jeansprint Geplaatst: 26 januari 2008 Delen Geplaatst: 26 januari 2008 hallo, heb een tijdje geleden de T5 van fajes geadopteerd, na een volledige revisie van het motorblokje is hij vandaag terug tot leven gekomen, "the sound of a T5 engine", groeten jan genieten maar: Link naar reactie
Cult Geplaatst: 26 januari 2008 Delen Geplaatst: 26 januari 2008 Lekkerrrrrrrrr!!! Heel da projectje ziet er trouwens mooi uit!! Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 27 januari 2008 Delen Geplaatst: 27 januari 2008 The best engine Vespa ever built. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 28 januari 2008 Delen Geplaatst: 28 januari 2008 dat lijkt heel fel om mijn grasmachien . Met andere woorden nice jobke jean. Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 28 januari 2008 Delen Geplaatst: 28 januari 2008 WA IS DAT HIER MET AL DA LAWAAI? Ik hoor mijn eigen al niet meer typen!!! !-) Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 28 januari 2008 Delen Geplaatst: 28 januari 2008 Gaat een super ding worden... Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 28 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2008 Kon me eind vorig jaar weer niet inhouden toen fajes zijn T5 project te koop aanbod, het is altijd de laatste, maar het is en blijft een gezonde verslaving? De lagers in het blokje hadden hun beste tijd gehad, dus mijn eerste zorg was om het motorblokje weer nieuw leven in te blazen, alles netjes gedemonteerd en gelijk alle lagers en oliekeerringen vervangen, ook het schakelkruis is vernieuwd, nieuwe koppelingsplaten en alle dichtingen vervangen, ook die van de carburator. Ga voorlopig de Polini cilinder laten dienen, de piston vertoond wat gebruikssporen, denk van koud doortrekken, maar ik ga het riskeren, iemand ervaring met de polini combinatie? Ga me laten inspireren door de jaren tachtig voor de verdere opbouw van het project, een cutdown behoord dus tot de mogelijkheden! Alleszins geen racer deze keer maar een Vespa zoals die van fastpx bijvoorbeeld, dus geen schijfrem, spoiler en/of een dropbar. Ik ga er alleszins mijn tijd voor nemen, heb hoogstens een paar uur tijd per week om aan de scooter te werken, dus het zal nog een tijdje duren voor hij helemaal klaar is….. we zien wel, updates zullen volgen, merci voor de reacties en tot ergens onderweg in het komende seizoen! Groeten jeansprint Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 28 januari 2008 Delen Geplaatst: 28 januari 2008 I picked up a T5 engine this week too Jeansprint! Its going in a Rally 200 frame. The polini kit for the T5 is ok, lots of koppel. They need to be "run in" (rodage) for a long time but if you do it properly they are fine, even at high RPM. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2008 als ik eerlijk ben, speel ik soms ook met het idee om hem in mijn 180SS te hangen, van luxe problemen gesproken! groeten jan ps: thx john for the polini tips! Link naar reactie
fajes Geplaatst: 29 januari 2008 Delen Geplaatst: 29 januari 2008 het is een fijn motorke jan, daar kan je zeker van zijn! zeker de polini doet zijn werk heel goed. heb juist ergens gehoord van een T5 die te koop staat, en nu ik dit hoor dan komen de tranen stillekes opwellen... dus misschien heb ik binnenkort toch weer een T5 in mijn kot staan!! cheers, heb misschien nog werk voor u, ik laat het wel weten!! Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2008 hallo, inderdaad fajes, T5's hebben een verslavende werking op een mens, het zijn zeer prettige scooters om mee te bollen! zoals john reeds aanhaalde, de beste blokjes ooit gebouwd door piaggio, vraag me nog steeds af waarom ze nooit een 200cc versie hebben geproduceerd... . werk voor mij? ben benieuwd! groeten en hopelijk ben je binnenkort terug een trotse T5 bezitter! jeansprint ps: merci voor het geruststellende nieuws i.v.m. de polini kit! Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 30 januari 2008 Delen Geplaatst: 30 januari 2008 The T5 was supposed to have fuel injection when it was first designed. Piaggio hoped that this would be the future of the vespa, however it proved to be too expensive and they fitted carburettors to the engines instead. While the engines sold so well in the Uk and ireland, Europe never really understood how good they where as the square light seemed to scare people away. If you have ridden one you will understand how little vibration there is from the T5 motor, it has a close ratio gearbox, a light flywheel, a five port nicasil short stroke engine, and although only 125cc it produces more power than a px200. Link naar reactie
pollepx Geplaatst: 30 januari 2008 Delen Geplaatst: 30 januari 2008 Helaba Jean,ik zen benieuwd naar het eindresultaat!!! Als ik iets moet komen vasthouden laat maar weten. PS nu zult ge toch echt rode bottekes moeten aanschaffen ;-)) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 februari 2008 Delen Geplaatst: 6 februari 2008 (via t5scooterboy) Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 6 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2008 een stukjes vespa geschiedenis waar ik niet van op de hoogte was! thx MR10, jan Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 9 februari 2008 Delen Geplaatst: 9 februari 2008 where is that engine now? Link naar reactie
Tom Molderez Geplaatst: 10 februari 2008 Delen Geplaatst: 10 februari 2008 Zit daar een droge koppeling in ofzo ? zo'n gerinkel Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.