Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorrem al-dan-niet gebruiken bij nat weer!


TheFox

Aanbevolen berichten

@Fox: geire gedoen. Ik vond dat er de laatste tijd wat weinig beweging was dus dan maar even ouwe koeien uit de gracht gehaald,...HIHI.

'k Wou alleen maar zeggen dat die met ne Cosa geen keus hebben. Achterrem = automatisch voorrem zonder ABS en zonder schijf. Moest dit echt een probleem geweest zijn zouden ze dit toch niet uitgebracht hebben. Of zijn ze bij Piaggio dan echt zo stom?

@Erix: maandaggevoel?

Mike.

Link naar reactie
'k Wou alleen maar zeggen dat die met ne Cosa geen keus hebben. Achterrem = automatisch voorrem zonder ABS en zonder schijf. Moest dit echt een probleem geweest zijn zouden ze dit toch niet uitgebracht hebben. Of zijn ze bij Piaggio dan echt zo stom?

Mike.

Nee, er is een verschil tussen iets wat automatisch meegaat met de achterrem en het zelf moeten pakken en trekken van een voorrem. Zoals ik reeds vermeld heb in 1 van de eerste posts in dit topic, is één van de problemen dat je zelf in een snelle actie met regenweer niet in staat bent die voorrem (trommel) voldoende te doseren! Komt bij dat als je die hendel trekt je sowieso een assymetrische kracht op je stuur zet die op dat moment voldoende is om je wiel van de ideale rechte lijn te halen, en floeperdefloeperdefloep, in minder dan een seconde onderuit!

Niet te vergeten de assymetrische vertraging door de gewichtsverdeling bij oudere vespa's die daar nog eens aan meehelpt. De nieuwere modellen zijn anders en wss beter lateraal uitgebalanceerd.

(tussen haakjes), ik probeer hier alleen een mening hard te maken en te verdedigen waar ik 100% van overtuigd ben. En ik heb nog geen enkel valabel tegenargument gehoord buiten wat theoretisch gezever in de marge.

In het begin van dit topic heb ik voorgesteld om zelf de test te doen. Wie heeft hem al gedaan???? Ik voorspel trouwens bij die test, doordat de motor rechts staat en je rem rechts staat, dat je onderuit gaat met je stuur naar rechts gedraaid en je wiel naar links onderuit gaat. Straffe toebak, hé!!! Ik vindt dit belangrijk genoeg en van levensbelang om desnoods nog te discuteren tot ik een halve kilo weeg. En das nog lang! En als er mensen vinden dat dit met een dikke nek te maken heeft, go for it! I don't care!!! Als er maar 1 iemand rekening houdt met mijn standpunt en dan ook maar 1 keer minder valt, heb ik mijn doel bereikt. En voor de rest, jatten en teljoren!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Inderdaad Foxke, ge hebt gelijk. Ik heb een PX met schijf en één zonder. Nu moet ik zeggen dat ik bij regen steeds mijn voorrem gebruik MAAR als ik met de PX rijdt met trommel ben ik uitermate voorzichtig omdat de trommel bijna oncontroleerbaar is. Dit komt door de zelfbekrachtiging van één van beide remschoenen die er voor zorgt dat de remmen ineens van 20% naar 75% gaan. Dit effect wordt zelfs erger naarmate de remmen verslijten en dus steeds meer remschoen-oppervlakte tegen je trommel wrijft. En idd, als je tegen de vlakte gaat door te hard te remmen is dat bijna altijd op de rechterkant.

Grtz..MIke.

Link naar reactie

@FastPX: blij te zien dat er toch iemand is die durft de rijscholen en ander ongeregeld tegen te spreken en uit ervaring de nodige nuances legt in de geplogendheden! ;-)

Ik ben er zeker van dat jij veel meer moreel gezag hebt dan die "beginnende Antwerpse klojo met een dikke nek, die niks weet omdat hij nog geen 30 jaar met een scooter rijdt" die ik hier blijkbaar ben volgens sommige, oogkleppende, nagelbijtende en regelvretende schapen hier.

(kijk Schelmke, een volzin zonder zeemzoet, suikereinde) ;-)

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Ik ben er zeker van dat jij veel meer moreel gezag hebt dan die "beginnende Antwerpse klojo met een dikke nek, die niks weet omdat hij nog geen 30 jaar met een scooter rijdt" die ik hier blijkbaar ben volgens sommige, oogkleppende, nagelbijtende en regelvretende schapen hier.

Groeten,

Peter.

Kunnen wij er iets aan doen als je je aangesproken voelt door bovenstaand profiel? ;-)

Zelfkennis is het begin van wijsheid (kuch, kuch)

Link naar reactie
Das nie aangesproken voelen, he Erix, das opgelegd! ;-)

En ik ben dan toch al bij het begin... Hahahaha!

Ocharme ons zwart (eigenlijk grijs) schaapke wordt iets opgelegd, stel het je voor zeg! LOL :-)

En jij legt vooral nieuwe mensen niets op wat betreft profielen invullen zeker??? Tssssssssssssssssssssssssssssssssssss (copyright Schelmke, b.t.w. copyright is the right to COPY!)

Link naar reactie
Ocharme ons zwart (eigenlijk grijs) schaapke wordt iets opgelegd, stel het je voor zeg! LOL :-)

Tja, tis triestig, waar gaat deze wereld naartoe, ik zal een solidariteit-rekening opendoen!

En jij legt vooral nieuwe mensen niets op wat betreft profielen invullen zeker??? Tssssssssssssssssssssssssssssssssssss (copyright Schelmke, b.t.w. copyright is the right to COPY!)

Dat is vriendelijk vragen, en ik niet alleen!

Volgens mij is EriX een alias van Schelmke, bravo Bartje, dat weet je al maanden goed te verbergen! Whoehahahaha!

Go for it, Babe!

Trouwens, Erix allee ja, Schelmke, ben jij een altijd-voorrem-gebruiker bij nat weer? ;-) Of heb je een schijfrem of een GTS? :-D

Link naar reactie

willen we maar stoppen, want deze discussie begint redelijk persoonlijk te worden, eindelijk stopt schelmke met zijn wekenlange charme offensief door het weggeven van potten mayonaise enz... om zo toch maar genoeg posts te halen om hoog in de rangen te staan, en dan beginnen julie hier onder mekaar boel te maken.

Mij lijkt dat het forum weer sterk op de flair of joepie begint te gelijken, veel threads die nog heel weinig met vespa te maken hebben, het miss en mister vespaforum is er zo ééntje van (alsof iemand daar op zit te wachten)en als er dan al een vespagerelateerde thread is komt er na een paar posts boel, de stok in het hoenderhok smijter kennen we allemaal, hij die vindt dat als geen voorrem gebruikt een gevaar op de weg bent.

Iedereen remt zoals hij wil, die tegen de vlakte gaat zal hier achtraf wel komen janken en daarmee uit :), of zagen voor iemand die hem helpt zijn zijbil los te krijgen en daarna terug te spuiten.

groetjes

Link naar reactie
willen we maar stoppen, want deze discussie begint redelijk persoonlijk te worden, eindelijk stopt schelmke met zijn wekenlange charme offensief door het weggeven van potten mayonaise enz... om zo toch maar genoeg posts te halen om hoog in de rangen te staan, en dan beginnen julie hier onder mekaar boel te maken.

Mij lijkt dat het forum weer sterk op de flair of joepie begint te gelijken, veel threads die nog heel weinig met vespa te maken hebben, het miss en mister vespaforum is er zo ééntje van (alsof iemand daar op zit te wachten)en als er dan al een vespagerelateerde thread is komt er na een paar posts boel, de stok in het hoenderhok smijter kennen we allemaal, hij die vindt dat als geen voorrem gebruikt een gevaar op de weg bent.

Iedereen remt zoals hij wil, die tegen de vlakte gaat zal hier achtraf wel komen janken en daarmee uit :), of zagen voor iemand die hem helpt zijn zijbil los te krijgen en daarna terug te spuiten.

groetjes

Zo is dat!

Link naar reactie
Mij lijkt dat het forum weer sterk op de flair of joepie begint te gelijken, veel threads die nog heel weinig met vespa te maken hebben, het miss en mister vespaforum is er zo ééntje van (alsof iemand daar op zit te wachten)en als er dan al een vespagerelateerde thread is komt er na een paar posts boel, de stok in het hoenderhok smijter kennen we allemaal,

groetjes

De dag dat we elkaar niets meer durven zeggen op dit forum is hopelijk nog lang weg. Dan nog liever een beetje Joepie,Tina of Donald Duck, dat maakt mij niet overstuur. Als we alleen met uiterst afgewogen precisie moeten gaan posten en slechts rekening gaan houden met de stoicijnse serious bastard is dit forum overmorgen overleden.

Het leven is één polonaise zodra je er in stapt, vergeet dat niet !!

Lang leve het FORUM, en drie maal hoera!

Link naar reactie
Het is daarom dat we op jou rekenen om eens de knuppel in het hoenderhok te smijten, zeker nu schelmke er de brui heeft aan gegeven na een nogal brutale opmerking van vegetarische oorsprong. Groetjes, nero.

Nero, de opmerking was zeker niet van vegetarische oorsprong, als er al een opmerking was... ;-)

@Bolderik: helemaal correct. Opnieuw een to-the-point vaststelling geplaatst met messcherpe precisie!

Kga me bezig houden met een GS! Tot straks voor de foto's!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Of zoals Robert Long het zong :

Wij lopen allemaal allemaal allemaal allemaal mee

Heel gedwee

In de grote polonaise

Door de shit en de malaise

Langs het vastgesteld tracee

We hebben allemaal allemaal allemaal geen idee

Ach wel nee

Van details of de finesse

Al heb je nog zo veel interesse

Niemand weet van zijn sante

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...