Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zere kont op PX zadel.


bolderik

Aanbevolen berichten

Als ik een lange rit maak op mijn PX krijg ik last van een zere kont. Het zadel is weliswaar zacht maar zit niet goed voor mij. Is er een goed alternatief voor dit PX zadel wat er bovendien een beetje origineel uit ziet ?

Ik heb hier al ergens gelezen dat het oude model (vierkante) px zadel niet slecht zit. Klopt dit ?

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

@sammie,

Heb jij dat zadel erop gezet wegens het feit dat het beter zit of beter oogt ?

Ik vind het in ieder geval mooier dan het originele ietwat afgeronde zadel. Maar het moet voor mij duidelijk beter zitten alvorens ik zo'n zadel koop. Daar is het me uiteindelijk om te doen. Ik voel m'n kont nog na de lange rit van gisteren !

Die 'ouderwetse' veren erin spreekt me wel aan. Schuim lijkt zacht maar zakt tijdens een lange rit te ver in waardoor de vering en dus comfort minimaal wordt.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Ik heb net hetzelfde zadel als Sammie bij Scootermarket gekocht. Heb wel het Piaggio teken overgezet van het oude zadel. Het oude op de PX was volgens mij een beetje doorgezeten. Met het nieuwe alleen maar goeie ervaringen tot nu toe. Heb er net 2500 km mee gereden... ah nee, das just, da was op de aanhanger. Whoehahahaha!

Nee, serieus, heb er ondertussen al redelijk lange ritten (2 uur en meer) zonder stoppen mee gereden zonder problemen, pijn of rugklachten.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
@sammie,

Heb jij dat zadel erop gezet wegens het feit dat het beter zit of beter oogt ?

Ik vind het in ieder geval mooier dan het originele ietwat afgeronde zadel. Maar het moet voor mij duidelijk beter zitten alvorens ik zo'n zadel koop. Daar is het me uiteindelijk om te doen. Ik voel m'n kont nog na de lange rit van gisteren !

Die 'ouderwetse' veren erin spreekt me wel aan. Schuim lijkt zacht maar zakt tijdens een lange rit te ver in waardoor de vering en dus comfort minimaal wordt.

Groeten,

Paul.

Ik heb het gekocht omdat ik het knapper vond..en toevallig zit het echt wel veeeel beter! Die "ouderwetse" veren zijn inderdaad de MAX! Maw 100% tevreden!! Ge moogt gerust is komen testen ;)

grts

sam

Link naar reactie

Heb hetzelfde probleem steeds rugpijn en zeer aan de kont bij langere ritten.

Wat vinden jullie van het ancilotti zadel ,maw zou het beter zitten dan het originele op de px?

Vind het ontwerp nog iets mooier dan het zadel dat op px van Sammie staat, maar het confort zal de doorslag geven!

Link naar reactie

Vandaag om een nieuw zadel geweest bij scootermarket. Het is eenzelfde zadel als dat van Sammie. Ik zit echter met het probleem dat het zadel niet past op mijn px omdat het bagagerek in de weg zit. De beugel van het originele vesparek die vast zit onder de pen om het zadel op slot te doen zorgt er voor dat het zadel niet helemaal naar beneden gedrukt kan worden. Ik denk dat er niets anders op zit dan het zadel aan de achterzijde iets te 'verbouwen'. Aan het rek valt weinig bij te plooien omdat dan zeer waarschijnlijk het chroom naar de knoppen zal gaan.

Iemand deze ervaring al eerder gehad ?

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Is geen probleem. Het gaat wel lukken. Het meeste werk zal zitten in het bijvijlen van de stalen rand achter onderaan het zadel. Dit is onvermijdelijk omdat een uitsparing gemaakt zal moeten worden om de bevestigingsbeugel van het rek de ruimte te kunnen geven. Het kunstleer op die plaats zal bijgeknipt moeten worden. Op die plaats zitten geen stiksels maar is het kunstleer vastgeniet. Zodoende later geen last van loskomende stiksels.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie
Heb hetzelfde probleem steeds rugpijn en zeer aan de kont bij langere ritten.

Ik heb onlangs een niergordel gekocht om naar Mormoiron (1100km) te rijden in 3 dagen. Dat heeft veel geholpen, ik heb geen rugpijn meer gehad. Je hebt nog andere modellen die ook je volledige rug bedekken. Combinatie van ander zadel en zo'n hebbedingetje gaan je al veel verder helpen. Nieuw zadel gaat je zere kont verhelpen maar niet je zere rug op lange afstanden.

Link naar reactie

Omdat ik het aangekochte zadel toch wel mooi strak vind en het comfort een stuk beter zal zijn dan het originele PX zadel heb ik besloten eea te verbouwen om de boel passend te maken. Vandaag bezig geweest aan het zadel. Ik heb het al helemaal moeten uitkleden. Flink met het onderstel bezig geweest. Het heeft zelfs al op mijn aambeeld gelegen omdat de voorste helft van het onderstel tegen mijn chassis aan drukt. Met een flinke hamer terug een mooie curve in het onderstel geslagen zodat het zadel nu mooi LANGS het chassis loopt en er niet tegenaan. De diverse lassen waarmee alles in elkaar hangt zijn van een zeer bedenkelijke kwaliteit. Tevens zijn er maar enkele punten gehecht, dat moet beter. Het lijkt wel of er een duif op heeft gescheten. Dus alles ontdaan van lak en opnieuw de boel aan elkaar gelast, de lassen heb ik een stuk langer gemaakt dan oorspronkelijk. Ze zien er in ieder geval uit als rupsen zoals het hoort. De achterste steunrubbers heb ik 1,5 cm naar voor gezet door het boren van nieuwe gaten. Tesamen met de twee aangebrachte sleuven (vijlen) waarin de steun van het bagagerek valt, past het zadel nu perfect. De middelste brug is niet meer dan een gestanst stuk blik. Dat heb ik er dus uit geslepen. In de plaats daarvan een stuk massief staal (ongeveer 5*30 mm) ertussen gelast. Nu nog gaten erin boren voor de steunrubbers en de spiralen.

Het scharnier is werkelijk om te huilen. Het is krom en klemt enorm waardoor het zeer moeilijk draait. Degene die dit heeft vastgelast mag zich hiervoor terecht schamen ! Daarmee gaan we morgen dus aan de slag.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
ik heb dit zadel...bestaat uit veringen! In begin lijkt dit hard maar eens je het gewoon bent vind ik het veel beter zitten!!

Gekocht bij danny van scootermarket.

Welk merk van zadel is dit ?

Heeft er iemand ervaring met de Seat "King & Queen" Vespa 125 (zie SIP Art.-nr. 39704000) en/of met de Cosa 2 (SIP Art.-nr.: 79015100)? Mijn achterwerk doet ook wel eens pijn na een lange rit. De mousse in mijn origineel zadel (LML) is onvoldoende comfortabel.

Link naar reactie

Ik heb die 'King & Queen' op mijn PX 125 zitten. Daar heb ABSOLUUT geen zeer gat mee. Ik heb wel de indruk dat ik een beetje hoger zit dan bij het standaard zadel, en iets meer naar voor, er is ook maar 1 mogelijke plaats om te zitten op dat zadel. Maar 3 uur op dat zadel is geen enkel probleem!!!

Een aanrader!!!

Ik vind wel dat het iets grijzer is dan de foto op de site van Sip. Het is geen zwart, maar donkergrijs.

Zadel was echt wel plug and play, ik heb alleen de pin waar het zadelslot in past wat hoger moeten zetten met nog een extra rondel of twee ertussen.

Fotokes onderaan

Link naar reactie

Ik ben dan zaterdag hetzelfde zadel als Sammie gaan halen bij Scootermarket.

Deze is ook plug&play en is een serieuze verbetering van het zitcomfort !

kostprijs: € 92,00

Link naar reactie
@tlielax

heb je dat ruggesteuntje nog??

Indien ja,ik heb interesse

mail me maar,...thx

Ja, ik heb dat nog, en neen... ik doe dat niet weg, de Frank (U-Y) heeft me dat ook al een paar keer gevraagd.

@Spiceman... Dat gaat heel zeer doen, zo'n vel-over-been. Daar kunde zeker geen uur op blijven zitten ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...