fooraapje Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Hallo iedereen, ik wil hier een nieuw topic openen over zelfgemaakte of aangepaste stukken voor Vespa's. Er zijn hier op het forum al verschillende topics met zelfgemaakte stukken, maar wil die in één topic brengen. Zo is het handig om te zien hoe andere iets gemaakt of aangepast hebben voor hun Vespa. En kunnen we zo ideeën opdoen waar we zelf soms niet aan dachten. Dus zet jullie foto's of link hier maar op. Ik heb samen met Tom (alias Foorkameraadje), iets op maat gemaakt om onze vespa's te vervoeren op de remorc. De oprijplank is wel onderaan verstevigd, zodat die niet doorzakt. De middelste goot is voor als er maar ene vespa moet vervoerd worden. De rechtse wielsteun staat 20cm naar achter zodat als er 2 vespa's erop staan ze niet met de sturen tegen elkaar komen Grtz Michel Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 heeft er iemand ervaring met het zelf maken van de metalen latjes op de treeplanken? ik heb dit eens ergens gezien en vond dit wel mooi. ik dacht dat het uit inox of aluminium was. groeten Link naar reactie
maurice Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Ik kan het niet zelf, maar hier staat hoe het moet, aan de hand van vlakke profielen aan de lopende meter, die goedkoper zijn dan de voorgevormde latjes voor op de treeplanken: http://www.alteroller.de/ Klikken op "Helferlein" en dan op "Trittleistentips" Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Ziet er goed uit zeg! Thoas heeft van een 23 dop een tooltje gemaakt om de binnenste lager uit een Special voorwielhub te halen: Het tooltje is vernoemd naar de illustere Hans K. te E. Ik kwam ook deze zelfgefabriekte tools ergens tegen: Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Voor mijn aanhangwagen heb ik onderstaande op maat gemaakte goten gekocht. Voordeel is dat ik met een hele smalle aanhanger 1 van d twee vespa er achteruit op kan rijden. Gewoon de beugel losmaken en met vleugelmoeren bevestigen. Nog een voordeel tegenover de verhoging is dat hier je voorwiel al niet meer kan draaien en geklemd zit in de beugel. Ik ben er zeker van dat als je wil dit perfect na te maken is op een simpele manier. http://motor-brommer.marktplaats.nl/overige-motoren-en-brommers/104979393-motorgoot-scooter-motorsteun-voorop-de-gewone-aanhanger.html?return=eJxNycsJgDAMANBdOkCrF5F0moCRlv5CEgsi7u7Vd30IKzwZlqiw7eBOnEOykcZkxhDCJCmDqfuGUowroqnvNVxKgkfLPbT7X5zYxfcDK2MfsQ%3D%3D&df=1 Groeten, Peter. Link naar reactie
Mahieu Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 zelfgemaakte sleutel voor de benzinekraan (binnenkant tank) los/vast te zetten, zeer handig, reeds gebruikt voor een GL150 groeten Luc Shot with Canon EOS 400D DIGITAL at 2007-08-17 Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 18 augustus 2007 Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 en deze zadelkes bouw ikzelf ... shot with mijn klein kodakske ! Link naar reactie
Babcon Geplaatst: 19 augustus 2007 Delen Geplaatst: 19 augustus 2007 @fooraapje. En... duw je die er alleen op, of heb je daar hulp voor nodig? Link naar reactie
fooraapje Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2007 Met 2 gaat het natuurlijk makkelijker hé, maar alleen gaat het ook. Genoeg boterhammen mee choco eten en da komt inorde. Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 19 augustus 2007 Delen Geplaatst: 19 augustus 2007 Ik rij de mijne er zelfs op! Weliswaar loop ikzelf ernaast. Ik ben natuurlijk ook niet gek. :-D Alleen degene die er achteruit op moet, tja, das even duwen. Groeten, Peter. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 Zijn er nog mensen die hun eigen vervoersysteem hebben, zoals fooraapje? Met een remorque? Ik ben van plan om mij een remorque te maken (of toch een systeem om in de remorque te leggen om te vervoeren). Hoe maken jullie hem vast? Staat hij op de pikkel? Laat het ons weten ;-) Link naar reactie
designo Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 Ik heb ooit eens een U-plaat laten plooien voor een scooterdrager van een camper. Moest een PX een GS en een ET4 op passen, niet tegelijk. Ik heb toen een U plaat laten plooien die van breed conisch naar smal uitliep. Hierdoor rij je de wielen als het ware klem en blijft de Vespa vanzelf staan. Of het nu een ET4 of een GS is. Wordt nog steeds gebruikt Patent Pending! Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 Ik heb ooit eens een U-plaat laten plooien voor een scooterdrager van een camper.Moest een PX een GS en een ET4 op passen, niet tegelijk. Ik heb toen een U plaat laten plooien die van breed conisch naar smal uitliep. Hierdoor rij je de wielen als het ware klem en blijft de Vespa vanzelf staan. Of het nu een ET4 of een GS is. Wordt nog steeds gebruikt Patent Pending! Thx, en hoe hang je hem dan vast? Waar hang je de spanriemen? Zonder hem te beschadigen, maar dat hij toch ijzersterk staat? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 als ik mijn scooter vastzet op een remork (al dan niet met goten) steed zonder op de poot te zetten en dan met 2 spanriemen onder het stuur (eentje naar links en eentje naar rechts) en achteraan hetzelfde of met 1 riem over de benzinetank (om zadel niet te beschadigen) Tussen spanriemen en carrosserie steek ik doeken. Ik heb ook al scooters gezien die vaststonden met speciaal daarvoor gekochte banden die je over de handvaten van je stuur trekt. Heb echter niet zoveel vertrouwen in italiaans aluminium Link naar reactie
designo Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 Ik heb ooit eens een U-plaat laten plooien voor een scooterdrager van een camper.Moest een PX een GS en een ET4 op passen, niet tegelijk. Ik heb toen een U plaat laten plooien die van breed conisch naar smal uitliep. Hierdoor rij je de wielen als het ware klem en blijft de Vespa vanzelf staan. Of het nu een ET4 of een GS is. Wordt nog steeds gebruikt Patent Pending! Thx, en hoe hang je hem dan vast? Waar hang je de spanriemen? Zonder hem te beschadigen, maar dat hij toch ijzersterk staat? Dat is voor iedereen anders denk ik. 2 wielers worden meestal in een remork opgespannen zoals geert zegt. Maar éénmaal beide wielen in een U geklemd zitten moet je de scooter enkel naar beneden klemmen zodat ie niet uit de U springt bij slecht wegdek ed. Totnutoe op die manier zo'n 10.000 km gereden zonder problemen. Pasop, scooter staat ook dwars op de rijrichting bij een camper. Scheelt wel wat. Link naar reactie
Mahieu Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 zo hebben we onze Vespa ook ooit vervoerd deze steun kantelde naar één zijde, waar men de scooter kon induwen, niet de makkelijkste oplossing indien men alleen was mvg.Luc Link naar reactie
Robertino Geplaatst: 13 november 2008 Delen Geplaatst: 13 november 2008 Voor de goot heb ik, wat ze in de bouw gebruiken voor kabels te steunen, het weegt niet veel en het is enkel voor dat de Wesp niet kan schuiven. Als ik die niet nodig heb, vijs ik het los van de bodemplaat. Grtz Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 14 november 2008 Delen Geplaatst: 14 november 2008 Mijn meest geprezen zelfgemaakte ding is een remtrommel blokkeer gereedschap (voor het demonteren van een moer die echt heeeeeel vast zit): onmisbaar bij versleten remschoenen, lekke olie keerringen (en de remblokken met olie doordrenkt zijn) of een blok wat los op de werkbank ligt. Let op: zeer strenge copy-rights, maar een licentie kost u slechts een biertje op de volgende meeting. En al dat gedoe met de remorque: ik kies als het even kan voor deze optie: want dan kun je tenminste gewoon 140 per uur. Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 14 november 2008 Delen Geplaatst: 14 november 2008 Mijn meest geprezen zelfgemaakte ding is een remtrommel blokkeer gereedschap (voor het demonteren van een moer die echt heeeeeel vast zit): onmisbaar bij versleten remschoenen, lekke olie keerringen (en de remblokken met olie doordrenkt zijn) of een blok wat los op de werkbank ligt.Let op: zeer strenge copy-rights, maar een licentie kost u slechts een biertje op de volgende meeting. http://scoot.net/gallery/bbs/IMG_82410.JPG http://scoot.net/gallery/bbs/IMG_82430.JPG En al dat gedoe met de remorque: ik kies als het even kan voor deze optie: http://scoot.net/gallery/bbs/DSCF0000015.JPG want dan kun je tenminste gewoon 140 per uur. Zeikt de naft er dan niet uit? Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 14 november 2008 Delen Geplaatst: 14 november 2008 Ja, die zeikt er dan uit. Meestal maak ik dan de tank bijna leeg. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 15 november 2008 Delen Geplaatst: 15 november 2008 dat wielblokkeer ding is echt iets geweldig! dat ga ik ook maken! Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 15 november 2008 Delen Geplaatst: 15 november 2008 dat wielblokkeer ding is echt iets geweldig! dat ga ik ook maken! De euforie is zelfs nog groter als je hem af hebt en een keer gebruikt hebt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.