Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een Sito+ vraagje...


MiataFred

Aanbevolen berichten

... waarvan ik niet onmiddellijk het antwoord vond in de bestaande topics.

Kort en bondig:

Hoeveel km heeft de motor minimaal nodig alvorens een Sito+ te plaatsen?

Heb nu 1600 km met PX 150 en vorig weekend een ritje gemaakt met de PX 125 van mijn schoonbroer. Zwaar gedesillusioneerd teruggekeerd, die trok zo van mij weg!

Alvast bedankt!

F

Link naar reactie

schoonbroer: PX 125 van begin jaren '80 met sito+, cilinderinhoud zou nog steeds 125cc bedragen. Dit werd blijkbaar nagemeten bij Piaggio Nederland, want PX komt uit Sicilië (zonder papieren), waar hij tijdens zijn jeugd elke zomervakantie mee heeft gereden.

Link naar reactie

De winst zit hem niet zozeer in het feit dat de Sito+ veel beter zou zijn, maar dat je nu een catalisator hebt en je carbu daarop is afgesteld en ee Sito+ heeft geen catalisator, net zoals die oude PX125 van je schoonbroer er ook geen heeft.

Sito+ steken en carbu goed laten afstellen, dan zul je een beetje beter rijden, vnl iets sneller optrekken. topsnelheid zal niet zo heel veel stijgen. En je krijgt er een hoop herrie gratis en voor niks bij.

Een JL/scorpion/... zijn expansieuitlaten en geven een groter verschil, maar hebben ook nadelen. Maar verwacht hier ook geen wonderen van, het blijven loggo beestjes.

Link naar reactie
Bij een PX125 en 150 maakt een Sito+ een behoorlijk verschil...

Compleet mee eens, bij een 200 heeft een sito+ minder effect en bij een PK ook.

Er staat geen periode op vanaf wanneer je een Sito+ mag steken. Ik had er na 500km al een op. Uw motor is n og nieuw en moet nog wat "los" komen. Steek een Sito+ en rond de 3000 à 4000km zal de scooter goed beginnen rijden. Let op met alle exotische uitlaten. Die zijn héél goed maar 'meestal' heb je daar een motor met veel koppel voor nodig.

Mike.

Link naar reactie

expansieuitlaten hebben enkel zin bij een gekittelde motor (heb ik van horen zeggen), bij standaardmotoren doet dat nu ook weer niet zo veel. Dan is het weer voornl. meer optrekken, iets sneller en ook véél lawaai. Maak zelf de rekening, prijs/kwaliteit en verwachtingen... dan kom je snel uit bij een sito+

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...