Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Winterse dagen en doorrijden.


cavalierslokeren

Aanbevolen berichten

Even meespringen in het winterkledij gesprek

ik heb een vest van ixs ... nog geen zuchtje wind door gevoeld dus heel blij van zelf in heel erg guur (koud, nat) weer voelt die vest echt comfie (goretex ole ole).

Heb eveneens een ditto broek en behalve het aandoen ervan (waardoor ik het mij soms op de moeite steek met ijsgekoelde familiejuwelen tot gevolg) hetzelfde comfort van die vest.

Mijn handschoenen blijken wel wat aan de magere kant te zijn want deze morgen waren het toch bevroren vingertopkes (so to speak).

Qua schroeisel ben ik er gelijk ook nog niet uit hoewel ik denk dat dikke sokken al heel wa kou tegengaan (misschien es kijken voor de skisokken uit de kas te halen).

Altijd goed tegen de koud is in panne vallen en dan 100 keer moeten kicken en / of 1/2 km uw vespa in gang lopen ... krijgt ge lekker warm van

Link naar reactie
klopt , JOMA en zwarte arend zijn verhuisd naar "den boomse steenweg" als VCA lid krijg je hier op vertoon van lidkaart trouwens 10% korting, behalve op RJD (hun huismerk dat al spotgoedkoop is)

Dat heb ik ondertussen al ondervonden: ik stond maandag nl. in Stabroek voor een gesloten deur...

Ben dan maar naar de nieuwe locatie gereden en heb daar een nieuwe helm (Schuberth C2) gekocht. Het volledige adres is : Antwerpsesteenweg 15A te Aartselaar.

@GETTE

Van die winterhandschoenen met thermische handschoentjes in die je op de verwarming mag leggen ter voorbereiding van de winterse tochtjes ?

Link naar reactie
Weet iemand of die nog steeds op maandag geopend zijn?

waarom wachten op maandag? nu is het ook al koud :D

lol!

Ik ben al gesteld voor de winter. Moet enkel nog een nieuwe helm hebben. ( zie vraag en aanbod)en eventueel een broek die ik obver bv. een jeans kan aandoen.

En vermits EKO er bij mij gelegen heeft zou ik eens bij Joma gaan zien. 'k Heb daar mijn jas gekocht ook.

Link naar reactie

Ik ben feitelijk nu aan mijn eerste winter toe op de vespa en reeds vanaf begin 2007 rijd ik ermee als eerste vervoermiddel.

Op dit moment bevalt het me enorm .

enige maatregelingen die ik heb genomen zijn :

*fluovest ( maar die gebruik ik ganse jaar door)

*motorhandschoenen met bescherming , waterdicht

*fullface helm en een thermisch mutsje

*snowboardjas met uitneembaar rugbescherming en skibroek ( water/wind dicht ,rugbescherming)

*hoge winterschoenen leder

*2 extra afneembare ledlichtjes achteraan (voor als er veel mist is of dergelijke)

Op zich heb ik niet echte motorkledij , maar wel vrij geschikt voor allroundgebruik .

Binnenkort ga ik motorkledij kopen , maar feitelijk voor motorrijschool te volgen.

Mijn ervaring is vooral dat je op de vespa moet beseffen , en elke 2-wieler feitelijk , dat je slecht zichtbaar bent in het verkeer . Hier doe ik dus ook alles aan..om gezien te worden ook als de zichtbaarheid achteruit gaat. Fluovestje , extra lichtjes achteraan en een zeer defensieve rijhouding . Ook wel omdat ik een deel drukke autostrade doe met een px ben ik extra voorzichtig het ganse jaar door .

Ik ben dan ook van oordeel dat het vooral de bestuurder is die veilig moet rijden en dat het voertuig er weinig toe doet . In de sneeuw zal het lachen zijn natuurlijk , maar met een auto evenmin , tenzij er gestrooid word . Ik hoop alvast nog sneeuw te zien met de vespa dit jaar , wellicht zal ik toch eens proberen er door te gaan mezelf kennende.. hehe :) waar een wil is , is een weg!

Mvg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik rij sinds 3 dagen rond met een hotcover (beenbeschermer). Eerlijk gezegd, ik had er meer van verwacht. Tegen een snelheid van 70 km begint dat ding serieus te wapperen, en wanneer ik bijna op mijn werk zijn begin ik een beetje warmte te voelen.

Mijn conclusie van dat deken is, zijn geld zeker niet waard(100 euro) en kan je beter een skibroek kopen.

Link naar reactie

Awel heh ik rijd gewoon door , mocht het gesneeuwd hebben , dan vertrek ik wat later naar het werk of regel iets anders. Nuja ik rijd vooral op hoofdwegen die snel gestrooid zijn.

Ik maak me vooral goed zichtbaar , ik draag een fluovestje , er zijn extra ledlampjes gemonteerd op het rekje van de topkoffer . Defensief rijden en vooral heel aandachtig zijn en de baan goed in het oog houden. Fullface helm vind ik aan te raden en goede bescherming dmv motorkledij .

Een goed mutsje voor onder de helm kan een zaligheid zijn om koude wind uit de helm en de kledij te houden. Voor vespa rijders met afgevroren vingers kan ik enkel handschoenverwarmers aanraden , al gebruik ik ze zelf nooit.

Wel ondervonden dat de vespa meer onderhoud vraagt in deze tijden , niet meer dan normaal.

Zelfs al zet je hem mooi binnen , soms met het koude weer kunnen de eerste kms moeilijk verteerbaar zijn voor mijn px'ke Dan tank ik af en toe eens een tankje euro98 en gaat ie weer beter. remmen , bandenspanning weekselijks in de gaten houden en alles goed proper houden wat in mijn geval om de 2 dagen is.

Mvg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...