Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tips gezocht ivm met pas aangekochte vespa


Yves px

Aanbevolen berichten

Hey allemaal

Ik heb juist ne vespa gekocht, tis ne p125x van 1980 maar met nieuwe motor onder.

Nu enkele vragen:

1) Ik ben er daarstraks achtergekomen dat de snelheidsmeter, en eigenlijk het volledige dashboard niet werkt. Ik de kap er eens afgedraaid en er is zelfs geen kabel om da aan te sluiten. Heb ik naar mijn verkoper gebeld en volgens hem gaat zone orginele snelheidsmeter niet lang mee omdat die kabels snel verslijten daarom zou em da ni hebbe gemaakt. Nu is da waar of wilt hij er goedkoop vanaf komen? En hij raadt mij aan om zone ne digitale magnetische fiets snelheidsmeter te gebruiken... heeft iemand daar ervaring mee en wat vindt ge daarvan?

2) Ik wil em in zen originele lak laten, maar hier en daar is wel een beetje lakschade en op de voetplaat een beetje roest. Wat doe ik het best om dat niet meer te laten verergeren?

3) Er zat geen sleuteltje meer bij het stuurslot. Nu wou ik ofwel een nieuw slotje steken ofwel bij de slotenmaker het laten uitboren. Het schijnt ook dat ene goeie slotenmaker u een sleuteltje kan maken op het origineel slot.

Voor welke opties zouden jullie gaan? En is zon slotje gemakkelijk te vervangen/demonteren/hermonteren zonder schade aan te brengen aan de rest? of zouden jullie het zo laten..?

Sorry voor de lange tekst, maar ik moet zon beetje vanalles weten :)

Alvast bedankt!!

Yves

Link naar reactie

Hey Yves,

Proficiat met je aankoop!

1) Bij mij (px '84) zit nog altijd de originele snelheidsmeter. Dat ze te snel verslijten heb ik geen idee van. Maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Zo'n digitaal meterke is een oplossing en kan goed werken, maar is niet de "mooiste" oplossing.

2) Hier zijn al een aatal topics over, eventjes bij de rubriek zoeken proberen.

3) Zo'n slot nieuw kost twee keer niets en is zelf te plaatsen of eventueel door de mensen die je onderhoud verzorgen.

Nog veel succes ermee!

Grtz B

PS: Bij de pagina LINKS en FAQ kun je nog heelveel informatie vinden, betreffende problemen, onderhoud, onderdelen...

Link naar reactie
Hey allemaal

Ik heb juist ne vespa gekocht, tis ne p125x van 1980 maar met nieuwe motor onder.

Nu enkele vragen:

1) Ik ben er daarstraks achtergekomen dat de snelheidsmeter, en eigenlijk het volledige dashboard niet werkt. Ik de kap er eens afgedraaid en er is zelfs geen kabel om da aan te sluiten. Heb ik naar mijn verkoper gebeld en volgens hem gaat zone orginele snelheidsmeter niet lang mee omdat die kabels snel verslijten daarom zou em da ni hebbe gemaakt. Nu is da waar of wilt hij er goedkoop vanaf komen? En hij raadt mij aan om zone ne digitale magnetische fiets snelheidsmeter te gebruiken... heeft iemand daar ervaring mee en wat vindt ge daarvan?

Wie is die verkoper?

Een digitale meter is een oplossing, maar een goed gemonteerde kabel gaat ook lang mee hoor!

Link naar reactie

Het schijnt dat om die kabel te trekken, de voorvork van de scooter afmoet? Lijkt me sterk, maja ik durf daar zelf ni aan te beginne. Weet iemand een goede prijs/kwaliteit plaats in limburg om van die dingskes te regelen?

Ik ga de ver^koper nie noemen, want ik heb hier op het forum al gemerkt dat als ge namen begint te noemen, en het zint bepaalde mensen niet dat er direct ruzie wordt gemaakt. Kheb zelfs een post gezien waar er met rechtszaken wordt gedreigd, belachelijk maar kom...

Link naar reactie

Geen profiel-ridders aub!

@Yves,

Het is waar dat het kilometriek-gedeelte een zwakke schakel is, maar goed gemonteerd moet dit toch lang meegaan. De fourche moet er zeker niet voor uit!

Roest bijwerken met roest-stop middel (bv van auto 5)en dan met lak-stift bijwerken.

Slotje kost niet zoveel en is makkelijk uit te boren.

Link naar reactie

enigste nadeel van die fietstellers is dat de meeste niet verlicht zijn en dat is soms onhandig in het donker.

Voor het slotje , als je het nummer hebt van het slotje moet je het normaal kunnen bestellen by de dealer (of de betere schoenmaker)

Of dit bij Vespa zo is , weet ik niet zeker , maar bij de meeste merken is dit toch zo

Link naar reactie

Een kilometer teller gaat niet zo snel stuk, dus je verkoper wil er dus goedkoop van af geraken. Ik zou toch op mijn strepen staan als ik van jou was.

Off-topic: chris heeft gelijk, een basis aan profielinformatie kan handig zijn. Dus nu ni beginenn overdrijven met anti-profielridders. Het kan natuurlijk altijd op een discrete manier aangebracht worden. Maar we moeten er niet op blijven doorbomen...

(ik stel voor: einde discusie of nieuw topic openen)

Gegroet

Gerd

Link naar reactie

km-kabel is makkelijk te vervangen, fourche moet er niet uit. De verkopze probeert gewoon wat kosten uit te sparen, maar ja het blijft een 2e hands hé. Dan had je maar nieuwe moeten kopen.

welke te vertrouwen dealer verkoopt er nu een scooter waarvan hij geen sleutels heeft ?

Link naar reactie

Ik zal men profiel als ik wat meer tijd heb eens tegoei aanvullen :)

Dus verdeelde meningen over de kabels, ik zie zone digitale toch wel zitten, als ik het een beetje esthetisch verantwoord kan plaatsen..

Kheb die scooter gekocht van iemand die zich der mee bezig houdt ma niet echt nen officiële verkoper, in principe moet hij dus niets he, in de staat waarin hij zich bevindt... ge kent t wel.

En der zat wel een contactsleutel bij maar het stuurslotsleuteltje had hij niet meer..

Ik ga eens op zoek naar zone digitale ik laat weten of het wat gelukt is, bedankt voor de tips!!!

Link naar reactie

Maar als je een proefrit maakt dan zie je toch dat de teller het niet doet? En dan kan je de verkoper daarop aanspreken en als het antwoord je niet bevalt dan koop je die scooter niet.

Als je de scooter wel koopt dan ga je dus accoord met de staat waarin de scooter verkeert en hoeven we het hier dus niet meer te hebben over wie die scooter verkocht heeft.

De km-kabel wil nog wel eens breken als de buitenkabel in slechte staat is. Dan kan je elke keer zonder veel moeite de binnenkabel vervangen of iets meer tijd uittrekken om de complete kabel te vernieuwen. Is niet zo duur en kost ook niet zo veel tijd.

Link naar reactie

ze hebben u blaaskes wijsgemaakt. Om het dachbord (alle lampjes en benzinemeter ed) te laten werken moet je enkel een fiche insteken. Als die er niet is is ermee geknoeid. Ik heb net een kilometerkabel vervangen: 20 min werk. Als jou verkoper zegt dat de fourche er daarvoor uit moet maakt hij je wederom iets wijs of kent hij er minder dan niks van en stel ik me vragen bij die nieuwe motor.

Link naar reactie

woehahahahaha!!! ja geertjen, en gij denkt dat diejen 200, dat oud lief van edjes, geen flink deel TLC nodig heeft? ge kent edjes toch! ik kan al direct beginnen met ne nieve kilometriekkabel te steken (let's stay on topic hey) en de rest... best nr scootermarket gaan zeker?

cheers ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...