Ga naar inhoud
Vespaforum.be

mijn eerste restauratieproject volledig klaar


stoffel

Aanbevolen berichten

Mooi!

Maar toch een vraag. Is het blok open geweest en zoja, waarom heb je de kickstarteras niet vervangen? Met een T5 kickstarteras kan je de originele kickstarter gebruiken en dat ziet er op een oud model toch een stuk mooier uit. Ook zal deze kickstarter je lak gaan beschadigen.

Link naar reactie

Huh? die kickstarter je lak beschadigen??? Bij mij hangt die der al jaren onder, en die komt zelfs nog niet in de buurt van menne lak...

Waar je wel gelijk in hebt is dat een kortere kickstarter handiger, en mooier is. Omwille hiervan ga ik die ook nog aanpassen.

Link naar reactie

Ne PX vork maar heb wel wat aanpassingen moeten doen

1- spatbord aanpassen, meeste werk

2- vork bovenaan schroefdraad bijsnijden + inkorten vork, anders gaat de km-teller er ni in

misschien me nen andere vork dat je deze aanpassingen niet moet doen , misschien weet er iemand anders da hier wel?

Nu weet ik het zeker... m'n VNB6 krijgt 10" wielen!

Welke vork heb je hiervoor gebruikt?

Link naar reactie

idd met een pk125 vork moet je minder aanpassingen doen. He spatbord dient aangepast en het stuurslot, ook de arrets trouwens maar van lengte is deze meteen in orde, een ander voordeel is dat het onderste stuk (veer en het stuk buis dat hier paralel mee loopt) korter is dan bij een px waardoor de vespa vooraan lager staat en dus het spatbord meer over het wiel dan erboven wat een meer originele look en meer rijcomfort geeft.

@stoffel: leuke machine, alleen jammer dat je de gaatjes op bil en achterkant niet hebt laten dichtlassen of komt hier nog iets op?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...