Ga naar inhoud
Vespaforum.be

125cc en beroepskosten?


PoisonIvy

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Sinds een paar weken denk ik er ernstig aan om me een scooter aan te schaffen.

Ik ben echter een complete leek al ken ik natuurlijk de Vespa wel en het mag gezegd, na een bezoekje aan de site

was ik al meteen verkocht. Liefst wil ik een 125cc, heb al meer dan 2 jaar m'n rijbewijs B dus dat is geen probleem maar welk model kies je dan?

Waar moet je op letten bij het kiezen van het model? Is enige rij-ervaring vereist of ben je er snel mee weg?

Hier op het werk wisten ze me ook te vertellen dat je de kosten van je "moto" kan ingeven in je beroepskosten en aangezien ik die scooter vooral

wil gebruiken voor woon-werk verkeer is dat natuurlijk interessant. Alleen, aanziet de belastingsdienst een 125cc scooter ook als een moto?

Heeft iemand van jullie als gewone werknemer daar ervaring mee?

Ciao!

Y

Link naar reactie

Ook een 125 cc is volledig aftrekbaar. Er is sprake over een motorfiets, dus ook een 125 is dat want je hebt een rijbewijs en nummerplaat.

Over het hoe en wat, kan je beter eens klikken naar onderstaande link bij de vrienden van motoren en toerisme die daar op hun forum een en ander over hebben geschreven.

http://www.motoren-toerisme.be/aspforum ... C_ID=12796

Indien je een beetje comfort op prijs stelt, dagelijks mee op de baan bent, zou ik uitkijken naar een Gts 125. Je hebt dan een moderne vespa onder de billen waar je kan op vertrouwen.

Link naar reactie
En, volgens mij zijn ook de helm en alle andere veiligheidskledij (jas, laarzen enz...) aftrekbaar. Dat is in elk geval zo in onze firma, dus ik vermoed ook als werknemer.

Groeten,

Peter.

Het kan absoluut zeker als werknemer!!!

Link naar reactie

Bij een motor is ALLES 100% aftrekbaar. Dus ook onderhoud, kleding, benzine,helm, verzekering etc. Gewoon zien dat je steeds een ticket of factuur hebt om te bewijzen in je aangifte.