Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vnb 10"


stoffel

Aanbevolen berichten

merci voor het vlugge antwoord Designo,

opl 1

De transform velg naar 10 inch op rollerladen (nr 160520)komt dan in aanmerking ?

als we gebruik maken van orginele vork VNB + nieuwe transformvelg 10 inch ?

opl 2

past de vork ( rollerladen nr; V17175 ) onder een VNB en daarop een nieuw VNB spatbord + een gewoon 10inch velgje ?

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Hey stoffel, hoe heb je het nu uiteindelijk opgelost?

Ben ook bezig met het omzetten van m'n VNB naar 10", heb wel reeds een sprint voorvork...

Ik heb van plan om deze vork in 2 te slijpen en het bovenste deel van mijn oude te gebruiken en het onderste deel van de sprint voorvork. Vraag mij alleen nog af hoe het spatbord er op te krijgen.

Op de foto's op kapaza is het niet 100% duidelijk.

Merci!

Staun

Link naar reactie

Maar je blijft 8" remvermogen houden met die velg, lijkt me... een goed gelaste vork (bijvoorbeeld door na het door slijpen in het gat een ijzeren staaf te lassen) is helemaal niets mis mee, en stukken veiliger dan 8 inch remschoenen...

Link naar reactie

Het probleem bij mij is dat ik de indruk heb dat mijn vork een klein beetje scheef staat, beetje naar achter...

Valt dit terug recht te trekken of is die voor de vuilbak!

Ik heb die voorvork van die sprint al eens gepast, en ik heb de indruk dat er serieus wat zal geprutst moeten worden om het spatbord er op een mooie manier terug op te krijgen. Dat lijkt ook een moeilijk probleem.

Die conversiekitjes lijken mij wel interessant, had er nog niet van gehoord. Merci Bart!

Die gs150 velg is ook een oplossing, maar dan zit je natuurlijk nog altijd met de 8" remmen.

Merci voor de tips!

Link naar reactie

Waarom overgaan op 10" ik heb ook een VNB2T en da lukt perfect zonder die 10".

En hij blijft authentiek en origineel zonder 10"

En je spaart centen ermee uit.

Het kan zijn dat hij betere wegligging heeft met 10"

Maar als je het mij vraagt zou ik hem zo laten

Link naar reactie

@seabike: als ge de originele motor behoudt zou ik ook de 8 inch behouden, maar onder mijn VNB'tje komt binnenkort ook een px motor en dan wordt er ook zo'n conversiekitje op gezet, is iets duurder als een gs velg ma dan zitte ni met de miserie dat uwe reserveband enkel achteraan past :) + ge hebt een 10 inch rem en met de motor die eronder komt zal da wel nodig zijn...

langs de andere kant is het met zo'n gs velg wel mooier...

Link naar reactie

Hoi !

Ik denk dat ik de mijne gewoon volledig origineel houd...en gedaan me de zever. Mijn vbb1T wordt gewoon een authentieke Vespa dat voor mij helemaal niet hard moet gaan, maar betrouwbaar moet zijn.

En kzal wel zien dat't blijft rijden ;)

Indien iemand dus zo'n oude GS-velg zoekt, I'm the guy you're looking for !

Groetjes Felice

Link naar reactie

@Felice, mailt me eens wat je ervoor moet hebben? heb wel interesse.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...