Ga naar inhoud
Vespaforum.be

douaneprobleem ivm cc en kW


Aanbevolen berichten

Heb vorige week een Vespa 125 Type N uit 1959 ingevoerd uit Frankrijk met volgende documenten:

- Factuur

- Document officiel de cession d'un véhicule

- Carte Grise de collection

Probleem voor de douane is nu dat op de grijze kaart niet het aantal cc en kW is ingevuld.

Weet er iemand waar ik dit zou kunnen opvragen? Kan dit bij Vespa zelf en zo ja via wie, wat, waar,...

Of kan ik mijn scooter ergens binnen België laten controleren om zo aan te tonen dat het om een 125cc gaat?

Heb de "zoeken"button al gebruikt maar kan nergen het antwoord vinden in vorige topics.

Alle tips / hulp zijn welkom!

Link naar reactie

als ge de originele papieren voo inschrijving écht hebt, zou ge ook ergens op een offcieel document de vermeldign van motorinhoud en aantal KW moeten hebben.

als je type, chassisnummer, en alle officiele papiern hebt kan je hiermee gelijkvormigheidsvignet aanvragen (hierover vind je WEL veel als je eventjes zoekt), zelfs gewoon door bij 'regelgeving en wetgeving' even door de laatste topics te lezen.

Link naar reactie

In 1959 bestond er nog geen gelijkvormigheidsattest, dus dit document zal je zeker niet terugvinden tussen de papieren. Wat je misschien kan proberen is een handleiding of dergelijke terugvinden (op internet) en dit meegeven als "bewijs" dat het om een 125cc gaat. Het probleem hier is dat er 2 versies gemaakt zijn 125/150cc en de motor geen prefix heeft zoals bij de italianen. Veel geluk met je inschrijving, nero.

Link naar reactie

Dag Pieter

Dat de beambten moeilijk doen om papieren te bezorgen is maar goed vooral omdat veel gestolen voertuigen aangeboden worden.

Maar moeilijk doen over cilinderinhoud en vermogen is voor mij iets nieuws. Zou deze reactie niet het gevolg zijn van de handleidingen "Hoe van een 125 cm³ een 177 maken" die open en bloot op het internet te vinden zijn?

Mijn negatieve opmerkingen over het opvoeren doet er ook geen deugd aan. Maar ik voel me verplicht om de jongens te verwittigen dat ze met een verbastaardeerden Vespa enkel in de wei mogen rijden. Let op, lege wei zonder koeien!

Daarbij wil ik de man die de scooter verkoopt verwittigen dat hij in de miserie kan geraken als de koper er een ongeval mee heeft.

Maar een opmerking om iemand te helpen mag hier van sommigen niet, wel hoe ge zaken moet doen waarmee ge veel ellende kunt krijgen.

Er lopen toch rare Pipo's vrij rond!

Groetjes, Rene

Link naar reactie

Laat ze anders bij de douane de cylinderinhoud berekenen? Je kan dat voorstellen, dan zien ze dat je zeker bent van je stuk...

Vrees dat ze u anders bij de douane toch niet gaan geloven als het geen officieel document is. Zeker omdat de 2 (zowel 125 als 150 cc) bestaan. En idd een gelijkvormigheidsattest moet je niet gaan zoeken bij piaggio benelux want dat bestond pas vanaf '75.

Je kan het maar voorstellen natuurlijk...

Succes!!

S.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Eindelijk kan ik meedelen dat alles uiteindelijk in orde is gekomen. Wel een beetje zonde dat het op deze manier moet...

Dit keer is mijn vrouw (in korte rok) gedaan met dezelfde documenten en er was geen enkel probleem. 1 € betaald en alle stempels en documenten mee.

In elk geval, iedereen bedankt voor de tips!

Yves

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...