bolyves123 Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Heb vorige week een Vespa 125 Type N uit 1959 ingevoerd uit Frankrijk met volgende documenten: - Factuur - Document officiel de cession d'un véhicule - Carte Grise de collection Probleem voor de douane is nu dat op de grijze kaart niet het aantal cc en kW is ingevuld. Weet er iemand waar ik dit zou kunnen opvragen? Kan dit bij Vespa zelf en zo ja via wie, wat, waar,... Of kan ik mijn scooter ergens binnen België laten controleren om zo aan te tonen dat het om een 125cc gaat? Heb de "zoeken"button al gebruikt maar kan nergen het antwoord vinden in vorige topics. Alle tips / hulp zijn welkom! Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 als ge de originele papieren voo inschrijving écht hebt, zou ge ook ergens op een offcieel document de vermeldign van motorinhoud en aantal KW moeten hebben. als je type, chassisnummer, en alle officiele papiern hebt kan je hiermee gelijkvormigheidsvignet aanvragen (hierover vind je WEL veel als je eventjes zoekt), zelfs gewoon door bij 'regelgeving en wetgeving' even door de laatste topics te lezen. Link naar reactie
bolyves123 Geplaatst: 31 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 Neen, die heb ik niet. Factuur en doc off de cession d'un véhicule zijn documenten die door de verkoper zijn ingevuld, dus deze hebben betreffende cc en kW geen waarde. De grijze kaart wel, en hierop is ook plaats voorzien hiervoor maar net deze 2 zijn natuurlijk niet ingevuld... Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 oktober 2007 Delen Geplaatst: 31 oktober 2007 In 1959 bestond er nog geen gelijkvormigheidsattest, dus dit document zal je zeker niet terugvinden tussen de papieren. Wat je misschien kan proberen is een handleiding of dergelijke terugvinden (op internet) en dit meegeven als "bewijs" dat het om een 125cc gaat. Het probleem hier is dat er 2 versies gemaakt zijn 125/150cc en de motor geen prefix heeft zoals bij de italianen. Veel geluk met je inschrijving, nero. Link naar reactie
René Geplaatst: 1 november 2007 Delen Geplaatst: 1 november 2007 Dag Pieter Dat de beambten moeilijk doen om papieren te bezorgen is maar goed vooral omdat veel gestolen voertuigen aangeboden worden. Maar moeilijk doen over cilinderinhoud en vermogen is voor mij iets nieuws. Zou deze reactie niet het gevolg zijn van de handleidingen "Hoe van een 125 cm³ een 177 maken" die open en bloot op het internet te vinden zijn? Mijn negatieve opmerkingen over het opvoeren doet er ook geen deugd aan. Maar ik voel me verplicht om de jongens te verwittigen dat ze met een verbastaardeerden Vespa enkel in de wei mogen rijden. Let op, lege wei zonder koeien! Daarbij wil ik de man die de scooter verkoopt verwittigen dat hij in de miserie kan geraken als de koper er een ongeval mee heeft. Maar een opmerking om iemand te helpen mag hier van sommigen niet, wel hoe ge zaken moet doen waarmee ge veel ellende kunt krijgen. Er lopen toch rare Pipo's vrij rond! Groetjes, Rene Link naar reactie
Nino Geplaatst: 1 november 2007 Delen Geplaatst: 1 november 2007 Dus je wilt zeggen dat als er op de papieren wel de hoeveelheid cc/kW had gestaan dat de motor dan niet opgedreven had kunnen zijn?? We hebben iig één rare Pipo gevonden. Link naar reactie
René Geplaatst: 1 november 2007 Delen Geplaatst: 1 november 2007 Nee jufrouw. Als je goed kon lezen zou je merken dat ik niets zeg. Ik vraag me gewoon af. René Link naar reactie
Nino Geplaatst: 1 november 2007 Delen Geplaatst: 1 november 2007 Nee Pipo, dat is gezever in de marge. U zou de politiek in moeten gaan. Het doordrammen van de eigen mening en bij kritische kanttekeningen de boel verdraaien. Maar ook U zou goed moeten lezen want ook ik vraag mij iets af. Vandaar die vraagteken. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 1 november 2007 Delen Geplaatst: 1 november 2007 Nee Pipo, dat is gezever in de marge. U zou de politiek in moeten gaan. 1. René is GEEN pipo en zevert niet. 2. Hij gaat niet in de politiek, maar heeft al wat diepere waters doorvaren dan jij aan de Jordaan. Link naar reactie
Nino Geplaatst: 2 november 2007 Delen Geplaatst: 2 november 2007 Ah, ik vroeg het me al af wanneer U om de hoek zou komen kijken. Maar goed, het doet er ook allemaal niet toe. Het gaat U goed heren! Link naar reactie
sprima Geplaatst: 2 november 2007 Delen Geplaatst: 2 november 2007 Laat ze anders bij de douane de cylinderinhoud berekenen? Je kan dat voorstellen, dan zien ze dat je zeker bent van je stuk... Vrees dat ze u anders bij de douane toch niet gaan geloven als het geen officieel document is. Zeker omdat de 2 (zowel 125 als 150 cc) bestaan. En idd een gelijkvormigheidsattest moet je niet gaan zoeken bij piaggio benelux want dat bestond pas vanaf '75. Je kan het maar voorstellen natuurlijk... Succes!! S. Link naar reactie
bolyves123 Geplaatst: 25 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2007 Eindelijk kan ik meedelen dat alles uiteindelijk in orde is gekomen. Wel een beetje zonde dat het op deze manier moet... Dit keer is mijn vrouw (in korte rok) gedaan met dezelfde documenten en er was geen enkel probleem. 1 € betaald en alle stempels en documenten mee. In elk geval, iedereen bedankt voor de tips! Yves Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 Het leven kan toch simpel en mooi zijn! Als ik ooit problemen heb met papieren, mag ik je vrouw dan eens lenen? Groetjes, nero. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 Gelijkvormigheidsattest is verplicht vanaf 72 niet 75 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.