Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Winterse dagen en doorrijden.


cavalierslokeren

Aanbevolen berichten

Ik kan tenminste proper onderbroeken meenemen op verlof ^^

????? Ik ook hoor of gewoon een waske doen met zo'n WIPtube hé (je bent duidelijk geen kampeerder in the wildlife)

Daar heb je een punt. Maar ik was nie graag op reis, dus pak ik alles proper mee...

Link naar reactie

ik vind het toch gemakkelijker om met een handgeschakeld machien rond te rijden in de sneeuw i.p.v. een automatiek. Je kan de toeren beter controleren en doorslippen vermijden + je kan remmen op de motor i.p.v. met de remmen.

Met deze rijstijl toch al verschillende keren door de verse sneeuw kunnen/moeten rijden.

Qua kledij is er maar 1 oplossing: voldoende laagjes en de laagjes aanpassen aan de omstandigheden.

Staf.

Link naar reactie

Ik rij nu 4 jaar met een lead heel het jaar door.

Zeker al ne keer of 4 op mijn smoel gegaan.

Het enigste wat je kan doen in de winter is vallen en opstaan (lol).

Begin deze maand een MP3 van PIAGGIO besteld (normaal volgende week geleverd), hopelijk blijft deze langer recht op gladde baan, na mijn eerste gladde rij-ervaring zal ik een relaas via dit forum uitbrengen.

Nu nog even wachten op levering.

Greetz, Jan Drempel

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik doe een skibroek aan als het koud is, maar overweeg toch een hotcover te kopen, iemand ervaring mee?

En heeft iemand van die gewatteerde handbeschermers rond zijn handvaten voor tegen de kou?

Ik rij met een GTS250 heel het jaar door.

Link naar reactie

ik rijd ook heel het jaar door. sneeuw, ijs, regen, hagel, wind,..., daar moet ik door. geef mij maar een handgeschakeld model om oa dezelfde reden als staf aanhaalde, remmen op de motor is echt wel meegenomen. met wat geluk is er op de grotere wegen al gestrooid en valt dit wel mee. natuurlijk is ook je rijstijl aanpassen een goede optie, ik durf anders al wel eens wat kwistig zijn met de gas. uiteindelijk moet je je gewoon erover zetten en doorrijden, dan komt alles wel goed.

mijn kleding die pas ik aan aan het soort weer, van motopak tot flipflops.

cheers

Link naar reactie

Wat is S100 ?

Ik ben deze morgen van mijn Vespa gevrozen, mijn lijf toch, mijn hoofd was lekker warm dankzij een bivakmutsje van decathlon. Ik ben voorlopig nog te ijdel en vooral te gierig voor degelijk wintermateriaal maar ik vrees dat ik snel van gedacht zal moeten veranderen wil ik blijven doorrijden deze winter.

Link naar reactie

ik rijd winter en zomer "meestal" met motopak, dwz motobroek en motovest in cordura

In de winter zet ik in beide de uitneembare voering, gebruik ik dikkere handschoenen en een bivakmuts onder de helm en niet te vergeten warme motorlaarzen.

Zoals hierboven gezegd is rijgedrag aanpassen het voornaamste. Ook kleine, in de zomer oh zo leuke, slingerbaantjes vermijden en voor de grote weg kiezen waar ze als eerste strooien.

Ook een fluovestje is in gure weersomstandigheden geen overbodige luxe.

Link naar reactie

Vooral maken dat je handen, keel en voeten goed warm hebben. Dan is 't zalig rijden in zo'n weer. Wel je rijstijl aanpassen.

En een fluo vestje is onontbeerlijk! Ik doe ook 30000 km per jaar met de wagen, en motorrijders die een vestje dragen zie je eens zo goed!

En wat ik raar vind is dat motorkledij slecht uitgerust is qua zichtbaarheid.

Bijna alle kleding is zwart, met af en toe een reflecterend streepje.

Link naar reactie

@Heinie:

S100 Corrozion Schutz te bekomen bij Hein Gericke voor 9.95€ per bus. Ik kwam net toe met 1bus voor het motorblok, velgen en voorpoot. Wel opletten dat er niet te veel op de schijfrem/banden komt. (Anders verwijderen met Hein Gericke Break Cleaner)

Nu kan die 6 tot 8 weken tegen het zout. (Wel niet meer afwassen en lekker vuil laten worden) Na de periode heel gemakkelijk te verwijderen met een ander Hein Gericke product, Total Cleaner of zoiets.

De tip tegen de koude deze morgen, haal een regenbroek bij decathlon voor 10 tot 15euro, en trek die over je jeans aan. Dit is voor mij al dag en nacht verschil.

Voor de rest, winterjas en midseason handschoenen voldoen voor m'n 17km 's morgens.

Link naar reactie

Deze morend zijn mijn handen eveneens ook bevrozen. De rest was voldoende warm.

Mijn handshoentjes zijn dus niet voldoende voor de vrieskou. Ik MOET dus vandaag nieuwe WINTERhandschoenen hebben!!!

Waar kan ik best terecht regio Lier, Heist o/d Berg?

Eko kontich?

Hein Gericke Wijnegem?

of ergens anders?

ik heb vanavond maar tijd om hooguit 1 winkel te bezoeken.

Dus heeft iemand de ideale tip? Ik MOET ze dus vandaag hebben!!!

Gegroet

Gerd

Link naar reactie

Joma, die is juist verhuist van Merksem naar de Antwerpsesteenweg 15A in Aartselaar. Da's de verlenging van de Boomsesteenweg, ik geloof in de geburen van Atlas Copco, maar ik kan er volledig naast zitten ook, zulle!

http://www.joma-motorkleding.be/

Daar heb ik mijn motopak en handschoenen gekocht... Dat doet mij deraan denken, ik moet ook nog goei handschoenen ergens gaan halen ;-)

Link naar reactie

klopt , JOMA en zwarte arend zijn verhuisd naar "den boomse steenweg" als VCA lid krijg je hier op vertoon van lidkaart trouwens 10% korting, behalve op RJD (hun huismerk dat al spotgoedkoop is)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...