Ga naar inhoud
Vespaforum.be

heb wat raad nodig


larscobbaut

Aanbevolen berichten

naar aanleiding "dat we allemaal wel eens jong zijn geweest"...GEWOON DOEN MAN EN WE ZIEN WEL LATER !!!!

naar aanleiding "dat we allemaal ne zekere leeftijd bereikt hebben"...DOE GEEN DOMME DINGEN EN ZIE WAT VERDER DAN U NEUSKE , HEB WAT GEDULD !!!

Link naar reactie

wacht gewoon tot je twee jaar je rijbewijs hebt is een mooi idee maar toch dan moet ik nog steeds met een 50cc'ke rijden dat veel te traag rijd naar men bescheide mening en die van jullie ook. je motorijbewijs halen is ook een idee dat ik al dikwijls heb overwogen maar dan is het beter eerst een autorijbewijs te halen kwestie van te zien naar de toekomst. zoals je leest zit ik met enorme dillema's.

heb het voorgelegd aan men ouders, en die zien het ni echt zitten maar begrijpen men punt wel. iets sneller rijden op een baan van 70 en 90 is veel veiliger. ik rij bijna nooit op het fietspad ookal mag dit dus wil ik me best veilig voelen.

weet iemand wat de boetes kunnen zijn als je gepakt wordt met een opgedreven machien?

greets lars

Link naar reactie

de boetes zijn niet mals. (zoek even op het forum) en als je op de rollen moet, vijzen ze in eerste instantie alles eraf wat er niet op hoort te zitten + je betaald de kosten hiervoor + duurt een maand. De 2e keer gepakt worden = metalen kubusje.

Maar dat valt allemaal nogal mee. Maar stel dat je een dodelijk ongeval veroorzaakt en bv een kind omver rijdt. Dan pas ga je ogen trekken. Het eerste wat ze doen is je brommer nakijken en als ze dan merken dat die opgefokt is, dan trekt de verzekering zich compleet terug (die hebben niet liever) en jij draait voor alle kosten op. Allez, uw ouders draaien voor alle kosten op.

Gewoon motorijbewijs halen, 50cc verkopen (prijzen liggen vrij hoog op het moment) en van dat geld een 200 kopen, die zijn goedkoper dan de 125cc's.

@Schelmke : je hebt eigenlijk gelijk, ook ik heb pas later bij de gevolgen stil gestaan.

Link naar reactie
Maar dat valt allemaal nogal mee. Maar stel dat je een dodelijk ongeval veroorzaakt en bv een kind omver rijdt. Dan pas ga je ogen trekken. Het eerste wat ze doen is je brommer nakijken en als ze dan merken dat die opgefokt is, dan trekt de verzekering zich compleet terug (die hebben niet liever) en jij draait voor alle kosten op. Allez, uw ouders draaien voor alle kosten op.

indeed, zolang het om blikschade gaat, kan het zijn dat de verzekering gewoon afhandelt, maar van de moment dat er 1 gekwetste is, gaande van ne wiplash tot eventueel een dode gaat het om veel geld (hospitalisatie, mogelijke revalidate, schadevergoedingen, eventuele vergoedigen voor gedeeltelijke werkonbekwaamheid en dergelijke)

en als ge dat dan nog is zelf moet betalen omdat u brommer opgedreven was, dan zult ge ipv afbetalen voor een huis, later eerst mogen afbetalen voor ne mens ;-)

Jongeren en autoverzekering is trouwens hetzelfde, als je een auto verzekert op u ouders hun naam, mag dat natuurlijk maar moet je vermelden dat er iemand jonger dan... 21 jaar ofzo dagelijks mee rijdt, anders kunnen ze zich ook terugtrekken.

tlijkt me echt te stom, ga voor autorijbewijs en wacht gewoon nog eventjes, kijk uit naar een 125cc'ke en maak er misschien een projectje van om de tijd die je nog moet wachten aangenaam te maken?

naar mijn mening is het niet gezond om met een scooter die gemaakt en berekend is voor max 50km/u ineens een stuk rapper te gaan rijden.

Ik heb een Golf IV TDI met 130pk en ken er nog die deze hebben laten chippen tot 180pk!!! maar de remmen, onderstel, ophanging is allemaal voorzien op die 130pk, op die manier ben je weer een gevaar op de baan ipv dat het veiliger is omdat je rapper kan rijden hoor! bij scooters is het verschil misschien niet zo groot, OK, maar toch hou het bij het wettelijke en zo hou je de politie en de verzekering te vriend!

Link naar reactie

ok,

merci voor de meningen van jullie allemaal. heb besloten om maar nog wa te wachten en te beginnen aan de auto. ik rij dagelijks een 25km die gemakkelijk te overbruggen zijn met een 50cc'ke. het is te zot om onozele dingen te doen die mij meer kunnen kosten dan een autoke om me te leren rijden. ik heb juist een tweede vespje verkocht dus heb er nu nog eentje en die ga ik zo lang mogelijk bijhouden.

kzal iedereen van jullie binnekort nog wel eens zien op een avondje of een meetingeske.

greets lars

Link naar reactie

Dries, dat zijn dingen die de mensen niet moeten weten!

Soit, ik heb vrijdag one hell of a ride meegemaakt.

Er zat een vriendin vanchter op en we reden rond in een verlaten baantje en plots valt mijn licht uit. Terwijl ik aan de verschillende knopjes bezig was enzoverder kwam er een auto van rechts terwijl we net uit een baantje kwamen. Gelukkig is er daar een bocht dus reed die auto niet rechtdoor (op ons). Het was misschien 2 milimeter afstand. Anyways, snel naar huis dacht ik, want het was donker en zonder licht met een zwarte vespa is reuzegevaarlijk. Toen ik mijn straat inreed stond er echter een neger in het midden van het rijvak waar ik opkwam en die bleef maar staan. Hij stond daar zo wat te lachen. Gelukkig in een boogje errond kunnen rijden.

Dries was wel toen bij me thuis aangekomen en hij heeft me meteen uitgelachen.

Maar ik zal nu straks eens iets doen waarmee er nog meer kan gelachen worden =D !

Liefs, Margaux

Link naar reactie

Lars, het probleem met een 70cc ipv 50cc is niet alleen de pakkans (Ik denk dan aan iemand die ook jij kent die er welgeteld 3 weken van heeft kunnen genieten). Maar ook de stress om niet gepakt te worden en in geval van ongeval kan verzekering zich vollédig (!) terugtrekken

ik zou naar een oplossing zoeken om uwen 50 wat rapper te laten rijden en zo snel mogelijk uw rijbewijs halen!

Link naar reactie
Lars, het probleem met een 70cc ipv 50cc is niet alleen de pakkans (Ik denk dan aan iemand die ook jij kent die er welgeteld 3 weken van heeft kunnen genieten). Maar ook de stress om niet gepakt te worden en in geval van ongeval kan verzekering zich vollédig (!) terugtrekken

ik zou naar een oplossing zoeken om uwen 50 wat rapper te laten rijden en zo snel mogelijk uw rijbewijs halen!

en wie is dat iemand?

het probleem is nog altijd zo dat ik slecht een 45km/uur haal met wind in de rug. ik heb onlangs een nieuwe carbu laten steken en sindsdien heb ik deze trage snelheid. ervoor reed ik 55km per uur. ik heb al een sito+ eronder steken dus dat zou ook al een beetje kunnen helpen maar doet niks.

Link naar reactie

Wou er even tussen smijten dat Schelm inderdaad gelijk heeft. Veel van de mensen op dit forum zijn een stuk vergeten wat het was om jong te zijn ... Ikken ook, maar heb een broer en een zoon die me er constant aan herinneren. Doe wat je moet doen ... Risico's (klinkt raar) moeten genomen worden wanneer je jong bent, later heb je er enkel spijt van ... Later moet je je gedeisd houden en je verantwoordelijkheid nemen. Dus geniet van je leven! De kans dat de politie jou stekt is klein, tenzij je een tasmanian devil op de baan bent.

Mijn broer heeft ook een PK50XL, er zit daar ook een 75 cc kit onder ... en die rijdt 70 km/u. Hier in Gent is ie nog nooit gepakt en hij rijdt als een tasmanische duivel!

Link naar reactie

Ach, het is allemaal heel relatief. Wat ben je met een Porsche die 200km/u doet??? Die heb je dus enkel als statussymbool! En met een Vespa is het net hetzelfde, als je voornaamste rijgebied de stad is, wat ben je dan met een Vespa die 110 km/u doet??? Das alleen handig als je regelmatig autostrade doet en waarschijnlijk heb je daar dan weer geen Vespa voor gekocht. En wil iemand mij nu in godsnaam eens een keer uitleggen wat het verschil is tussen 90 km/u of 95 km/u kunnen rijden met een wesp???? Idem tussen 50 en 55 km/u???? Voor zover ik het forum heb kunnen volgen brengen die getunede wespen die 5 of 10 km sneller kunnen alleen maar een hoop miserie mee. Kijk Margeaux en alle anderen... en dit heeft volgens mij niks te maken met leeftijd maar eerder met logisch, realistisch nadenken en intelligent redeneren. En, wegen dan de mogelijke fysieke en wettelijke consequenties op tegen die minieme snelheidswinst??? Ik vraag het mij echt af, hoor!

Wil je absoluut sneller, koop dan een moto! Vespa's are for cruising!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...