Ga naar inhoud
Vespaforum.be

handschoenen


Mod1964

Aanbevolen berichten

Nu dat het weer terug heel wat kouder wordt, zijn handschoenen op de vespa echt nodig. De meeste van de handschoenen die we hier thuis hebben liggen zijn echter veel te dik of te onsoepel om er goed mee te kunnen schakelen...

Met kerstmis in het vooruitzicht dacht ik van eens rond te zien voor echte vespa-handschoenen. Tot nu toe zonder resultaat.

Weet iemand van jullie of er degelijke handschoenen van het merk vespa bestaan? en zoniet, welke handschoenen dragen jullie om soepel mee te kunnen schakelen en toch warme handen te hebben?

Jef

Link naar reactie

ik draag altijd een lederen vest en lederen handschoenen. nog nooit koude handen mee gehad, en zijn 100% winddicht en stoten zelfs het water goed af.

gewoon de stijl 'leder' dat op jeans past, zie hieronder

DUS niet het type dat tot aan u oksels loopt of met een lomp stuk aan uw pols om over een motorpak te steken.

leather-gloves.jpg

Link naar reactie

handschoenen van het merk vespa bestaan, maar zijn niet aan te raden in dit koude weer. Ga eens langs bij de motorzaak, daar heb ik mijn RICHA handschoenen uit goretex ook gehaald. TIP: bespaar niet op handschoenen. warme en droge handen zijn echt geen overbodige luxe

Link naar reactie

inderdaad, maar ik dacht gewoon dat vespa zelf wel de 'beste' handschoenen zou maken, aangezien zij ook de motor ontworpen hebben :) dat logo hoeft uiteraard helemaal niet!

Ik zal deze week eens rondkijken (krijg het als kerstcadeautje) hoeveel kosten degelijke handschoenen ongeveer?

Link naar reactie

'Frosti' van IXS hier... oké bij dit koude weer. Je kan beter bij de gekende motormerken terecht voor degelijke kledij, handschoenen,... dan bij die spullen waar 'Vespa' opstaat. In mijn ogen gewoonweg rommel. Aan 'mooi' heb je niks bij 0°. En plus heb je nog wat valbescherming aan een motorhandschoen.

Link naar reactie

Heb DANE TARNBY GTX handschoenen met Gore-tex en dan nog eens IXS binnenhandschoentjes.

Gisteren naar rumst gereden naar de kerstrit en terug naar Gent en geen koude handen gehad.

Maar vandaag (nog kouder, zo rond 1°) van Gent naar Oostende (ongeveer 1u20) en dan terug, begonnen mijn vingertoppen toch de vriestemperaturen te voelen!

Denk dat er weinig handschoenen zijn die na meer dan een uur rijden in vriestemperaturen geen koude doorlaten!

Link naar reactie
ik draag altijd een lederen vest en lederen handschoenen. nog nooit koude handen mee gehad, en zijn 100% winddicht en stoten zelfs het water goed af.

gewoon de stijl 'leder' dat op jeans past, zie hieronder

DUS niet het type dat tot aan u oksels loopt of met een lomp stuk aan uw pols om over een motorpak te steken.

http://www.gloveshop.us/wp-content/uploads/2007/06/leather-gloves.jpg

Ik heb toch sterk mijn twijfels bij dit soort handschoenen... In een stad kan dit misschien voldoende zijn, maar als je enkele kilometers tussen de velden door rijd (waar de temperatuur gevoelig frisser is) is het geen overbodige luxe dat je handschoenen een stukje over je motovest komen!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...