Ga naar inhoud
Vespaforum.be

de makelaar op een vespa in Amsterdam


bolderik

Aanbevolen berichten

Dedjeu...De forumleden ontmaskerd als "tasjesdieven" en pubers. Jurgen, ik zou maar oppassen, één van deez staat de bijzondere opsporingsbrigade voor je deur en kom je op het nieuws (eindelijk de internationale doorbraak van het forum).

Nu begrijp ik waarom hoe langer hoe meer makelaars een vespa kopen(lol).

Link naar reactie
"tasjesdieven" en pubers

Jammer maar het is realiteit dat de scooterist door het grote publiek met klootjesvolk vergeleken wordt.

René

Inderdaad, hier slaat onze René de bal toch even mis...naar mijn bescheiden intellect is klootjesvolk inderdaad "de gegoede burgerij", ofte de betere middenklasse...dan ben ik als scooterist nog liever een tasjesdief...dan heb ik tenminste iets om men koffie uit te drinken...in Antwerpen beter bekend als "ne jattendief"...

Link naar reactie

Ik had het klootjesvolk bestempeld als mensen die niet bang zijn om op de scooter eventjes in de vlucht een handtasje uit de hand van een oude dame mee te ritsen. En pubers die niet weten dat op een rond punt anti clockwise gereden wordt en als je het hen uitlegt u voor oude zak verwijten.

Bedankt jongens, ik leer hier toch veel bij ?

René

Link naar reactie

Jongens, maak jullie toch niet druk om zo'n artikel. De meeste mensen kennen wel het verschil tussen scooterists en klootjesvolk. Ik associeer klootjesvolk met mensen met een roze of lichtblauwe training die naar de Aldi gaan. Maar dat is natuurlijk een karikatuur,ieder zijn kijk daar op. Marnix heeft gelijk, geen ballen van aantrekken, gewoon je eigen ding doen.

Link naar reactie

Volgens mij is dat godschalk geval zelf een voorbeeld van klootjesvolk-manipulator. Een populist van de ergste soort, die een paar stellingen poneert die het bekijken niet eens waard zijn. Ik geef 1 voorbeeld: de democratie werkt prima, MAAR het zijn helemaal niet de beste kandidaten die naar voor komen. Zoiets kan je nooit in dezelfde stelling steken! De democratie doet perfect wat ze moet doen, democratisch zijn. Maar of dat het goeie systeem is en het door "de mensen" goed gebruikt wordt is een andere discussie. Dus godschalk, pek en veren!

Het klootjesvolk is gewoon de massa, de kudde, met al z'n schakeringen die erin te vinden zijn, van scooteristen die kuddegewijs op zondag nutteloze ritjes maken tot de tasjesdieven die er genoegen in scheppen om al-dan-niet met een scooter of een moto het trottoirleven onmogelijk te maken.

Lighten up folks!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Hoe je het ook bekijkt, het is wel het klootjesvolk dat ons naar de kloten helpt.

Klootjesvolk kiest zijn eigen regering en geeft daarom een mandaad aan een stelletje eigenheimers. Klootjesvolk weet doorgaans weinig af van politiek door desinteresse en is net voor de verkiezingsperiode een ideaal te manipuleren middel om aan stemmen te geraken. In de eenvoud der domheid overdacht klootjesman zijn politieke voorkeur. Hij dacht aan de 'wijze' politicus die hij een avond tevoren op de televisie zelf had gezien: zooooo'n goede man. Niet beseffende dat deze goede man hem vorige week al zijn eten en kleren heeft afgenomen. Door domheid gekozen. Iets ergers is er nauwelijks.

Link naar reactie

Over KLOTEN gesproken.

Volgens een oude opa van 80 jaar werd het hoofdzeil van een platbodem (zeilschip) naar boven gehesen daarbij voorzien van een glijdende verbinding van het hoofdzeil met de hoofdmast. Deze glijdende verbinding bestond uit houten ballen die als kralensnoeren om de mast werden gebonden. De houten ballen werden geen ballen maar kloten genoemd. Naar de kloten gaan zou te verklaren zijn uit het gegeven dat het schip met volle zeilen met hoge snelheid te pletter vaart.

Best wel klote...dus.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie
Klootjesvolk kiest zijn eigen regering en geeft daarom een mandaad aan een stelletje eigenheimers.

Waarschijnlijk geeft hij een mandaat en denkt dan verkeerdelijk dat hij een mandaad heeft verricht... ;-)

Klootjesvolk weet doorgaans weinig af van politiek door desinteresse en is net voor de verkiezingsperiode een ideaal te manipuleren middel om aan stemmen te geraken. In de eenvoud der domheid overdacht klootjesman zijn politieke voorkeur.

Het is volgens mij noch door desinteresse, noch door domheid en zeker niet overdacht dat hij z'n keuze maakt. Het is vooral met de emotie, het wij tegen de anderen gevoel hem aangepraat door die "wijze" politicus met de grote bek. Hij die het durfde om de dingen bij naam te noemen en kwaad te worden. Dat er verder niks aan doordacht beleid met een toekomstvisie achter zit maar meestal slechts holle slogans, gaat, in z'n emotionele toestand en onkunde om te redeneren, compleet aan hem voorbij. En, pech, want ze zijn inderdaad in de meerderheid.

En dat, beste Paul, is de vinger op de, ongeneesbare want aangeboren, wonde! :-§

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

En dan nu, nogmaals het klootjesvolk uit de doeken gedaan, ik citeer:

"Voor 1500 was het klootschieten enorm populair, een echte volkssport dus, daarna ging het iets minder. Op de website van de NKB (Nederlandse Klootschietersbond) staat een raadselachtige mededeling: “Bij het begin van de gouden eeuw (±1500) raakte het klootschieten echter volkomen in onbruik”. Nu heb ik altijd geleerd dat de 17e eeuw (of laten we zeggen: 1585 tot 1670) onze Gouden Eeuw was, maar iets verderop wordt over Calvijn gesproken, dus het jaartal 1500 klopt aardig, de aanduiding Gouden Eeuw niet. Hoe dan ook: vanaf dat moment werden de beoefenaars van de sport klootjesvolk genoemd, met als gevolg dat de kloot in de kast bleef. Want ja, iets zijn is één, maar iets genoemd worden? Nee, dank u. Momenteel is de sport, vooral in Twente en de Achterhoek, en zoals we hierboven zagen ook internationaal, weer flink in opkomst.

Goed, de kloot. Middel-Nederlands: cloot, ‘klomp, kluit, bol, bal, kogel’. Cloot en kluit zijn hetzelfde woord. Aardkloot is een ouderwetse, poëtische aanduiding voor de planeet waarop wij wonen. Pas later kreeg het woord een genitale lading. Testis (meervoud: testes)? Testikels? Wat een rare woorden, en teelballen, dat geeft associaties met stieren en beren (mannetjesvarkens). In de balzak zitten gewoon twee ballen, en een ander woord voor bal was kloot, dus in een balzak zitten kloten. Testis en testikel, trouwens, hebben te maken met het woord testament, op basis van het Latijnse testis ‘getuige’. Etymologisch zit dat nogal verwarrend in elkaar, één populaire verklaring (in de Angelsaksische etymologie) is dat mannen voeger zwoeren op hun manzijn, met andere woorden: één hand in de lucht, de andere stevig om de balzak."

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...