belfastjohn Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 So looks like the px range is still with us! for a while yet! info through the grapevine (from eddy bullet) Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Belfastjohn, is it because of an enginemodification (reedvalve)the PX150 will still be with us ? Any link available for more information ? Greetz, Paul. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2007 Its just on the rumour mill on the english forums but the info comes from a very (sticky) reliable source. Seems that they were testing those models this week and that not only do they have euro three clearance but also TUV approval. they must have down jetted the test bikes to insane levels. I'll see what more i can find out. Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 15 juni 2007 Delen Geplaatst: 15 juni 2007 Euro 3 ? Two stroke ? Let's wait for the great news. Would be very nice. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 16 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2008 I Hate To Say I Told You So!!! Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Nice. I thought that reedvalve engines are more fuel efficient and less poluting than normal crankshaft intake? Two stroke will never die!!! Greetz Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 @belfastjohn: listenin a lot to the hives lately ?!? Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Wat is reedvalve? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Wat is reedvalve? Arrez, weete gij dat nu ni! ik weet het eigenlijk ook ni :S en vraag het me ook af :S Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Wikipedia is je vriend http://en.wikipedia.org/wiki/Reed_valve Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 17 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2008 @teddy: Yes, went to see them in the AB a few weeks ago! Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Wikipedia is je vriend http://en.wikipedia.org/wiki/Reed_valve Bedankt, maar wat ik ervan begrijp is dat het de lucht/benzine regelt, en voor een goede afdichting van de ontploffingskamer zorgt. Of ga ik hier de mist in... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Smells like "CURRY"! LOL ;-) Link naar reactie
Yves px Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Ik lees hetzelfde en ik lees dat materiaalmoeiheid niet de beste vriend van dit ding is. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Ik lees hetzelfde en ik lees dat materiaalmoeiheid niet de beste vriend van dit ding is. "metaalmoeheid"? Tegenwoordig worden de meeste 'reeds' in polyester of carbon gemaakt, en metalamoeheid heeft daar geen vat op... Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 17 januari 2008 Delen Geplaatst: 17 januari 2008 Ik vind zo'n LML niet mis. De meeste PX onderdelen kwamen de laatste jaren sowieso al uit LML productie dacht ik. Link naar reactie
Yves px Geplaatst: 18 januari 2008 Delen Geplaatst: 18 januari 2008 Ik lees hetzelfde en ik lees dat materiaalmoeiheid niet de beste vriend van dit ding is. "metaalmoeheid"? Tegenwoordig worden de meeste 'reeds' in polyester of carbon gemaakt, en metalamoeheid heeft daar geen vat op... Ik luister naar mijn gezond verstand EN een beetje naar wiki: The repeated flexing of the valve material eventually causes metal versions to fatigue and fail to seat properly while fiberglass ones will merely snap off and be digested by the engine. Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 18 januari 2008 Delen Geplaatst: 18 januari 2008 Er is meer dan de reed-valve in de LML. De motor zou een beetje versmacht zijn.De scooter zou ook maar 80km/u halen. De Euro3 geldt tot 2011. We zitten dus nog efkes safe. De LML is identiek aan de PX. Is ook een pak goedkoper en met het uitgespaarde geld koop je wat emblemen en een ander achterlicht en voila...je hebt een PX. Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 19 januari 2008 Delen Geplaatst: 19 januari 2008 Er is meer dan de reed-valve in de LML. De motor zou een beetje versmacht zijn.De scooter zou ook maar 80km/u halen. De Euro3 geldt tot 2011. We zitten dus nog efkes safe. De LML is identiek aan de PX. Is ook een pak goedkoper en met het uitgespaarde geld koop je wat emblemen en een ander achterlicht en voila...je hebt een PX. "500 euro verschil" als ge ne goeie verkoper hebt van Vespa. Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 19 januari 2008 Delen Geplaatst: 19 januari 2008 "500 euro verschil" als ge ne goeie verkoper hebt van Vespa. Is dat niet genoeg? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.