Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zelfgemaakte of aangepaste onderdelen voor Vespa's.


fooraapje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik wil hier een nieuw topic openen over zelfgemaakte of aangepaste stukken voor Vespa's.

Er zijn hier op het forum al verschillende topics met zelfgemaakte stukken, maar wil die in één topic brengen.

Zo is het handig om te zien hoe andere iets gemaakt of aangepast hebben voor hun Vespa.

En kunnen we zo ideeën opdoen waar we zelf soms niet aan dachten.

Dus zet jullie foto's of link hier maar op.

Ik heb samen met Tom (alias Foorkameraadje), iets op maat gemaakt om onze vespa's te vervoeren op de remorc.

10082007002bu5.jpg

De oprijplank is wel onderaan verstevigd, zodat die niet doorzakt.

De middelste goot is voor als er maar ene vespa moet vervoerd worden.

10082007001ov7.jpg

De rechtse wielsteun staat 20cm naar achter zodat als er 2 vespa's erop staan ze niet met de sturen tegen elkaar komen

110820070011kb8.jpg

110820071qa0.jpg

Grtz Michel

Link naar reactie

Ziet er goed uit zeg!

Thoas heeft van een 23 dop een tooltje gemaakt om de binnenste lager uit een Special voorwielhub te halen:

IMG_3240.JPG

Het tooltje is vernoemd naar de illustere Hans K. te E.

Ik kwam ook deze zelfgefabriekte tools ergens tegen:

legshield_tool1.jpg

legshield_tool2.jpg

legshield_tool3.jpg

Link naar reactie

Voor mijn aanhangwagen heb ik onderstaande op maat gemaakte goten gekocht. Voordeel is dat ik met een hele smalle aanhanger 1 van d twee vespa er achteruit op kan rijden. Gewoon de beugel losmaken en met vleugelmoeren bevestigen. Nog een voordeel tegenover de verhoging is dat hier je voorwiel al niet meer kan draaien en geklemd zit in de beugel. Ik ben er zeker van dat als je wil dit perfect na te maken is op een simpele manier.

http://motor-brommer.marktplaats.nl/overige-motoren-en-brommers/104979393-motorgoot-scooter-motorsteun-voorop-de-gewone-aanhanger.html?return=eJxNycsJgDAMANBdOkCrF5F0moCRlv5CEgsi7u7Vd30IKzwZlqiw7eBOnEOykcZkxhDCJCmDqfuGUowroqnvNVxKgkfLPbT7X5zYxfcDK2MfsQ%3D%3D&df=1

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Zijn er nog mensen die hun eigen vervoersysteem hebben, zoals fooraapje? Met een remorque?

Ik ben van plan om mij een remorque te maken (of toch een systeem om in de remorque te leggen om te vervoeren). Hoe maken jullie hem vast? Staat hij op de pikkel? Laat het ons weten ;-)

Link naar reactie

Ik heb ooit eens een U-plaat laten plooien voor een scooterdrager van een camper.

Moest een PX een GS en een ET4 op passen, niet tegelijk. :)

Ik heb toen een U plaat laten plooien die van breed conisch naar smal uitliep.

Hierdoor rij je de wielen als het ware klem en blijft de Vespa vanzelf staan. Of het nu een ET4 of een GS is. Wordt nog steeds gebruikt

Patent Pending! :)

Link naar reactie
Ik heb ooit eens een U-plaat laten plooien voor een scooterdrager van een camper.

Moest een PX een GS en een ET4 op passen, niet tegelijk. :)

Ik heb toen een U plaat laten plooien die van breed conisch naar smal uitliep.

Hierdoor rij je de wielen als het ware klem en blijft de Vespa vanzelf staan. Of het nu een ET4 of een GS is. Wordt nog steeds gebruikt

Patent Pending! :)

Thx, en hoe hang je hem dan vast? Waar hang je de spanriemen? Zonder hem te beschadigen, maar dat hij toch ijzersterk staat?

Link naar reactie

als ik mijn scooter vastzet op een remork (al dan niet met goten) steed zonder op de poot te zetten en dan met 2 spanriemen onder het stuur (eentje naar links en eentje naar rechts) en achteraan hetzelfde of met 1 riem over de benzinetank (om zadel niet te beschadigen) Tussen spanriemen en carrosserie steek ik doeken.

Ik heb ook al scooters gezien die vaststonden met speciaal daarvoor gekochte banden die je over de handvaten van je stuur trekt. Heb echter niet zoveel vertrouwen in italiaans aluminium

Link naar reactie
Ik heb ooit eens een U-plaat laten plooien voor een scooterdrager van een camper.

Moest een PX een GS en een ET4 op passen, niet tegelijk. :)

Ik heb toen een U plaat laten plooien die van breed conisch naar smal uitliep.

Hierdoor rij je de wielen als het ware klem en blijft de Vespa vanzelf staan. Of het nu een ET4 of een GS is. Wordt nog steeds gebruikt

Patent Pending! :)

Thx, en hoe hang je hem dan vast? Waar hang je de spanriemen? Zonder hem te beschadigen, maar dat hij toch ijzersterk staat?

Dat is voor iedereen anders denk ik.

2 wielers worden meestal in een remork opgespannen zoals geert zegt.

Maar éénmaal beide wielen in een U geklemd zitten moet je de scooter enkel naar beneden klemmen zodat ie niet uit de U springt bij slecht wegdek ed.

Totnutoe op die manier zo'n 10.000 km gereden zonder problemen.

Pasop, scooter staat ook dwars op de rijrichting bij een camper. Scheelt wel wat.

Link naar reactie

Mijn meest geprezen zelfgemaakte ding is een remtrommel blokkeer gereedschap (voor het demonteren van een moer die echt heeeeeel vast zit): onmisbaar bij versleten remschoenen, lekke olie keerringen (en de remblokken met olie doordrenkt zijn) of een blok wat los op de werkbank ligt.

Let op: zeer strenge copy-rights, maar een licentie kost u slechts een biertje op

de volgende meeting.

IMG_82410.JPG

IMG_82430.JPG

En al dat gedoe met de remorque: ik kies als het even kan voor deze optie:

DSCF0000015.JPG

want dan kun je tenminste gewoon 140 per uur.

Link naar reactie
Mijn meest geprezen zelfgemaakte ding is een remtrommel blokkeer gereedschap (voor het demonteren van een moer die echt heeeeeel vast zit): onmisbaar bij versleten remschoenen, lekke olie keerringen (en de remblokken met olie doordrenkt zijn) of een blok wat los op de werkbank ligt.

Let op: zeer strenge copy-rights, maar een licentie kost u slechts een biertje op

de volgende meeting.

http://scoot.net/gallery/bbs/IMG_82410.JPG

http://scoot.net/gallery/bbs/IMG_82430.JPG

En al dat gedoe met de remorque: ik kies als het even kan voor deze optie:

http://scoot.net/gallery/bbs/DSCF0000015.JPG

want dan kun je tenminste gewoon 140 per uur.

Zeikt de naft er dan niet uit?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...