Ga naar inhoud
Vespaforum.be

opmaken en invoeren uit italië


Aanbevolen berichten

dag iedereen,

Ik heb een vraag ivm invoeren van een vespa zonder papieren..(zocht al het hele forum af naar een antwoord maar vond er niet echt één voor mijn geval)

Het verhaal gaat als volgt:

Ik koop een 2tal jaar geleden een vespa 50 special aan in belgië zonder papieren. Ik kan hem gedurende de afgelopen 2 jaar zonder enig probleem laten verzekeren want het is slechts een 50cc.

Nu nam ik hem dit jaar mee naar italië om hem vollédig te laten opknappen en er zal een 125cc van gemaakt worden. Ik zou hem volgend jaar dan ook willen inschrijven als een 125cc.

Maar nu lees ik overal op dit forum dat het bijna onmogelijk is om zulke scooters ingeschreven te krijgen!

Mijn vraag: Is dit ook het geval als je hem opnieuw laat opmaken en hem update naar een 125cc?

Wat stellen jullie voor dat ik doe?

Ciao

Link naar reactie

Theoretisch gezien zou je hem kunnen laten homologeren, maar als dat al kan zal je dat een bom geld kosten... en gezien PX'en de laatste tweetakters zijn van Vespa die uit de handel gaan, zou het me sterk lijken dat je de jouwe dus gehomologeerd krijgt... just a thought

Link naar reactie

50cc officieel naar motor opgraden is niet mogelijk (fabeltje dat al jaren de ronde doet)

Via Duitsland ? lijkt me onbegonnen werk als je via de TüV moet passeren

Toch als 50cc ingeschreven laten en met 125-motor rondrijden is veel te riskant.

Enige optie lijkt me de 50cc verkopen en 125cc kopen (die moet je daar in Italië toch wel vinden) en die opknappen. Ik zou hem wel eerst invoeren en er dan pas geld in steken of je zou wel eens voor onaangename verassingen komen te staan.

Link naar reactie

je hebt er toch al 2 jaar mee gereden als 50cc dus dan kan je hem toch ook laten opmaken als 50cc en daar trug mee rijden of verkopen.

een restoratie is wel niet goedkoop, zeker niet als je alles laat doen door iemand anders en dan zou het wel eens kunnen dat je niet al het geld terug krijgt van wat jij er in hebt gestoken.

het is misschien beter om dus die 50cc nu te verkopen en een 125 neemt.

groeten

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Kweet niet of dit hetzelfde is, maar ik wil al een tijde een bmw f650 gs, en omdat er veel 37kw daar van op 2dehands staan (betaalbare) dacht ik zo 1 te kopen en dan reductievermindering daarop te doen (is toch het juiste woord e =D?) naar 25kw, heb dan een mail gestuurd naar bmw zelf om te vragen of dit mogelijk was bleek van niet want dan klopte het niet meer op de papieren en om dit te verandere was da ook niet mogelijk.

Ik zou gewoon een 125 kopen en u 50cc bijhouden (eventueel laten restaureren) de herinnering daaraan zal altijd blijven en misschien laten kunnen u kinderen ermee rondtoeren.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...