Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorrem al-dan-niet gebruiken bij nat weer!


TheFox

Aanbevolen berichten

Beste,

Heb het allemaal niet gelezen hier, veel te veel tekst en een beetje dronken, maar om perfect te remmen moet je bij nat weer of bij harde rem situaties bijde remmen, voor en achter kunnen dosseren, heb al gemerkt na 800km op mijn vespa zwaar remmen op de voorem, dat em begint te schuiven, maar als je beide mooi samen gebruikt, komt alles goed, zo word het u ook geleedr op de moto school, bij regen, beide remmen gebruiken.

Slaap wel

Link naar reactie

En dan rij je met zo'n GTS250 ABS en je kan gewoon niet kiezen, 't is enkel voorrem of de combiné voor en achter met 2/3e op dat voorwiel ... laten staan als't regent ????

Nope, ik rijd gewoon wat trager en tot hiertoe is dat al best meegevallen, zonder vallen dus.

Link naar reactie

Awel, mijnen 250 GTS schuift ook weg op natte tramrails verdorie ! Daarstraks meegemaakt. Zelfs zonder remmen, gewoon bij het indraaien in een straat waar de tram ook indraait, voorwiel ineens en bandbreedte opgeschoven, tot het weer op de tarmac zat. Maar vallen deed ie gelukkig niet. Oef. 't is wel verschieten hoor.

Link naar reactie

Bij droog weer zijn de Brusselse tramrails totaal ongevaarlijk. Ik ga daar bijna parrallel over zonder het minste probleem (de GT-watdanookvoormodel heeft toch al een serieus breed bandje van 12 cm voor en 13 achter), ook als de sporen in een bochtje liggen. Maar eens nat ... man, man, man, miserie, miserie ...

Link naar reactie

De mens is toch een raar wezen ...

In de winter massa's geld betalen om het gevoel te hebben voort te glijden over de sneeuw ...

En als ze dan eens datzelfde gevoel hebben wanneer hun Wespje 'rijden' zijn ze dan weer niet tevreden ...

Zullen we daarom gewoon afspreken dat we vanaf nu niet meer over remmen maar enkel nog over uitwijkmanoeuvres discussiëren ?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Met alle respect, maar wie op een motorvoertuig z'n voorrem niet durft te gebruiken blijft best nog even binnen, ongeacht of het wegdek nu droog of nat is. Zoniet ben je een ernstig gevaar op de weg voor jezelf of voor anderen. Een rem/slipcursus is aan te raden want met een ei in U broek rijden is gevaarlijker dan al het achterremadvies van hierboven...

Enkel met de achterrem in Gent beginnen remmen is stilstaan in Aalst.

Vriendelijke groenselz,

SEP

Link naar reactie

@Zep: alle, hier gaan we weer. Txs Mike! Het gaat hier over de oudere Vespa's, Zep. Ik was al op slipcursus met een BMW 900 toen jij nog in de bloemkolen aan het beslissen was of je er zou uitkomen of niet. Sowieso werd er toen meer met de achterrem gedaan dan nu, blijkbaar. Dat is verandert op het moment vooraan schijfremmen zijn gekomen. Die waren eerst namelijk. Achteraan schijfremmen is later gekomen. En in het geval van schijfremmen en moto ben ik het eens. Echter, opnieuw en voor de laatste keer, met een oudere, trommelrem, Vespa moet je bij nat weer van je voorrem afblijven. Het is onmogelijk om daar voldoende controle op te hebben!!! Iedereen die anders beweert is ofwel iemand die constant valt of iemand die met een moderne Vespa met schijfremmen en ABS rijdt. Al de rest is gelul!!!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
@Zep: alle, hier gaan we weer. Txs Mike! Het gaat hier over de oudere Vespa's, Zep. Ik was al op slipcursus met een BMW 900 toen jij nog in de bloemkolen aan het beslissen was of je er zou uitkomen of niet. Sowieso werd er toen meer met de achterrem gedaan dan nu, blijkbaar. Dat is verandert op het moment vooraan schijfremmen zijn gekomen. Die waren eerst namelijk. Achteraan schijfremmen is later gekomen. En in het geval van schijfremmen en moto ben ik het eens. Echter, opnieuw en voor de laatste keer, met een oudere, trommelrem, Vespa moet je bij nat weer van je voorrem afblijven. Het is onmogelijk om daar voldoende controle op te hebben!!! Iedereen die anders beweert is ofwel iemand die constant valt of iemand die met een moderne Vespa met schijfremmen en ABS rijdt. Al de rest is gelul!!!

Groeten,

Peter.

En u bent de kenner bij uitstek wat betreft oudere modellen (alsook nieuwe)? Bij mijn weten bezit u geen één van beide (niet de hele oude en niet de nieuwste). En waarom denkt u de kenner te zijn? Vanwege de ouderdom en/of uw grijze haren? Wat een gelul (om het met u woorden te zeggen), het is niet omdat je ouder bent dat je per definitie ook iets beter weet hé, nog nooit gehoord van de uitdrukking, "men is nooit te oud om te leren"?

Waarom dan de vraag stellen (topic starten) als je het toch beter weet dan al de rest? In Antwerpen noemen ze zo iemand "een bazeke met pretentie!"

Link naar reactie

Hierzie, den Erix op oorlogspad! ;-)

Ik behoor voorlopig na 8000 km nog steeds tot de groep Vespisten die nog moet vallen, ooit. Zat jij ook in die groep, of heb jij bij nat weer al eens je voorrem gebruikt? Whoehahahahaha! LOL! Zalig, die zilveren plateautjes toch... ;-)

Link naar reactie

Ik zat nooit in die groep want toen jij nog met niet-wereldlijke zaken bezig was, reed ik al rond op een vespa!

En je leert meer van te vallen en te rijden met jhe vespa dan van op dit forum te zitten lullen (om het weer met jouw woorden te zeggen) over het al dan niet gebruiken van een voorrem.

U vroeg vrijdag voor wat meer interactie, bij deze...

Link naar reactie
Ik zat nooit in die groep want toen jij nog met niet-wereldlijke zaken bezig was, reed ik al rond op een vespa!

Je verwart mij met iemand anders. ;-)

En je leert meer van te vallen en te rijden met jhe vespa dan van op dit forum te zitten lullen (om het weer met jouw woorden te zeggen) over het al dan niet gebruiken van een voorrem.

Jij bent dus een ervaringsdeskundige op het gebied vallen. Ik dus niet. Dat maakt mij ervaringsdeskundige op het gebied niet-vallen. Dus, als je een beetje nadenkt ben jij het mij eens. Ook wat betreft "nen Antwerpenaar met een grote bek en nen dikke nek". ;-)

Link naar reactie
Bij mijn weten bezit u geen één van beide (niet de hele oude en niet de nieuwste).

Niet de nieuwste, en daar neem ik dan graag van de bezitters aan wat ze vertellen over remmen met de voorrem.

En, sinds gisteren wel een oude, '61. En dan natuurlijk m'n 200 van '78. En daar heb ik 8000 km rij-ervaring mee in droog en nat weer, door berg en dal in binnen- en buitenland, in de stad en op autostrade, tegen lage en ook hoge snelheid, in uitwijkmaneuvers en near-misses (near-hits eigenlijk). Je moet wat vaker bellen, blijf je up-to-date! Hahaha! ;-)

PS: mijn leven staat niet helemaal op dit forum, hoor. Ook buiten het forum doe ik heel af en toe eens iets!

Link naar reactie
Bij mijn weten bezit u geen één van beide (niet de hele oude en niet de nieuwste).

Niet de nieuwste, en daar neem ik dan graag van de bezitters aan wat ze vertellen over remmen met de voorrem.

En, sinds gisteren wel een oude, '61. En dan natuurlijk m'n 200 van '78. En daar heb ik 8000 km rij-ervaring mee in droog en nat weer, door berg en dal in binnen- en buitenland, in de stad en op autostrade, tegen lage en ook hoge snelheid, in uitwijkmaneuvers en near-misses (near-hits eigenlijk). Je moet wat vaker bellen, blijf je up-to-date! Hahaha! ;-)

PS: mijn leven staat niet helemaal op dit forum, hoor. Ook buiten het forum doe ik heel af en toe eens iets!

WHATEVER!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...