Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor slaat af - PK50XL, Nieuwe Zuiger


superbaz

Aanbevolen berichten

Beste,

van 't weekend een nieuwe zuiger in m'n wespje gezet. Heb een PK 50 XL. Alles leek het te doen totdat k ging rijden... k reed weg en na 2-3 km verloor hij snelheid.. utieindelijk viel hij stil. Dus, ik weer m'n motor gestart en weer gereden, maar nu al na 800/900m dat hij weer uit viel.. beetje naar.

Wat ik al gezien heb is dat de carburateur wat losjes op de inlaat zit. Terwijl de klem helemaal vast gedraaid zit -> hij kan niet strakker...

wat kan 't probleem nog zijn?

Gr.

Bas

Link naar reactie

Waarom heb je een nieuwe zuiger gestoken?

Ben je zeker dat je de juiste maat van piston had? Heb je je cilinder laten honen of ben je zeker dat je cilinder niet te hard versleten was?

Ik zou denken dat je probleem daar zal zitten.

Het geval van je carburator zal er niet veel mee te maken hebben. Anders zou hij valse lucht trekken en zou je motor gewoon hoger in toeren gaan of in toeren blijven hangen bij het afremmen.

Link naar reactie

Cilinder was nog ontzettend mooi van binnen, geen deukjes of krasjes, was nog helemaal gaaf. (Ook als je er langs ging met je hand voelde je geen deukjes of krasjes)

Zuiger correct geinstalleerd. De zuiger die er in zat was enigzins beschadigd en was van de bovenkant volledig uitgebrand. Bovendien zat er 1 zuigerveer op (de onderste) die nog maar half was. Verder geen beschadigingen gevonden.

Zuiger is van juiste formaat, want hij past perfect. (38,4mm)

Foto oude zuiger:

img0063ri9.th.jpg

Ik heb wel als ik hem in z'n vrij heb staan (Heb XL Schakel) dat hij veel toeren gaat draaien... wat is het probleem? bovendien lekt m'n vlotterkamer en heb ik de pakkingen van m'n carb onlangs (ca 4 weken geleden) vernieuwd...

Gr.

Link naar reactie

- omdat je een cilinder hebt zonder krassen wil het nog niet zeggen dat deze niet versleten is. Dit kan je normaal ook zien aan het slijtrandje aan de bovenkant in je cilinder.

- een oorzaak van het stilvallen kan ook zijn, dat je naft filter vuil is of dat het beluchtingsgaatje in je naftstop dichtzit.

- Je kan je vlotter wel vervangen, maar hoeft niet. (heb nog niet veel vlotters kapot weten gaan bij een pk50 S/XL)

Maar moest hij wel kapot gaan, moet je carbu terug open.

Link naar reactie

Hij rijdt verder prima, (behalve dan het uitvallen). Maar hij lekt hevig.

Ik heb vandaag de vlotterkamer + naald gecheckt, zag er allemaal prima uit opzich. Maar: het schroefje dat in het midden zat was wat verstopt.. dit heb ik met een spuitbus waar 5 BAR uit komt door geblazen en toen kon ik er weer doorheen kijken. Dit heb ik met alles gedaan aan de hand van de handleiding op www.smallframes.com.

Naft.. Wat is dat en waar kan ik het vinden?

Ging net een proefritje maken met de wesp, bij mij sloeg hij nog af, bij mijn vader (die niet de hele tijd vol gas reed, maar gas gaf en weer terug liet lopen, zoals hij zei) geen een keer (2km gereden). Toen ging ik het ook proberen maar bij mij nog steeds niet... naar ding...

Verder nog gevonden probleempjes: benzinepijler doet het alleen als hij stationair staat. Dus niet als ik rij, maar ook niet als ik gas geef tijdens het stationair... heel vreemd.

Wat kan het nog zijn met m'n vlotterkamer?? Of moet ik m'n carb. maar eens meenemen naar Fam. van Laar te Amsterdam??

Link naar reactie

Oorzak lek gevonden + opgelost. Probleem? De kamer was lek. Er zat een gat in cover van de vlotterkamer.. Ai.. nouja, nu zit er een nieuw kapje omheen en lekt hij niet meer (wat weer 50% bezine bespaart!!).

Heb hem vanavond volgegooid vanuit m'n jerrycan met benzine... ga morgen eens kijken of 'ie wil rijden... anders... ai... volgens Van Laar kan het m'n ontsteking zijn, dat die 'op' is. Didier Wespje, ik zal kijken of ik morgen wat foto's van m'n ontsteking kan maken, ok?

Fijne avond!

Groeten.

Link naar reactie

Vandaag stukje gereden. zo'n 20 km. Eerste 10km (Heenweg) ging goed, wel af en toe dat ie kracht verloor en ik kon niet in z'n 4 rijden. In z'n 3 ging het wel prima.

Op de terugweg ging het echter mis. steeds uitvallen en steeds opnieuw moeten starten...

is dit m'n ontsteking of heeft dit meer te maken met de mixture en toevoer van brandstof?!

Gr.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...