bolderik Geplaatst: 4 september 2007 Delen Geplaatst: 4 september 2007 @fokske, om een loerende schuiver enigzins de kiem te smoren is het aan te raden een voorband te monteren met een zachte kauwgomcompound. Kauwgom kleeft immers aan de weg als een string in een janet's bilspleet :+B Link naar reactie
Mette Geplaatst: 4 september 2007 Delen Geplaatst: 4 september 2007 Beste, Heb het allemaal niet gelezen hier, veel te veel tekst en een beetje dronken, maar om perfect te remmen moet je bij nat weer of bij harde rem situaties bijde remmen, voor en achter kunnen dosseren, heb al gemerkt na 800km op mijn vespa zwaar remmen op de voorem, dat em begint te schuiven, maar als je beide mooi samen gebruikt, komt alles goed, zo word het u ook geleedr op de moto school, bij regen, beide remmen gebruiken. Slaap wel Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 4 september 2007 Delen Geplaatst: 4 september 2007 amaai Mette, volgens mij hedde gij een fameus stuk in uwe frak jonge ! Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 6 september 2007 Delen Geplaatst: 6 september 2007 En dan rij je met zo'n GTS250 ABS en je kan gewoon niet kiezen, 't is enkel voorrem of de combiné voor en achter met 2/3e op dat voorwiel ... laten staan als't regent ???? Nope, ik rijd gewoon wat trager en tot hiertoe is dat al best meegevallen, zonder vallen dus. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 7 september 2007 Delen Geplaatst: 7 september 2007 Luc er is meer dan een hemelsbreed verschil tussen het remmen met een 25o abs dan met een Px. Jij moet, hij mag niet ... Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 10 september 2007 Delen Geplaatst: 10 september 2007 Awel, mijnen 250 GTS schuift ook weg op natte tramrails verdorie ! Daarstraks meegemaakt. Zelfs zonder remmen, gewoon bij het indraaien in een straat waar de tram ook indraait, voorwiel ineens en bandbreedte opgeschoven, tot het weer op de tarmac zat. Maar vallen deed ie gelukkig niet. Oef. 't is wel verschieten hoor. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 11 september 2007 Delen Geplaatst: 11 september 2007 Die tramrails kan ik hier in Gent over meespreken. Er liggen er hier een paar op mijn route die steeds dienen gekruist te worden. Droog of nat, voorzichtigheid is daar steeds geboden, want je banden schuiven er zo overheen. En als ze dan nog eens in een scherpe bocht liggen. Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 11 september 2007 Delen Geplaatst: 11 september 2007 Bij droog weer zijn de Brusselse tramrails totaal ongevaarlijk. Ik ga daar bijna parrallel over zonder het minste probleem (de GT-watdanookvoormodel heeft toch al een serieus breed bandje van 12 cm voor en 13 achter), ook als de sporen in een bochtje liggen. Maar eens nat ... man, man, man, miserie, miserie ... Link naar reactie
K0EN Geplaatst: 11 september 2007 Delen Geplaatst: 11 september 2007 De mens is toch een raar wezen ... In de winter massa's geld betalen om het gevoel te hebben voort te glijden over de sneeuw ... En als ze dan eens datzelfde gevoel hebben wanneer hun Wespje 'rijden' zijn ze dan weer niet tevreden ... Zullen we daarom gewoon afspreken dat we vanaf nu niet meer over remmen maar enkel nog over uitwijkmanoeuvres discussiëren ? Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 8 oktober 2007 Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Kwestie om nog eens de discussie op gang te brengen. Heb dees weekend aan ne Cosa gewerkt. Als je daar op de achterrem duwt werkt je voorrem ook en er is geen ABS. Mike. Link naar reactie
Zep Geplaatst: 8 oktober 2007 Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Met alle respect, maar wie op een motorvoertuig z'n voorrem niet durft te gebruiken blijft best nog even binnen, ongeacht of het wegdek nu droog of nat is. Zoniet ben je een ernstig gevaar op de weg voor jezelf of voor anderen. Een rem/slipcursus is aan te raden want met een ei in U broek rijden is gevaarlijker dan al het achterremadvies van hierboven... Enkel met de achterrem in Gent beginnen remmen is stilstaan in Aalst. Vriendelijke groenselz, SEP Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 @Zep: alle, hier gaan we weer. Txs Mike! Het gaat hier over de oudere Vespa's, Zep. Ik was al op slipcursus met een BMW 900 toen jij nog in de bloemkolen aan het beslissen was of je er zou uitkomen of niet. Sowieso werd er toen meer met de achterrem gedaan dan nu, blijkbaar. Dat is verandert op het moment vooraan schijfremmen zijn gekomen. Die waren eerst namelijk. Achteraan schijfremmen is later gekomen. En in het geval van schijfremmen en moto ben ik het eens. Echter, opnieuw en voor de laatste keer, met een oudere, trommelrem, Vespa moet je bij nat weer van je voorrem afblijven. Het is onmogelijk om daar voldoende controle op te hebben!!! Iedereen die anders beweert is ofwel iemand die constant valt of iemand die met een moderne Vespa met schijfremmen en ABS rijdt. Al de rest is gelul!!! Groeten, Peter. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 8 oktober 2007 Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 hij fokske, Zep is een kenner, dat zie je zo Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 oktober 2007 Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 @Zep: alle, hier gaan we weer. Txs Mike! Het gaat hier over de oudere Vespa's, Zep. Ik was al op slipcursus met een BMW 900 toen jij nog in de bloemkolen aan het beslissen was of je er zou uitkomen of niet. Sowieso werd er toen meer met de achterrem gedaan dan nu, blijkbaar. Dat is verandert op het moment vooraan schijfremmen zijn gekomen. Die waren eerst namelijk. Achteraan schijfremmen is later gekomen. En in het geval van schijfremmen en moto ben ik het eens. Echter, opnieuw en voor de laatste keer, met een oudere, trommelrem, Vespa moet je bij nat weer van je voorrem afblijven. Het is onmogelijk om daar voldoende controle op te hebben!!! Iedereen die anders beweert is ofwel iemand die constant valt of iemand die met een moderne Vespa met schijfremmen en ABS rijdt. Al de rest is gelul!!!Groeten, Peter. En u bent de kenner bij uitstek wat betreft oudere modellen (alsook nieuwe)? Bij mijn weten bezit u geen één van beide (niet de hele oude en niet de nieuwste). En waarom denkt u de kenner te zijn? Vanwege de ouderdom en/of uw grijze haren? Wat een gelul (om het met u woorden te zeggen), het is niet omdat je ouder bent dat je per definitie ook iets beter weet hé, nog nooit gehoord van de uitdrukking, "men is nooit te oud om te leren"? Waarom dan de vraag stellen (topic starten) als je het toch beter weet dan al de rest? In Antwerpen noemen ze zo iemand "een bazeke met pretentie!" Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Hierzie, den Erix op oorlogspad! ;-) Ik behoor voorlopig na 8000 km nog steeds tot de groep Vespisten die nog moet vallen, ooit. Zat jij ook in die groep, of heb jij bij nat weer al eens je voorrem gebruikt? Whoehahahahaha! LOL! Zalig, die zilveren plateautjes toch... ;-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 oktober 2007 Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Ik zat nooit in die groep want toen jij nog met niet-wereldlijke zaken bezig was, reed ik al rond op een vespa! En je leert meer van te vallen en te rijden met jhe vespa dan van op dit forum te zitten lullen (om het weer met jouw woorden te zeggen) over het al dan niet gebruiken van een voorrem. U vroeg vrijdag voor wat meer interactie, bij deze... Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 8 oktober 2007 Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 hoe ? er is een alternatief voor met de voeten remmen of wat ???? merci voor de uitleg, mijn schoenmaker zal tevreden zijn, en mijn portemonnee ook, ik verstond al die tijd iets anders onder voetrem, vandaar... echt waar, 1000 keer bedankt !!! zonnige groetjes uit oostende,zonder mist. Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Ik zat nooit in die groep want toen jij nog met niet-wereldlijke zaken bezig was, reed ik al rond op een vespa! Je verwart mij met iemand anders. ;-) En je leert meer van te vallen en te rijden met jhe vespa dan van op dit forum te zitten lullen (om het weer met jouw woorden te zeggen) over het al dan niet gebruiken van een voorrem. Jij bent dus een ervaringsdeskundige op het gebied vallen. Ik dus niet. Dat maakt mij ervaringsdeskundige op het gebied niet-vallen. Dus, als je een beetje nadenkt ben jij het mij eens. Ook wat betreft "nen Antwerpenaar met een grote bek en nen dikke nek". ;-) Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 @Px: man man man, wist jij niet dat je Ferodo-zolen kon krijgen voor je schoenen? @Stanman: mijn mail gehad vorige week? Groeten, Peter. Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 8 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Bij mijn weten bezit u geen één van beide (niet de hele oude en niet de nieuwste). Niet de nieuwste, en daar neem ik dan graag van de bezitters aan wat ze vertellen over remmen met de voorrem. En, sinds gisteren wel een oude, '61. En dan natuurlijk m'n 200 van '78. En daar heb ik 8000 km rij-ervaring mee in droog en nat weer, door berg en dal in binnen- en buitenland, in de stad en op autostrade, tegen lage en ook hoge snelheid, in uitwijkmaneuvers en near-misses (near-hits eigenlijk). Je moet wat vaker bellen, blijf je up-to-date! Hahaha! ;-) PS: mijn leven staat niet helemaal op dit forum, hoor. Ook buiten het forum doe ik heel af en toe eens iets! Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 8 oktober 2007 Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 nee ?? verrader ;-) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 8 oktober 2007 Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 neen fox, ik heb uw mail niet gehad, stuur eens naar stany.berden@gmail.com groetjes Link naar reactie
EriX Geplaatst: 8 oktober 2007 Delen Geplaatst: 8 oktober 2007 Bij mijn weten bezit u geen één van beide (niet de hele oude en niet de nieuwste). Niet de nieuwste, en daar neem ik dan graag van de bezitters aan wat ze vertellen over remmen met de voorrem. En, sinds gisteren wel een oude, '61. En dan natuurlijk m'n 200 van '78. En daar heb ik 8000 km rij-ervaring mee in droog en nat weer, door berg en dal in binnen- en buitenland, in de stad en op autostrade, tegen lage en ook hoge snelheid, in uitwijkmaneuvers en near-misses (near-hits eigenlijk). Je moet wat vaker bellen, blijf je up-to-date! Hahaha! ;-) PS: mijn leven staat niet helemaal op dit forum, hoor. Ook buiten het forum doe ik heel af en toe eens iets! WHATEVER! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.