Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Agreti Capri scooter


Sancho

Aanbevolen berichten

Beste,

ik weet dat dit geen Vespa is,

maar als je eventjes zoekt op het internet is er bijna nergens iets van deze scooter terug te vinden...

Dus hoop ik dat ik hier toch terecht kan :-)

Sinds enige tijd ben ik dus bezig met de "restauratie" van deze scooter

dsc01581eu5.jpg

Eerste fase is het technisch op punt stellen. (ik hou wel van de verweerde/geleefde look van een oldtimer, dat toont zijn karakter)

Wat heb ik al gedaan:

- remmen vernieuwd (laten maken, niets van te vinden)

- binnen en buitenbanden

- achteras (as en bronzen bussen gedraaid)

- achterste aandrijftandwiel

- voorste tandwiel is momenteel nog een kettingzaag, maar dit is een gehard wiel, dat wordt een jobke voor in de winter

- 1 veer vooraan was gebroken, beide zijn nu vervangen door lambretta veren (aangepast)

- versnellingbakolie ververst

en eindelijk wat kunnen rijden.

Nu blijft de motor niet draaien stationair,

met het willen bijregelen van dit probleem heb ik spijtig genoeg alles nog wat meer verknoeit, vergeten de originele stand aan te duiden, en nu rijdt hij nietmeer op vol vermogen.

Heeft er iemand een adres waar ik terecht kan om deze af te stellen?

Eventueel een adres waar de sproeiers vernieuwd kunnen worden en de carbu op een standaard waarde kan gesteld worden?

Dit is trouwens de boosdoener :-)

DellortoMe16BS.jpg

Verder loopt het schakelen ook niet geheel zuiver,

het lijkt dat in neutraal mijn motor toch wat grippeert, en dat hij daardoor stil valt...

Alle tips en trukken zijn welkom,

ik ben trouwens van Mechelen!

En dan rest mij ook nog dat ik nog geen papieren heb

de scooter is wel origineel belgisch (ik heb nog een taksplaatje van 1964)

Maar alles is verlorgen gegaan :(

Mods,

moest dit hier niet passen omdat het geen wesp is...

Laat maar weten.

Mvg

Sancho

Link naar reactie

het is een 70cc

3versnellingen!

En eerlijk gezegd vind ik het echt supper rijden!

Heb lang geleden crosbrommer gereden,

maar dit gevoel is echt zoveel leuker,

ok je hebt geen tank tussen de benen, maar met de kleine wieltjes kan je zo goed heen en weer "wiegen" op de baan precies dat je aan het skien bent :-)

Nu hopen dat ik het inschrijven inorde krijg!

Mvg

Sancho

Link naar reactie

dienstmededeling:

formulier 705 is binnen!

Binnenkort kank dus legaal rondcruisen!

BTW de echt oude scooters kan je dus zo inschrijven:

- vragen achter formulier 705 voor nooit eerder ingeschreven Belgisch voertuig

(scooters tot 125cc waren vroeger eerder beschouwd als fiets en kunnen nooit een motoplaat gehad hebben/ zijn dus nooit ingeschreven geweest)

- aankoopfactuur (tussen u een vorige (fictieve) eigenaar

- folders of info die het bouwjaar en het aantal cc's bewijzen

- de nodige overtuigingskracht

en tataaaa

Het is inorde!!

Thxs aan mijn broer die verlof heeft en naar het douanekantoor wou (en er 1 uur lang heeft staan plijten)

I'am one very happy person now!

Sancho

Link naar reactie
- aankoopfactuur (tussen u een vorige (fictieve) eigenaar

Sancho

Heel slim om dit op een publiek forum te zetten...

Dat is alleen ter info,

ik ben met alles inorde,

heb hem ook gekocht zoals het moet met factuur en alles.

Ik hoop dat die formulier 705 volstaat voor de DIV

want Douane en DIV zijn toch 2 verschillende zaken.

Maar ik heb er goede hoop op!

Is het niet zo dat DIV moet inschrijven als er een formulier 705 is,

gelijkvormigheidsattest is namelijk onmogelijk te geven voor origineel Belgische Voertuigen die nooit een gelijkvormigheidsattest gehad hebben.

Sancho

Link naar reactie
dus je had verder niets van papieren? dus dan kan je een vespa 125cc toch ook inschrijven volgens jou zonder papieren.

groeten

Het probleem zal zich bij DIV voordoen op het moment dat blijkt dat ie misschien toch ooit eerder ingeschreven is geweest en jij dat niet wist. Dan moet jij hun de laatste nrplaat en eigenaar doorgeven. Hoewel zij dat op hun scherm kunnen zien zal dat toch op jouw papieren moeten staan. En dan begint de ellende. Naar de politie, die moeten een officiele vraag stellen aan DIV, krijgen dan weken later misschien de nrplaat en eigenaar en horen die dan te zoeken en te contacteren, als dat nog kan. Pas dan krijg je een formulier van de politie met alle info op en dat alles in orde is waarmee je terug naar DIV kan.

Om kort te gaan, het hangt er allemaal vanaf! Van wat dan? Geen idee!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

ik heb niets van info hoe hij origineel was,

maar ik vind wel dat 2tone er het mooist uitziet bij dit model!

De spaakwieltjes waren alleen beschikbaar in 58 en 59 (eerste modellen)

en alleen op de 70cc (was de enige motorisatie in die tijd)

Wielen zijn nu trouwens gestraald en ook in het wit gespoten...

Gans de onderkant is trouwens tot op bloot metaal gezet, en dan terug behandeld.

Gelukkig niets van roest :-) (heeft jaaaaaren in een kledingwinkel gestaan)

Greetz

Sancho

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...