Jump to content
Vespaforum.be

Bert V.d.H

Members
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Bert V.d.H

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTR (1971), PX(2007)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    welle

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo, Na een tijdje te zoeken naar het probleem met de koplamp ben ik ten einde raad. Ik heb zoveel mogelijk uitgemeten maar de lamp (12v, 35 w) springt nog steeds na ongeveer 1 's wanneer ik de scooter laat draaien. Kan het zijn dat dit dan toch een probleem is aan de spanningsregelaar? Achterlicht zit op het zelfde circuit maar springt nooit. Is er een manier om erachter te komen dat de spanningsregelaar defect zou is? Misschien nog een domme vraag: bij de aankoop zat er onder het groot licht geen dimlicht. Hoort dit er te zitten ? Alvast bedankt, Groeten, Bert
  2. Was ik wel vergeten te vermelden. Er zit een lml motor op, dus alles zit op 12V. Vergis ik me of zit er bij dergelijke conversie slechts 1 lamp met zowel dim als groot licht? Dat de spanningsregelaar niet faalt blijkt denk ik ook uit het feit dat zowel achterlicht als remlicht steeds intact blijven. Ook als de motor eenmaal draait is er geen probleem meer naar het springen van de lamp. Zal eens proberen met zowel de lamp van de speedo als koplamp te hogen van wattage. In ieder geval bedankt voor de reactie, Groeten, Bert
  3. Heb hele tijd zitten zoeken en meten maar heb het probleem tot nu toe nog niet gevonden. Het rare is dat ik enkel bij het starten merk dat de lamp springt. Zou dit probleem op te lossen zijn met een extra weerstand in serie van de lamp om zo de stroom te verminderen? Hopelijk geraak ik er snel zodat we snel terug de baan op kunnen eens het donker is! groeten, Bert
  4. Hallo, Reeds enige tijd heb ik problemen met mijn voorlicht (op LML motor - 12V met spanningsregelaar). Bij het starten met de kickstarter springt mijn lamp van voorlicht geregeld. Achterlicht heb ik nog nooit problemen mee gehad. Wanneer ik een nieuwe lamp plaats zijn er geen problemen zolang de motor draait (ook bij volle gas), dus spanningsregelaar is naar mijn inziens niet stuk. Gezien het enkel bij de kickstart is dat de lamp springt, veronderstel ik dat er een spanningspiek is? Bij normaal draaien zit ik aan de normale 12V. Heeft iemand een idee aan waaraan dit probleem kan liggen? Alvast bedankt, groeten, Bert
×
×
  • Create New...