MiataFred Geplaatst: 20 augustus 2007 Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 ... waarvan ik niet onmiddellijk het antwoord vond in de bestaande topics. Kort en bondig: Hoeveel km heeft de motor minimaal nodig alvorens een Sito+ te plaatsen? Heb nu 1600 km met PX 150 en vorig weekend een ritje gemaakt met de PX 125 van mijn schoonbroer. Zwaar gedesillusioneerd teruggekeerd, die trok zo van mij weg! Alvast bedankt! F Link naar reactie
stino Geplaatst: 20 augustus 2007 Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 ...en uw broer had wel ne sito+? Link naar reactie
MiataFred Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 schoonbroer: PX 125 van begin jaren '80 met sito+, cilinderinhoud zou nog steeds 125cc bedragen. Dit werd blijkbaar nagemeten bij Piaggio Nederland, want PX komt uit Sicilië (zonder papieren), waar hij tijdens zijn jeugd elke zomervakantie mee heeft gereden. Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 20 augustus 2007 Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 Maar heb zelf ook al ondervonden dat de oudere pxblokje harder rijden... dan de my serie... Dit door de catalisator en al die prullen... binnenkort gooi ik er hopelijk een jl onder... Groeten dries Link naar reactie
eeejva Geplaatst: 20 augustus 2007 Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 ik merk qua trekken ni zoveel verschil van mijne sito+, ma da kan ook aan mij liggen natuurlijk :$ Link naar reactie
Vinick Geplaatst: 20 augustus 2007 Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 een sito+ maakt dus meer geluid dan dat het trekt? However, één van de dagen hebk pas men eerste vespa... Dus het is slimmer om nog niet direct aan sito+'en te denken en eerst massa's te genieten van men maagdelijke vespa!!! Link naar reactie
MiataFred Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 @Dries: Wat is een jl? Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 20 augustus 2007 Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 nen sito+ maakt in mijn geval weinig uit. eigenlijk niks zelf volgens mij. ze zeggen dat het meer koppel geeft dus ja? ik weet het ni echt. greets Link naar reactie
sammie Geplaatst: 21 augustus 2007 Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 ik heb er ook ene onder mijne px125 gestoken en voel het verschil toch héél goed. Een tijd terug ne vespist tegengekomen op de scheldelaan en die vroeg of ik ne px150 had want hij kon me niet bijhouden met zijn px125! grts sam Link naar reactie
-pp- Geplaatst: 21 augustus 2007 Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 Ik heb ne PX200 van 90, en een SITO+ gestoken, maar behalve de enorme geluidstoename niet veel verschil in koppel gemerkt. Ik ga binnekort mijn originele er eens terug onder steken en zien of ik dan een terugval merk. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 21 augustus 2007 Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 Bij een PX125 en 150 maakt een Sito+ een behoorlijk verschil... Link naar reactie
josse Geplaatst: 21 augustus 2007 Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 De winst zit hem niet zozeer in het feit dat de Sito+ veel beter zou zijn, maar dat je nu een catalisator hebt en je carbu daarop is afgesteld en ee Sito+ heeft geen catalisator, net zoals die oude PX125 van je schoonbroer er ook geen heeft. Sito+ steken en carbu goed laten afstellen, dan zul je een beetje beter rijden, vnl iets sneller optrekken. topsnelheid zal niet zo heel veel stijgen. En je krijgt er een hoop herrie gratis en voor niks bij. Een JL/scorpion/... zijn expansieuitlaten en geven een groter verschil, maar hebben ook nadelen. Maar verwacht hier ook geen wonderen van, het blijven loggo beestjes. Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 21 augustus 2007 Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 Bij een PX125 en 150 maakt een Sito+ een behoorlijk verschil... Compleet mee eens, bij een 200 heeft een sito+ minder effect en bij een PK ook. Er staat geen periode op vanaf wanneer je een Sito+ mag steken. Ik had er na 500km al een op. Uw motor is n og nieuw en moet nog wat "los" komen. Steek een Sito+ en rond de 3000 à 4000km zal de scooter goed beginnen rijden. Let op met alle exotische uitlaten. Die zijn héél goed maar 'meestal' heb je daar een motor met veel koppel voor nodig. Mike. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 21 augustus 2007 Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 expansieuitlaten hebben enkel zin bij een gekittelde motor (heb ik van horen zeggen), bij standaardmotoren doet dat nu ook weer niet zo veel. Dan is het weer voornl. meer optrekken, iets sneller en ook véél lawaai. Maak zelf de rekening, prijs/kwaliteit en verwachtingen... dan kom je snel uit bij een sito+ Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 21 augustus 2007 Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 Is uwe Leovince tegengevallen Erix? Link naar reactie
MiataFred Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 Bedankt voor de reacties! Het is zéker niet de bedoeling om de laatste pk of Nm uit het blok te persen maar een beetje reserve is altijd leuk wanneer op stap met de schoonbroer of de rappe rakkers van Primavera. F Link naar reactie
K0EN Geplaatst: 21 augustus 2007 Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 Leidt zo'n Sito+ tot betere prestaties bij een GTS 125; of maakt het voor automatisch geschakelde Wespjes niet veel uit ? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 22 augustus 2007 Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Is uwe Leovince tegengevallen Erix? ??? Ik heb nooit een LeoVinci gehad hoor. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 22 augustus 2007 Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Ah, ik dacht dacht dat gij die van de Jules had overgekocht. Zal een vergissing geweest zijn. Link naar reactie
WatchOut Geplaatst: 27 augustus 2007 Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 http://vintagescooters.free.fr/tuning/t ... oplus.html Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.