Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een uurtje geleden


piejay

Aanbevolen berichten

Ik kon alweer niet goed studeren, en wat is er een betere ontspanning dan eens gaan "scheuren" met de vespa? Zo gezegd zo gedaan (zeer letterlijk jammergenoeg). Een uurtje geleden heb ik dus m'n eerste valpartij met m'n vespa meegemaakt. Het was toch even schrikken. Ik ging nochtans helemaal niet op topsnelheid, ik denk gewoon dat ik met de treeplank de grond geraakt heb en zo uitgegleden... Gelukkig is er niet veel schade aan men vespa :-), een ook niet aan mezelf gewoon hier en daar een schrammetje..

Ik bekijk het natuurlijk van de positieve kant, en gelukkig ben ik nu gevallen en niet volgende maand want ik ben van plan m'n vespatje een schoon nieuw kleurtje te geven.

mvg piejay

Link naar reactie

hihih , dat hang af van de snelheid dat je de bocht neemt natuurlijk, en de kleine bandjes maken het niet veel veiliger :D, nuja een vespa met grote banden is ook geen zicht... Ik had het eigenlijk wel moeten weten dat ik ooit eens ging vallen, het is gewoon leuk om iedere keer sneller en sneller de bocht te nemen... Als je echt voorzichtig rijdt zal je dat wel niet overkomen, tenzij het gevroren heeft ofzo:p

mvg

Link naar reactie

Als je met een standaard uitlaat rijdt kan men al heel ver gaan eer men de grond raakt in een bocht. Het is ook niet zo dat men altijd valt, als is het meestal wel schrikken. Ronde punten met verhoogde middenbermen (borduurs) in het midden zijn idd gevaarlijk. Goede banden (geen sawa's) zijn geen overbodige luxe, en zoals Hobbes zegt, vespa's zijn geen racesmoto's. Rij defensief en hou rekening met de aard van het beestje, zeker bij oldtimers. Groetjes, nero.

Link naar reactie
:P

Ik krijg al spijt dat ik een Vespa gekocht heb (heb hem wel pas in april) als ik hier al die 'valpartijen' lees ?

Is die Vespa zo riskant misschien in de bochten?

Je hebt mensen die al gevallen zijn en je hebt er die nog moeten vallen. Das een gezegde bij motorijders.

Dat heb je in iedere motorklasse en niet alleen bij vespa.

Link naar reactie
:P

Ik krijg al spijt dat ik een Vespa gekocht heb (heb hem wel pas in april) als ik hier al die 'valpartijen' lees ?

Is die Vespa zo riskant misschien in de bochten?

Er botsen meer auto's dan er vespa's vallen. Is een auto dan zo gevaarlijk ...?

Ja !

Zeker voor onfortuinlijke tweewielers ...

Link naar reactie
alleen als der meten of peten inzitten

Gistere ver van de weg gerede van bommake da serieuze overtreding deed! (zonder pinker over volle witte lijn wann twee opritte vd autostrade naast elkaar kome)

Meten en peten hebben 'doorgaans' meer rijervaring en rijden redelijk traag op de baan wat niet wegneemt dat die ook wel eens gevaarlijk kunnen doen. Ik heb meer botservaringen met jonge onervaren chauffeurs en meestal helaas een vrouw (ik zag u niet meneer want ik was aan het bellen, mijn haar aan het goed leggen, aan het schminken, naar de reclameborden aant gapen, etc...) :-(

Link naar reactie

Meten en peten kunnen niet meer mee met het hectische verkeer van tegenwoordig. Die zitten constant te twijfelen en dan gebeuren er ongelukken. Zij rijden zogezegd al jaren zonder een ongeval te maken, maar ze vergeten hoeveel ze er al veroorzaakt hebben door hun geklungel zonder zelf erbij betrokken te zijn. En ja, ik weet het, ik word “misschien” ook wel eens zo oud , maar wij zijn die toestanden in het verkeer gewoon. Dat is mijn ervaring met die hoeden en klakken en mutsen dragende verkeersellendelingen.

Link naar reactie

Mmm 'k vind dit een vrij veralgemenende en beetje kortzichtige stelling over oudere chauffeurs

Ik denk dat het aandeel oudere mensen die een gevaar op de weg zijn niet groter is dat het aandeel andere wegpiraten (van eender welke "wél respectabele rij-leeftijd")

Bah !

En ja... ook ik behoor spijtig genoeg soms ongewild tot die laatste categorie (zeg niet te gauw 't is weer een vrouw :-))

Link naar reactie

"Vrouw aan het stuur, bloed aan de muur." Nee persoonlijk heb ik meer last van die "wouldbie-managers op wielen" die constant met hun personeel zitten te overleggen via de gsm terwijl ze met hunne BMW (tegenwoordig is da nen 4x4)tegen hoge snelheid (iedereen uit de weg want mijnen auto is toch dikker)naar één of ander vergadering (lees braspartij) moeten gaan waar ze al een uur geleden moesten geweest zijn. Groetjes, nero.

Link naar reactie

En voor mee een dikke BMW & MESTCEDES te mogen rijden, heb je een appart rijbewijs nodig!!! Hiervoor moet je een test afleggen om zo arrogant mogelijk over de wegen te scheuren en zeker geen gebruik maken van je pinkers of ze pakken je rijbewijs weer af hahahahahahaha

Link naar reactie
En voor mee een dikke BMW & MESTCEDES te mogen rijden, heb je een appart rijbewijs nodig!!! Hiervoor moet je een test afleggen om zo arrogant mogelijk over de wegen te scheuren en zeker geen gebruik maken van je pinkers of ze pakken je rijbewijs weer af hahahahahahaha

excuseer? even ter info niet iedereen dat een mercedes of een bmw heeft rijd als een egoist in het verkeer. mijn ouders hebben een mercedes en rijden zeer hoffelijk.

dit maar even ter info natuurlijk.

greets

Link naar reactie

Inderdaat, bij de oudere generatie rijden de meeste wel hoffelijk (of slakkerig).

Mijn pa(64j) rijd ook mee een Mercedes en daar wil je zeker niet achter rijden hahahaha en die heeft dan nog zo een sticker opkleven van "hier rijd een hoffelijke betuurder" hahahaha

Link naar reactie
Nee persoonlijk heb ik meer last van die "wouldbie-managers op wielen" die constant met hun personeel zitten te overleggen via de gsm terwijl ze met hunne BMW (tegenwoordig is da nen 4x4)tegen hoge snelheid (iedereen uit de weg want mijnen auto is toch dikker)naar één of ander vergadering (lees braspartij) moeten gaan waar ze al een uur geleden moesten geweest zijn. Groetjes, nero.

Kvind het altijd jammer dat bmw, mercedes, ... gelinkt wordt aan arrogante, asociale rotzakken.

Idem voor porsche, maserati, aston martin, ...

Sommige mensen hebben echt een passie voor een bepaald merk, maar die droom mag niet uitkomen omdat anderen de norm bepalen.

Link naar reactie
ja oud? onze pa is mor 49 dus da valt nog mee, een zware voet heeft hij soms wel.

maar ja me een zwaar machien mag da wel natuurlijk.

greets lars

Wat is dat voor onzin! Dus als je een zwaar machien hebt is het veroorloofd om als doodrijder rond te vlammen???????????????????????????????????????????????????????? Een redenering die totaal op niets slaagt. Ik hoop dat je dat ironisch bedoelde Lars, anders is het er echt wel zwaar over zenne want in een post ervoor zeg je nog dat ze hoffelijk rijden... My ass!

Link naar reactie
Nee persoonlijk heb ik meer last van die "wouldbie-managers op wielen" die constant met hun personeel zitten te overleggen via de gsm terwijl ze met hunne BMW (tegenwoordig is da nen 4x4)tegen hoge snelheid (iedereen uit de weg want mijnen auto is toch dikker)naar één of ander vergadering (lees braspartij) moeten gaan waar ze al een uur geleden moesten geweest zijn. Groetjes, nero.

Kvind het altijd jammer dat bmw, mercedes, ... gelinkt wordt aan arrogante, asociale rotzakken.

Idem voor porsche, maserati, aston martin, ...

Sommige mensen hebben echt een passie voor een bepaald merk, maar die droom mag niet uitkomen omdat anderen de norm bepalen.

Als ge goed leest zie je dat ik niets tegen BWM/mercedes/porsche... heb maar tegen mensen die zichzelf zo belangrijk vinden dat de verkeersregels voor iedereen gelden, alleen niet voor hun. Ik rij trouwens zelf met een mercedes (camionette). Of dit dan arrogante, asociale rotzakken zijn , heb ik niet gezegd. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Nee, weet ik, sorry is ik dat zou geïmpliceerd hebben.

Maar de link wordt vaak gelegd.

Rij trouwens ook met mercedes, en graag.

Ik zie vespa eigenlijk ook als de luxe versie van de scooter.

Ook gekocht vanuit een bepaald idealisme, een droom, en niet enkel als voertuig.

Het ziet er goed uit, zo simpel is het.

Link naar reactie

Eventjes ter vermelding, 'k ben jammergenoeg niet gevallen door een schurdige bestuurder in een rolls royce phantom, of één of andere persoon in een supercar, maar gewoon door m'n eigen domme schuld :D haha. Waarschijnlijk datk wel niet zou lachen moestk hard gevallen zijn :D nuja.

mvg

Link naar reactie

Als je je bocht-vaardigheid en die van je Wesp wil testen maak dan stukjes ijzerdraad links en rechts ergens vast (bvb aan de staanderpoten, dan beschadig je niets) zodat die goed uitsteken (5cm buiten het 'buitenvlak') en dan ga je testen, je zal het wel horen schuren als die draadjes tegen de grond komen maar daardoor val je niet. Als je meteen met een hard stuk van je carrosserie/uitlaat/standaard tegen de grond komt kan je je evenwicht wel verliezen, met zo'n stukje ijzerdraad niet.

Idee komt van het feit dat ik in linkerbochten de hendel van mijn zijstaander bijschaafde. Das ook maar een dikke ijzerdraad en die gaf genoeg mee om niet te vallen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...