Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aan alle A'pse vespisti, opgepast !


De Nice

Aanbevolen berichten

@Kim: bedankt voor de verhelderende bijdrage, je omschrijft het heel goed , zoals steeds in je mailtjes, je zou beter voor een krant werken :)

@MGent: ik begrijp je volledig , maar ik interpreteerde het even persoonlijk en ik weet van mezelf dat ik echt wel oplet en de verkeersregels respecteer, daarom deze topic omdat ik zo ontdaan was van het feit dat ze mij een boete aansmeren... als ik een echte doodrijder was geweest, had ik deze boete zonder moeite aanvaard, maar nu...tja ik zal in 't vervolg maar beter moeten opletten.

Link naar reactie

er is een leuke sketch van Raymond Devos over een Parijse taxichauffeur die door elk rood licht rijdt, met als excuus dat zijn schoonbroer dat ook steeds doet. Met als gevolg dat hij aan elk groen licht stopt, vermits zijn schoonbroer wel eens zou kunnen passeren :)

Un chauffeur de taxi parisien prend un client de nuit. Fou du volant, il brûle un feu rouge. Furieux le client lui dit :

- Mais vous n'avez pas vu que c'était rouge !

- Ce n'est pas grave ! Paris la nuit, c'est vide. Ça fait vingt ans que je fais le taxi. Mon beau-frère aussi. Alors je connais !

Il brûle un deuxième feu rouge.

- Vous avez encore brûlé le feu !

- C'est sans risque je vous dis. Mon beau-frère fait comme moi.

De moins en moins rassuré, le client s'aperçoit que le taxi s'est arrêté à un feu vert !

- Mais vous ne passez pas ? C'est vert !

- Ça ne va pas non ! Des fois que je croise mon beau-frère !

Link naar reactie

't is eigenlijk heel simpel:

gewoon even kijken of er een slotje aan het vogelnestje hangt ... dan weet je direct of het 5 voor 12 is ...

maar het pretbederfgehalte neemt inderdaad serieus toe de laatste tijd ... zelfs op de Antwerpse 'kaaien' *snifsnif* ...

gr,

K0EN

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ach, regels overtreden en de grenzen ervan verkennen is gewoon de aard van het mens zijn. Vrijheid gaat voor alles en al wat dat belemmerd is slecht. het zij zo, jammer genoeg moet er eerst iets verkeerd gaan alvorens men tijdelijk de lat weer wat lager legt... je hebt pro's en contras, zoals in alles, je hebt er die alles zullen doen om toch voor het rood de overkant te halen en je hebt er die zullen vertragen om zeker niet door een verkeerd kleurtje te moeten rijden. Beiden zijn menselijk en zijn karakterieel bepaald...weinig aan te doen...zeer weinig...Actiegroepen en sensibiliseringsacties zullen altijd bestaan, ook dat ligt in onze aard, acht het is de vergankelijkheid en het eeuwig draaien van de ze bol die alles in stand houdt, en neen, ik heb niet gedronken, noch gesnoven noch wat kruiden gerookt, dit is een momentopname, een tijdelijke miojmering van een menselijk geestje in het oneindige radarwerk. Doe ermee wat je wil, lach, hoon, huil, protesteer, aanvaard, luister, mij maakt het niets uit, maar doe en voel wel iets, toon uw ziel en wees vredig voor elkaar.

groeten uit Bredene, weinig volk op het naaktstrand, bewolkt en de koffie gezet.

ik ga ontbijten, smakelijk.

Link naar reactie

troost u, die 50 euro is nog niks.

ik ben zo in Gent een aantal jaar geleden eens van de weg geplukt omdat ik met mijn "brommerke" op de weg reed ipv op 't fietspad. Toe ik de agent va dienst op vriendelijke manier wees op het feit dat het hier om een motorfiets ging kwam hij plotseling aandraven dat ik ook nog door het rood was gereden.

Vermits ik dit niet met 100% zekerheid kon ontkennen (weg zoeken ed) heb ik toen onmiddellijk ingestemd met een eventuele minnelijke schikking. Deze werd echter enkele weken later geweigerd en de zaak diende voor te komen voor de verkeersrechtbank te Gent; Verdict: 8 dagen rijverbod en 15.000 bef boete.

dus die 50 euro met de glimlach betalen zou ik zeggen

ps: misschien reed je wel te snel ipv door het rood

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...