Thomassker Geplaatst: 28 februari 2008 Delen Geplaatst: 28 februari 2008 sinds vandaag zit mn Vespa terug ineen, khad ze gedemonteerd en gemonteerd op een nieuw aangekocht frame. Nu probeer ik hem te starten, eerste paar kicks gaf ze geen reactie Beetje benzine op de bougie gedaan, toen sloeg ze meteen aan maar ook meteen weer af, na even hoog in toeren te gaan nu vroeg ik me af of mijn benzinetank wel open staat, want ik twijfel eraan ik heb er namelijk geen benzinekraantje meer aan, en zet hem open en dicht met behulp van een schroevendraaier aangezien die tank nu al een tijdje opzij lag, ben ik eigelijk vergeten in welke stand hij open en dicht staat, als je enkel kijkt naar het "streepje" waarop de schroevendraaier past (als je begrijpt watk bedoel) iemand die met zekerheid kan zeggen wanneer mn benzinetoevoer openstaat? of kan het eventueel aan iets anders liggen? alvast bedankt Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 28 februari 2008 Delen Geplaatst: 28 februari 2008 Warschijnlijk staat hem open als je hem naar de andere kant draait. Proberen kan geen kwaad. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2008 zonet es geprobeerd in beide standen, ma ik krijg hem maar nie in gang ik kan hem enkel even laten draaien door benzine op de bougie te doen, maar dan slaat hij meteen weer af Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 28 februari 2008 Delen Geplaatst: 28 februari 2008 hallo , draai hem volledig naar links , zover het kan , dan is hij op reserve dus dan zou die toch moete gaan ... heb je er een filter tussen ?? want een filter zou ik er onmiddelijk uithale !! grtz Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2008 nop, geen filter kzal het morgen es proberen, dan zie ik wel Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 28 februari 2008 Delen Geplaatst: 28 februari 2008 dan hebt gij flink gewerkt suske,zo vlug in elkaar! ik heb hier die benzinetank van dat frame nog liggen,'k zal u dat hendelke opsturen anders... mail mij u adres nog is door. (trek u benzineleidingske efkes van uwe carbu,dan zie je als je benzine krijgt of ni) Domi. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 2 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2008 kheb vandaag mn carbu es uitgekuist, aka alles losgevezen wat ik kon niet echt veel vuiltjes gevonden, maar het volgende is me wel opgevallen: een klein stukje afgebroken aan de inlaat van de carbu, kan dit de "oorzaak" zijn dat hij niet start? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 maart 2008 Delen Geplaatst: 2 maart 2008 dat zou de oorzaak kunnen zijn maar ik denk het niet. Probeer eens met de sroeers uit te blazen. Vuil hierin kan zo klein zijn dat je het niet ziet. probeer eventueel eens met quick start (inspuiten ter hoogte van luchtfilter) Ben je er zeker van dat uw carbu goed is afgesteld? (regelschroef 1.5 toer uitgedraaid) Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 2 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2008 de regelschroef, is da dan die witte? ik denk trouwens datk de oorzaak gevonden heb; de klem die de carbu en de inlaat bij elkaar hoort te houden, was krom getrokken en bijgevolg trok de carbu valse lucht ondertussen hebk deze kunnen herstellen en reeds de Vespa kunnen starten, weliswaar trok hij nog hoge toeren ik veronderstel dat die regelschroef dit kan verhelpen, indien juist afgesteld? alvast bedankt geertvespa! Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 4 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2008 vespa staat ondertussen helemaal gemonteerd toch is het nog steeds zo dat als ik hem start, hij zeer hoog in toeren gaat en zo blijft dichting tussen carbu en inlaat is nieuw, luchtfilter is ook in orde kan het verkeerd afstellen van de carbu de oorzaak hiervan zijn? Link naar reactie
Yves px Geplaatst: 5 maart 2008 Delen Geplaatst: 5 maart 2008 vekan het verkeerd afstellen van de carbu de oorzaak hiervan zijn? Dat hoort ge toch vaak ja, dat het daar aan ligt.. Ne maat zen primavera staat ook net in elkaar, die is nog niet afgesteld en da is bijna alsof ge da gas halfopen draait... Ge kunt natuurlijk altijd eerst eens wat foefelen met uwe ralenti maar een degelijke afstelling is toch belangrijk.. groetjes yves Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 6 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2008 het probleem is, met mijn dell'orto carbu vind ik al de "schroeven" die het regelen mogelijk maken gewoonweg niet, afgaande op de verschillende handleidingen volgens mij zitten die gewoonweg niet op zo'n carbu :/ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.