Dakke Geplaatst: 24 december 2007 Delen Geplaatst: 24 december 2007 Gegroet! In vorige topics van mij heb je kunnen zien dat ik onlangs een Vespa Primavera ET3 van 1977 heb aangeschaft. De bedoeling is dat ik deze ga restaureren. Zo heb ik hem gekocht! Intussen heb ik niet stilgezeten en ben ik er rustig aan aan begonnen. Eerst de makkelijk te demonteren stukken... Het stuur: Wat losse spullen, mooi gesorteerd en opzij gelegd De motor gedemonteerd: Het voorvork: Volledig gestript en klaar om naar de straler te brengen, waar hij de Kerst-en Nieuwjaarsperiode zal doorbrengen ... Zalig Kerstfeest allemaal! Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 24 december 2007 Delen Geplaatst: 24 december 2007 Hopelijk heb je genoeg schetsen/fotos gemaakt van hoe alles in elkaar zat... Voor de rest... kan ik nu maar zeggen... Veel geluk Groeten Dries Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 25 december 2007 Delen Geplaatst: 25 december 2007 Die komt van vespas.be. Heb daar een hele tijd geleden ook achter gehoord. Was veel te duur. Wat heb je ze betaald? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 december 2007 Delen Geplaatst: 25 december 2007 hah da ken ik, alles schoon op't schap leggen, want dan vind je alles terug. spijtig genoeg was ik na twee weken al vergeten hoe en in welke volgorde ik het had weggelegd... nog één tip bij het restaureren, drinkt toch gene maes, maar eerder een stellake of ne jupiler. Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2008 Tijd om dit topic weer wat leven in te blazen :-)! Na even stil gelegen te hebben (lees: druk) gaan we er weer met volle moed invliegen. Gisteren heb ik wat nieuwe spullen op de kop kunnen tikken waarvan enkele dingen op mijn verlanglijstje stonden. Het motor gedeelte ligt even stil omdat ik aan het wachten ben op een vliegwieltrekker en koppelingstrekker die ik besteld heb. Het carrosserie gedeelte ligt nu op onze school, waar ik les geef, in de lasafdeling, daar hebben ze de vloerplaat gelast, deze was een beetje doorgescheurd (foto’s hiervan volgen morgen) Volgende stappen die ondernomen gaan worden zijn, stralen en metalliseren en verder het motortje reviseren. Hier wat foto’s van de aangekochte spullen Lijst beenschild, lijsten vloerplaat, chrome kickstarter, chrome standaard Bitubo voor – en achterveer, handvaten, toeter, embleemplaatje, rempedaal rubber Chrome uitlaat Groeten, Koen! Link naar reactie
djdjc Geplaatst: 30 januari 2008 Delen Geplaatst: 30 januari 2008 uw oude uitlaat verkoopt ge die nog ? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 30 januari 2008 Delen Geplaatst: 30 januari 2008 Een collega se Mooie stukken allemaal!! Ben benieuwd naar het eindresultaat!!! En als ge in de zomer es wilt gaan cruisen,laat maar weten (St-Kat-Waver en Nijlen is ni zo ver he ) Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2008 @ DJDJC De oude uitlaat ga ik nog even bijhouden voor de vergelijking tussen de 2, hij is wel goed verroest en is open geslepen geweest en terug toegelast (weet ook niet waarom...) @ Cult Dat is de doelstelling, he deze zomer ;-)! Moeten zeker is gaan cruisen dan! Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 En wat zijn de plannen ermee? In welke kleur ga je hem zetten? Link naar reactie
fooraapje Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Ik ben ook bezig aan mijne ET3! De motor ligt momenteel bij Scootermarket, waar Frank haar eens flink onderhanden zal nemen. Het frame is nu iemand wat aan het uitblutsen en afschuren (diene mens wou da doen voor mij en ik zei geen neen ze haha en hij heeft er ervaring mee). Daarna zal mijn pa haar een mooi kleurtje geven en de tekeningen opzetten die wij willen. En dan ga ik ze (waarschijnlijk mee de handen in mijn haar haha) proberen volledig e monteren. Als ze af is, zal ik hier ook wa foto's posten. Grtz Michel Link naar reactie
Kalle Geplaatst: 31 januari 2008 Delen Geplaatst: 31 januari 2008 Ben ook bezig aan mijn primavera,is een '76 geen et3,t'is wel precies de winter van de primavera restauratie's als ik dat hier zo zie! Ligt momenteel ook (bijna) helemaal uit elkaar,dan kan het frame ook weg voor las-straal-en lakwerk. Mijn blokje ga ik naar Sam (lambrettafinder) doen denk ik voor revisie, lijkt mij een goeie gast en lijkt me niet zo duur voor en revisie. Ik zou m'n zo origineel mogelijk willen restaureren in vorm en kleur,zo zijn ze voor mij nog altijd het mooist ! grtjs,kalle Link naar reactie
singelee Geplaatst: 1 februari 2008 Delen Geplaatst: 1 februari 2008 Allee, dan zijn we al met 4. Mijnen et3 ligt ook uiteen voor een restauratie. Welke kleur komen die van jullie, dat niet hetzelfde neem. Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2008 Hehe! De Primavera dan maar uitroepen tot populairste Vespa... :-) Over de kleur ben ik nog helemaal niet uit, zal ook nog wel even duren voor die erop komt, aangezien ik zoveel mogelijk zelf doe. Ik dacht iets in de richting van mosterdgroen maar dat is nog helemaal niet zeker! Gisteren ben ik nog wat aan het beulen geweest met het voorvork, het laswerk aan de bodemplaat is ook klaar, zal straks hiervan even wat fototjes posten! Groeten, Koen Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 1 februari 2008 Delen Geplaatst: 1 februari 2008 nog 9 pintjes te gaan... Link naar reactie
fooraapje Geplaatst: 14 februari 2008 Delen Geplaatst: 14 februari 2008 Gisteren mee de VBB naar Scootermarket gereden en daar lag ook al mijn ET3 motorblokje klaar. Frank heeft ze eens doen draaien en mmmmmmmm lekker geluid. Der zit nu een 133cc DR onder met reed valve en een banaan uitlaatje en nog een paar dingens. Volgende week ga ik da blokske gaan halen mee den auto, want gisteren op de VBB zou da moeilijk gegaan hebben ;-) . Als het frame gespoten is kan ik er eindelijk aan beginnen ze proberen in elkaar te prutsen :-s en met het nodige gevloek waarschijnlijk hahahahaha Link naar reactie
Cult Geplaatst: 14 februari 2008 Delen Geplaatst: 14 februari 2008 @Dakke Al foto's van de vorderingen?? Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2008 @DakkeAl foto's van de vorderingen?? Het ligt nu al enkele weken stil omdat ik nog steeds aan het wachten ben op een vliegwieltrekken en een koppelingstrekker die ik besteld heb bij lambrettafinder... (ondertussen al 3 weken op aan het wachten) De laatste vorderingen zijn: voorveer gedemonteerd en de cilinder er eens afgehaald. Ook het laswerk op school is gedaan! Groeten, Dakke Link naar reactie
Cult Geplaatst: 14 februari 2008 Delen Geplaatst: 14 februari 2008 mooi!! Hopelijk heb je alles binnekort binnen,dat je kan verder doen!! Hopelijk klaar tegen het goede weer... Succes en keep us informed! Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 16 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2008 Hoi hoi, Het heeft hier weer een tijdje stilgelegen maar nu komt er weer schot in de zaak! Ik heb geen deadline dus daarom gaat het niet altijd even snel vooruit, ik werk eraan wanneer ik tijd heb! Vandaag heb ik het vliegwiel eraf gehaald en verder het blokje gesplitst, nu moet ik nog even een koppelingstrekker halen om alles volledig te splitsen. Ik moet zeggen dat ik er van schrok hoe alles nog in een goede staat was in het blokje (op het eerste zicht toch). Nu gaat het frame zo snel mogelijk naar de straler en hopelijk blijft de vaart er nu een beetje in. Dan nog even een vraagje; Hoe kan je controleren of je onsteking nog werkt? Groeten, Koen Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 19 mei 2008 Delen Geplaatst: 19 mei 2008 hallo , waar hebt ge die chromé staander gekocht? en waar die 2 veringen? ewat was de prijs ervan? grtz Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 19 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2008 Men primavera is nu bij de straler en zal dit weekend klaar zijn, gestraald en verzinkt! Foto's volgen dan wel! hallo , waar hebt ge die chromé staander gekocht? en waar die 2 veringen? ewat was de prijs ervan?grtz Ik heb die veren en die staander op de kop kunnen tikken voor een prijsje (iemand die ermee stopte). De normale prijs per veer was dacht ik 150 euro. Volgens mij bij SIP te bestellen... Groeten, Koen Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 23 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2008 Hij wordt ineens in epoxy primer gezet bij de straler, zo kan ik lekker beginnen plamuren en hopelijk binnen een aantal weken het kleurtje erop zetten. De motor is nu volledig gestript op de de krukas na, alle onderdelen zijn besteld voor het motorische gedeeld (krukas, koppelingsplaatjes, schakelkruis, kickstarter tandwiel, enz.) Hopelijk zijn deze snel binnen en kan ik alles terug monteren! Foto's volgen als hij terug is van de straler. Groeten, Koen Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 En men primaveratje is terug van de straler, hij heeft daar een mooie beurt gehad :-) Gestraald, verzonken en epoxy primer. Het resultaat is héél goed en echt met het nodige vakmanschap uitgevoerd, ben heel tevreden! Hier wat fototjes ter illustratie... En dan nu plamuren!! Groeten, Koen! Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Al een kleurtje gekozen? Goe bezig! Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Al een kleurtje gekozen? Ja ik heb al een kleur gevonden maar weet nog niet welke code ze heeft... Vlak bij de school waar ik lesgeef staat er soms een VW Kever met echt een prachtkleurtje, maar ik heb de eigenaar nog niet te pakken gekregen en de wagen heb ik nu al een tijdje niet meer gezien. Ik kijk nu elke dag of hij er staat :-p Afwachten dus... Goe bezig! Thanks! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.