Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onveiligheidsgevoel.


cavalierslokeren

Aanbevolen berichten

Sinds begin dit jaar al enkele malen nog net een aanrijding kunnen ontwijken. Schijnbaar is 2008 onder een meer dan gevaarlijk gesternte gestart.

Is het oud worden (46) of zijn het deze voorvallen gekoppeld aan de deels schabouwlijke uren waarop ik op de baan ben. Het woon werkverkeer maakt dat ik enkele malen per week tussen 00u30 & 2u45 de rit Gent / Lokeren uitvoer.

Het resultaat is dat ik mij niet echt veilig meer voel op de baan tijdens de nachtelijke uren. Iets wat ik voorheen nooit heb ervaren. Ook het rijden op de autosnelweg de E17 met zijn vele vrachtwagens doet me meer en meer huiveren iets waar ik voordien nooit heb stil bij gestaan.

Meer en meer begin ik te overwegen om 3 van de 4 werkdagen, deze met de nachtelijke woon werkverkeer uren, met het koekblik te rijden om bovenstaande redenen.

Ik kan mij tevens ook niet van de indruk ontdoen dat het respecteren van verkeersregels en de hierbij horende verkeersveiligheid door meer en meer bestuurders als de ver van mijn bed show wordt ervaren.

Wie ervaart op regelmatige wijze ook (nachtelijke) ritten ook op negatieve wijze of gaat enigsinds met schrik de baan op ?

Het bovenstaande heeft dus niks met negatieve ervaringen tov de vespa. Neen deze geeft mij grote tevredenheid en genot doch andere factoren bederven dit alles.

Link naar reactie

Als eens bij de oogarts gepasseerd? Misschien heb je (een lichte vorm van) nachtblindheid waardoor je bepaalde situaties minder goed of snel kunt inschatten.

t'Is misschien ook zoals ze zeggen:" het verstand komt met de jaren". Bij de ene duurt dat iets langer als bij de andere.

Ik heb ook een zekere "ongerustheid" bij het rijden op drukke autowegen, maar dan meer overdag. s'Nachts is het meestal rustiger en durf ik me wel eens op de autosnelweg begeven, maar voor aangenaam rijden neem ik liefst de kleinere binnenwegen. Dit heeft ook wel te maken met een paar minder aangename ervaringen: een paar vastlopers, een zware truck die op een paar meter (lees 2) achter je gat hangt aan 90km/u (dan moet er niet veel verkeerd lopen). Het verkeer wordt er ook niet minder druk op met de jaren.Groetjes, nero.

Link naar reactie

je moet vandaag de dag echt wel goed de auto's in de gaten houden wil je een aanrijding vermijden, soms draaien ze gewoon voor u in omdat ze simpelweg niet door hebben dat het meer dan een 50cc is.

Dat is eigenlijk het gevaar aan vespa scooters, iemand die het niet kent heeft het ook meestal niet door dat het een motor is en geen bromfiets

Link naar reactie

ik draag het eigenlijk ook ni maar om uw zichtbaarheid te vergroten s nachts kan je altijd een fluo vestje aandoen. Als ik met de auto rij, zie je die vestjes toch heel goe!

Let er op dat je geen rugzak over het fluo vestje aandoet, want dan heeft het weinig nut :D

grts

sam

Link naar reactie
een zware truck die op een paar meter (lees 2) achter je gat hangt aan 90km/u

Een ervaring die ik meermaals voorheb op het viaduct van Gentbrugge waar de maximum snelheid 90 is.

simpelweg niet door hebben dat het meer dan een 50cc is.

Hier heb je een groot punt, zover had ik het nog niet bekeken.

s nachts kan je altijd een fluo vestje

Ik ben snacht net een krestboom (lol). Heb zo een fluo-gordel met ingebouwde rode led-lampjes. Deze draaag ik steeds snacht met de lampjes op knipperstand. Het is geen zicht maar het verhoogt de zichtbaarheid.

De grappende blikken neem ik er graag bij, daar dit een teken is dat ze mij gezien hebben en het opzet (zichtbaarheid) geslaagd.

Link naar reactie
Ik ervaar meer om meer dat de meeste mensen denken dat die Vespa's mobilettekes zijn. Regelmatig doen mensen rare tekens naar mij als ik op de autostrade rij.

Mike.

Met die rare tekens bedoelen ze " Wat een zot machien!!! "

En uw vespa is zo vervormd dat m bijna op een mobilet lijkt. ;-)

Link naar reactie

Onveiligheidsgevoel??? Ik heb eerder de indruk dat autobestuurders zich onveilig voelen als ze mij tegen komen op de baan.

Neen serieus, veel automobilisten denken inderdaad dat we maar 50cc'kes zijn. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze aan de verkeerslichten roepen dat ik op het fietspad moet gaan rijden met mijn vespake.

@ FastPX

Op de autostrade krijg ik ook altijd van die vreemde blikken of is dat nu omdat ik meestal met mijn kont achteraan op mijn zadel plak en met mijn hoofd op het stuur lig?

Link naar reactie
En dan met zo een bouwvakkerskont op uwe vespa!!!

Nie moeilijk dat ze dan zo raar kijken naar u hahahahahahahaha

Bouwvakkerskont??? Gij hebt mijn fijn poepeke nog niet goed bekeken zeker? LOL ;-)

Link naar reactie

Ik rij iedere week met 25m achter mijn kont met mijn kermiskramen!

Ik kan u verzekeren, dat er veel zotten zijn die mij proberen voorbij te steken op de gewone wegen(want autostrade mogen wij niet doen) en op het laatste moment moeten ze dan vol in de remmen gaan omdat ze zien dat ze niet op tijd over zullen geraken! En er hangt achteraan een plakaat op met de lengte, maar die willen ze precies niet zien! En dan nog maar gezwegen over de fietsers en de bromfietsers!!!

dsc00291ci8.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...