Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aan alle A'pse vespisti, opgepast !


De Nice

Aanbevolen berichten

Ik ledig vandaag mijn brievenbus en er zat een brief van de politie A'pen bij, ik kreeg al meteen een gevoel van misselijkheid (altijd als ik iets zie/hoor wat met politie wordt geassocïeerd) en wat blijkt: een boete. Daarom, als je op het kruispunt van de Groenendaallaan en de Lambrechtshoekelaan in Merksem passeert richting haven, let dan op want de roodlichtcamera werkt dus ! Weeral 50 euro die ik niet meer aan Duvel kan besteden, dedju toch :)

Link naar reactie
Gelukkig zijn er ook slimmerikken op dit forum, mooi mgent!!

Ach Paul, gaat niet over slim zijn maar aan een gashendel trekken kan iedereen. Verantwoord rijden is iets heel anders.

En voor het boetegeld, koop ik een mooi voorraadje Italiaanse wijn, en daar kan je tenminste van genieten.

Link naar reactie

eum, ik vind het ten eerste vrij beledigend dat je mij een "onverantwoord" bestuurder vindt zonder te weten of gezien te hebben hoe ik rijd op de openbare weg, ten tweede stop ik ALTIJd voor een rood licht of de rijweg moet nat zijn of het is gewoonweg te laat om nog op een veilige manier te kunnen remmen aan het oranje licht. Over slim /dom spreek ik mij niet uit...

Link naar reactie

@denilson, neem de opmerking over slimmerikken niet te serieus.

Het valt me wel op dat je een link legt tussen het krijgen van een bekeuring en het aanwezig zijn van een ANONIEME controle-auto. Daarmee laad je op zijn minst de twijfel op je dat je rijstijl niet erg koosjer is. Ben je misschien het type wat zich keurig gedraagd als politie in de buurt is ? Dan ben je niet goed bezig. In deze topic zet je de tendens neer dat je niet zoveel op hebt met politie. Praat je over een brandende band over een flitspaal met een smilie, doe je enkele bekentenissen over overtredingen enz. Je zoekt de oorzaak van de overtreding niet bij jezelf, dat is het zwakke punt in heel jouw verhaal. Ik maak ook wel eens een overtreding zij het gelukkig sporadisch. Als ik er dan één maak vind ik mezelf een sukkel. Ik zoek het nooit bij iets anders dan bij mezelf.

Link naar reactie
Dus jij remt af iedere keer als je een verkeerslicht nadert, als iedereen dat begint te doen, hebben we nog meer fileleed.

Ik rij defensief, en kijk wat er gebeurt op de openbare weg. Gewoon vooruit kijken en je rijstijl aanpassen doet al wonderen. En neen ik ben niet zonder zonden, maar zoals bolderik het stelt dan ligt het aan mij of even verstrooid zijn. Overigens beter iets meer file dan een pak meer lijken in de kast van al degene die de verkeersregels aan hun laars lappen en o.m. door het rode licht rijden. Na groen krijg je ook nog oranje, en ook dat is al een overtreding als je daar door vlamt.

Link naar reactie

maar alléé man, je houdt toch echt niet af met uw steken onder water, je insinueert nu toch wel echt dat ik een gewetenloze roodlichtrijder ben,die elke verkeersregel aan zijn laars lapt e.d. ik hoop ten stelligste voor jou dat je nooit een boete in de bus krijgt (maar dat kan natuurlijk niet in jouw geval). Mij zet je niet snel op mijn paard, maar t begint toch te knagen :)

Link naar reactie

Amaai zenne, dees is echt wel serieus uit de hand aan ’t lopen precies…

Wat mij betreft ben je geen onverantwoorde bestuurder, wanneer je sneller rijdt dan wat de beperkingen je soms opleggen…

Ikzelf kijk ook uit naar flitspalen… Ik onthoud ook de plekjes waar anonieme auto’s vaak snelheidscontroles houden… Natuurlijk doe ik dat! Zoals iedereen toch?!

Aan de Zelzatetunnel staat bvb. heel vaak zo’n anonieme auto, en dat weet ik doordat ik dagelijks die baan op en af rij. Ik zou daar gemakkelijk VERANTWOORD 120km/uur kunnen rijden, doordat ik ieder bochtje, iedere putje, ieder bultje in die baan ken… Toch rem ik naar 90km/uur wanneer die tunnel in zicht is. Niet om de morale ridder in het verkeer te spelen… maar omdat ik geen onnozele 50 euro in de vuilbak wil gooien…

Begrijp me niet verkeerd. Door het rood licht rijden, te snel rijden, onder invloed rijden van een beetje alcohol, en god weet welke overtredingen er nog allemaal zijn… Het valt ergens niet goed te praten, maar je kunt bepaalde zaken wel in zijn context leren bekijken i.p.v. direct iemand te beschuldigen van onverantwoord gedrag!

Ik noem mijn vader geen zot op de weg wanneer hij 140km/uur rijd op de expresweg om 3 uur ’s nachts…

Zelfs het geval van denilson vind ik niet onverantwoord. Ik heb liever dat hij bij het rode licht snel een tandje bijsteekt, i.p.v. te remmen als een zot op een nat wegdek… De gevolgen zijn nu ‘slechts’ 50 euro… Het had met zijn white walls wel een ander scenario kunnen geweest zijn. Anyway… In hoeverre ik Denis ken én hem heb zien rijden (iets wat bolderik en mgent waarschijnlijk niet kunnen zeggen), lijkt hij me in ieder geval een verstandige en slimme bestuurder… En hij is dan nog zo lief om ons even mee te delen waar we moeten oppassen voor die verdomde flitspalen… dus hou eens op met op z’n kap te zitten…

Enfin ja, mannen… De leute ermee hier op ’t vespaforum vanavond! Ik ben gaan stappen si (lees: onverantwoord veel zuipen, hihi) xx

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...