stoffel Geplaatst: 26 oktober 2007 Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 welke vork kan je het beste onde ne VNB steken om met 10 inch wielen te kunnen rijden ? Link naar reactie
designo Geplaatst: 26 oktober 2007 Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 als ik me niet vergis zou je een 10 inch velg van een vroege GS150 (4 moeren) kunnen gebruiken. Maar ongetwijfeld kan iemand anders je verder helpen. Een vork van een sprint of gtr moet ook kunnen. Link naar reactie
stoffel Geplaatst: 26 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2007 merci voor het vlugge antwoord Designo, opl 1 De transform velg naar 10 inch op rollerladen (nr 160520)komt dan in aanmerking ? als we gebruik maken van orginele vork VNB + nieuwe transformvelg 10 inch ? opl 2 past de vork ( rollerladen nr; V17175 ) onder een VNB en daarop een nieuw VNB spatbord + een gewoon 10inch velgje ? Link naar reactie
staun Geplaatst: 23 januari 2010 Delen Geplaatst: 23 januari 2010 Hey stoffel, hoe heb je het nu uiteindelijk opgelost? Ben ook bezig met het omzetten van m'n VNB naar 10", heb wel reeds een sprint voorvork... Ik heb van plan om deze vork in 2 te slijpen en het bovenste deel van mijn oude te gebruiken en het onderste deel van de sprint voorvork. Vraag mij alleen nog af hoe het spatbord er op te krijgen. Op de foto's op kapaza is het niet 100% duidelijk. Merci! Staun Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 23 januari 2010 Delen Geplaatst: 23 januari 2010 MMM zo voorvorken doorslijpen enzo, da gaat wel maar ik ben daar toch gene fan van als ge weet dat er ook gewoon setjes zijn om uw remtrommel enzo aan te passen op sip... (die kosten wel wat, maar lijkt me veiliger) Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 23 januari 2010 Delen Geplaatst: 23 januari 2010 Steek gewoon een gs150 velg.Is denk ik wel de beste en snelste oplossing.Heb ik ook gedaan en wreed content van. Voel mij meer op mijn gemak dan die acht inch. Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 23 januari 2010 Delen Geplaatst: 23 januari 2010 Ga ik ook doen die Gs150 velg..inderdaad de snelste en misschien ook de mooiste oplossing. Mvg Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 23 januari 2010 Delen Geplaatst: 23 januari 2010 Maar je blijft 8" remvermogen houden met die velg, lijkt me... een goed gelaste vork (bijvoorbeeld door na het door slijpen in het gat een ijzeren staaf te lassen) is helemaal niets mis mee, en stukken veiliger dan 8 inch remschoenen... Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 23 januari 2010 Delen Geplaatst: 23 januari 2010 Euug als ge de conversie maakt via een GS-velg, remt ge toch al beter met uw voorrem ze...Das toch wat ik al ondervonden heb...Mahja remmen en remmen is 2... Link naar reactie
staun Geplaatst: 23 januari 2010 Delen Geplaatst: 23 januari 2010 Het probleem bij mij is dat ik de indruk heb dat mijn vork een klein beetje scheef staat, beetje naar achter... Valt dit terug recht te trekken of is die voor de vuilbak! Ik heb die voorvork van die sprint al eens gepast, en ik heb de indruk dat er serieus wat zal geprutst moeten worden om het spatbord er op een mooie manier terug op te krijgen. Dat lijkt ook een moeilijk probleem. Die conversiekitjes lijken mij wel interessant, had er nog niet van gehoord. Merci Bart! Die gs150 velg is ook een oplossing, maar dan zit je natuurlijk nog altijd met de 8" remmen. Merci voor de tips! Link naar reactie
seabike Geplaatst: 23 januari 2010 Delen Geplaatst: 23 januari 2010 Waarom overgaan op 10" ik heb ook een VNB2T en da lukt perfect zonder die 10". En hij blijft authentiek en origineel zonder 10" En je spaart centen ermee uit. Het kan zijn dat hij betere wegligging heeft met 10" Maar als je het mij vraagt zou ik hem zo laten Link naar reactie
stoffel Geplaatst: 23 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2010 Mijne VNB sta te koop op kapaza en ook is vermeld op 't forum als ge is wilt kijken hoe zo'een GS velgje er uit ziet, ik heb het toen 75 € Betaald en nooit geen problemen mee gehad grt Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 24 januari 2010 Delen Geplaatst: 24 januari 2010 @seabike: als ge de originele motor behoudt zou ik ook de 8 inch behouden, maar onder mijn VNB'tje komt binnenkort ook een px motor en dan wordt er ook zo'n conversiekitje op gezet, is iets duurder als een gs velg ma dan zitte ni met de miserie dat uwe reserveband enkel achteraan past + ge hebt een 10 inch rem en met de motor die eronder komt zal da wel nodig zijn... langs de andere kant is het met zo'n gs velg wel mooier... Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 24 januari 2010 Delen Geplaatst: 24 januari 2010 Hoi ! Ik denk dat ik de mijne gewoon volledig origineel houd...en gedaan me de zever. Mijn vbb1T wordt gewoon een authentieke Vespa dat voor mij helemaal niet hard moet gaan, maar betrouwbaar moet zijn. En kzal wel zien dat't blijft rijden Indien iemand dus zo'n oude GS-velg zoekt, I'm the guy you're looking for ! Groetjes Felice Link naar reactie
staun Geplaatst: 24 januari 2010 Delen Geplaatst: 24 januari 2010 @ Felice: Breng die velg maar eens mee naar school! Ik ga dat eens testen! Toevallig morgen op school, ik heb in de middag examen... Laat maar weten. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 24 januari 2010 Delen Geplaatst: 24 januari 2010 @Felice, mailt me eens wat je ervoor moet hebben? heb wel interesse. Link naar reactie
fem Geplaatst: 5 februari 2010 Delen Geplaatst: 5 februari 2010 ik plaats een spoorverbreder van 6 mmm en plaats dan bandjes 4 x 8 van continental, deze zijn hoger dat je eigenlijk een 9 inch hebt, deze is dus ook een alternatief Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 6 februari 2010 Delen Geplaatst: 6 februari 2010 Felice, heb je die velg nog? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.