vest gekocht (+/- 130€ denk ik) en dit is nu na 12 000 toch wel aan het verslijten. Maar ik ben hier tot hiertoe zeer tevreden over.

Link naar reactie

nog even aan toevoegen dat je als VCA-lid korting krijgt bij Joma. Ga daar eens kijken en passen, je vindt zeker iets voor niet al teveel geld. En zelfs een goedkope motovest is stukken beter dan eender welke gewone jas.

en vergeet zeker geen goede handschoenen !

Link naar reactie
maar als je nu met een duur pak na een maand een kleine schuiver maakt, en je dan al enkele gaten in je pak hebt, dan is het wel héél duur.

Draai de stelling eens om! Wat als je met een goedkoop pak een serieuse schuiver maakt??? Moet je er vanuit gaan dat je geen accidenten of schuivers gaat doen?!?!

Het gaat hier om je veiligheid en niet om de centjes. Liever een scheur in mijn 'duur' pak dan in mijn arm of been waar je achteraf alleen maar last mee hebt. een pak kan je vervangen, je lichaam ook maar dat zal je veel meer kosten dan een duur pak.

Op je veiligheid moet je echt niet besparen, vraag dat maar aan de motorijders die hun vel kwijt zijn en die nu plastische chirurgie moeten laten doen om er terug wat deftig uit te zien (heb zelf zo'n paar voorbeelden gezien in mijn familie).

Ik snap niet dat iedereen op zo'n motopak wil besparen, dat kan echt wel het verschil uitmaken bij een schuiver of botsing. Kom achteraf niet klagen als ze het vel van uw gat moeten halen om uw armen of benen bij te werken hé.

Link naar reactie

ik heb een lederen vest van 'rjd' en daar ben ik heel content van, zeker voor de prijs die ik heb betaald. de broek is inderdaad iets minder, wel warm en wind- en waterdicht, maar de kniebeschermers heb ik er uitgehaald want die zaten echt slecht.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...