Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50S benzinetoevoer


Thomassker

Aanbevolen berichten

sinds vandaag zit mn Vespa terug ineen, khad ze gedemonteerd en gemonteerd op een nieuw aangekocht frame.

Nu probeer ik hem te starten, eerste paar kicks gaf ze geen reactie

Beetje benzine op de bougie gedaan, toen sloeg ze meteen aan maar ook meteen weer af, na even hoog in toeren te gaan

nu vroeg ik me af of mijn benzinetank wel open staat, want ik twijfel eraan

ik heb er namelijk geen benzinekraantje meer aan, en zet hem open en dicht met behulp van een schroevendraaier

aangezien die tank nu al een tijdje opzij lag, ben ik eigelijk vergeten in welke stand hij open en dicht staat, als je enkel kijkt naar het "streepje" waarop de schroevendraaier past (als je begrijpt watk bedoel)

iemand die met zekerheid kan zeggen wanneer mn benzinetoevoer openstaat? of kan het eventueel aan iets anders liggen?

alvast bedankt

Link naar reactie

hallo , draai hem volledig naar links , zover het kan , dan is hij op reserve dus dan zou die toch moete gaan ...

heb je er een filter tussen ?? want een filter zou ik er onmiddelijk uithale !!

grtz

Link naar reactie

kheb vandaag mn carbu es uitgekuist, aka alles losgevezen wat ik kon

niet echt veel vuiltjes gevonden, maar het volgende is me wel opgevallen:

carbule7.th.jpg

een klein stukje afgebroken aan de inlaat van de carbu, kan dit de "oorzaak" zijn dat hij niet start?

Link naar reactie

dat zou de oorzaak kunnen zijn maar ik denk het niet. Probeer eens met de sroeers uit te blazen. Vuil hierin kan zo klein zijn dat je het niet ziet. probeer eventueel eens met quick start (inspuiten ter hoogte van luchtfilter)

Ben je er zeker van dat uw carbu goed is afgesteld? (regelschroef 1.5 toer uitgedraaid)

Link naar reactie

de regelschroef, is da dan die witte?

ik denk trouwens datk de oorzaak gevonden heb; de klem die de carbu en de inlaat bij elkaar hoort te houden, was krom getrokken en bijgevolg trok de carbu valse lucht

ondertussen hebk deze kunnen herstellen en reeds de Vespa kunnen starten, weliswaar trok hij nog hoge toeren

ik veronderstel dat die regelschroef dit kan verhelpen, indien juist afgesteld?

alvast bedankt geertvespa!

Link naar reactie

vespa staat ondertussen helemaal gemonteerd

toch is het nog steeds zo dat als ik hem start, hij zeer hoog in toeren gaat en zo blijft

dichting tussen carbu en inlaat is nieuw, luchtfilter is ook in orde

kan het verkeerd afstellen van de carbu de oorzaak hiervan zijn?

Link naar reactie
ve

kan het verkeerd afstellen van de carbu de oorzaak hiervan zijn?

Dat hoort ge toch vaak ja, dat het daar aan ligt..

Ne maat zen primavera staat ook net in elkaar, die is nog niet afgesteld en da is bijna alsof ge da gas halfopen draait...

Ge kunt natuurlijk altijd eerst eens wat foefelen met uwe ralenti maar een degelijke afstelling is toch belangrijk..

groetjes

yves

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...