Ga naar inhoud
Vespaforum.be

T5 sound


jeansprint

Aanbevolen berichten

hallo, heb een tijdje geleden de T5 van fajes geadopteerd, na een volledige revisie van het motorblokje is hij vandaag terug tot leven gekomen, "the sound of a T5 engine", groeten jan

genieten maar:

Link naar reactie

Kon me eind vorig jaar weer niet inhouden toen fajes zijn T5 project te koop aanbod, het is altijd de laatste, maar het is en blijft een gezonde verslaving? De lagers in het blokje hadden hun beste tijd gehad, dus mijn eerste zorg was om het motorblokje weer nieuw leven in te blazen, alles netjes gedemonteerd en gelijk alle lagers en oliekeerringen vervangen, ook het schakelkruis is vernieuwd, nieuwe koppelingsplaten en alle dichtingen vervangen, ook die van de carburator.

Ga voorlopig de Polini cilinder laten dienen, de piston vertoond wat gebruikssporen, denk van koud doortrekken, maar ik ga het riskeren, iemand ervaring met de polini combinatie?

Ga me laten inspireren door de jaren tachtig voor de verdere opbouw van het project, een cutdown behoord dus tot de mogelijkheden! Alleszins geen racer deze keer maar een Vespa zoals die van fastpx bijvoorbeeld, dus geen schijfrem, spoiler en/of een dropbar.

Ik ga er alleszins mijn tijd voor nemen, heb hoogstens een paar uur tijd per week om aan de scooter te werken, dus het zal nog een tijdje duren voor hij helemaal klaar is….. we zien wel, updates zullen volgen, merci voor de reacties en tot ergens onderweg in het komende seizoen! Groeten jeansprint

Link naar reactie

I picked up a T5 engine this week too Jeansprint! Its going in a Rally 200 frame.

The polini kit for the T5 is ok, lots of koppel. They need to be "run in" (rodage) for a long time but if you do it properly they are fine, even at high RPM.

Link naar reactie

het is een fijn motorke jan, daar kan je zeker van zijn! zeker de polini doet zijn werk heel goed. heb juist ergens gehoord van een T5 die te koop staat, en nu ik dit hoor dan komen de tranen stillekes opwellen... dus misschien heb ik binnenkort toch weer een T5 in mijn kot staan!!

cheers,

heb misschien nog werk voor u, ik laat het wel weten!!

Link naar reactie

hallo, inderdaad fajes, T5's hebben een verslavende werking op een mens, het zijn zeer prettige scooters om mee te bollen! zoals john reeds aanhaalde, de beste blokjes ooit gebouwd door piaggio, vraag me nog steeds af waarom ze nooit een 200cc versie hebben geproduceerd... . werk voor mij? ben benieuwd! groeten en hopelijk ben je binnenkort terug een trotse T5 bezitter! jeansprint

ps: merci voor het geruststellende nieuws i.v.m. de polini kit!

Link naar reactie

The T5 was supposed to have fuel injection when it was first designed. Piaggio hoped that this would be the future of the vespa, however it proved to be too expensive and they fitted carburettors to the engines instead. While the engines sold so well in the Uk and ireland, Europe never really understood how good they where as the square light seemed to scare people away. If you have ridden one you will understand how little vibration there is from the T5 motor, it has a close ratio gearbox, a light flywheel, a five port nicasil short stroke engine, and although only 125cc it produces more power than a px200.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...