Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stormschade - Wat nu? Nog slachtoffers?


w_boelen

Aanbevolen berichten

Met het stormweer deze nacht, is m'n Vespa omgewaaid :x .

Hij stond op z'n zijpoot onder de carport op de kiezeltjes.

Ze lag op haar linker zij en is dus over het pootje gegaan.

Zojuist haar terug rechtop geholpen en op de linkerbil allemaal kleine krasjes. :(

Hopelijk komen er bij daglicht geen andere problemen naar boven.

Damn, wat nu? Sticker? Spuiten? ???

Nog mensen met pech?

Link naar reactie

Ik vrees er voor.

Ik heb net gezien dat er ook een deuk inzit.

Weet iemand of de linker bil (of desnoods de 2 billen) appart te verwijderen van van een LX? Of zijn alle metalen onderdelen niet te verwijderen van het kader?

Ik probeer nog wat foto's te posten.

Link naar reactie

zo'n bil is er niet zomaar af te vijzen/halen zoals bij een px (zit vastgelast). Maar ze vijzen de voetplanken eraf en het zadel etc. plakken dan in de naden het te herspuiten deel af. Ik denk wel dat de motor er gedeeltelijk onderuit moet om plaats te hebben om uit te deuken.

maar het valt te herstellen, maak je daar geen zorgen over.

Link naar reactie

hallo, met het juiste gereedschap kunnen zo een bluts er ook uit trekken en moet er maar een minimum aan onderdelen worden gedemonteerd, de herstellingskosten gaan mijn inziens goed meevallen, groeten en succes jan

Link naar reactie

Weet er iemand of het mogelijk is om de kont (2 billen zijn blijkbaar tegen mekaar gelast) te verwijderen van de rest van het metaal?

metal.jpg

M.a.w. is hetgeen binnen de rode cirkel apart te verwijderen van de rest of zit alles aan mekaar verlast?

Want als dat te verwijderen valt dan zie ik het nog wel zitten (met of zonder verzekering).

Indien geen verzekering dan verwijder ik de kont en laat ze zelf uitdeuken + spuiten, dat kan de grote kost niet zijn.

Alvast bedankt,

Werner

Link naar reactie

Noop, spijtig genoeg niet.

Maar zoveelste minder ze moeten demonteren zoveelste minder werkuren steken ze erin (zou ik toch denken). En zoveelste minder dat het kost.

Het lijkt me wel een deuk die er makkelijk uitkomt. (net zo'n flip flop. of hoe noemde die dingen die je binnestebuiten moest draaien, moest wegzetten en die dan omhoog sprong)

Dus kan nog best meevallen.

Maar ja, best hopen op storm. Dan moet je nog minder betalen he.

2de oplossing ;-);-);-). Een grove cutdown maken van je LX. Dan denk ik dat je de 1ste bent die dat aanvangt met een LX

Link naar reactie

Ik ben vandaag bij Motorshop Limburg langs gereden.

Zij hebben hem ook uitgedeukt en om de krasjes te

verdoezelen heb ik die Vespa italiaanse bollen besteld.

Indien ik hem dan in de zomer, als ik op het strand moet

gaan liggen, niet nodig heb kan ik hem nog laten spuiten.

1 bil spuiten is perfect mogelijk omdat er naden zitten

tussen de 2 billen.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...