Ga naar inhoud
Vespaforum.be

enorm veel rook


wegvandaan

Aanbevolen berichten

Heb net een prachtige p125x gekocht, wacht wel nog ongeduldig op motorplaat...

Als ik gas geef komt er énorm veel rook naar buiten, kan ik dit verhelpen? Te veel olie in benzine? Net gesmeerd, zal beteren na verloop van tijd?

Graag iemand die een idee heeft om dit probleem te verhelpen!

groets.

Link naar reactie

is uwe px nieuw of 2e hands ?

bij een splinternieuwe PX is dat roken volstrekt normaal de eerste km's

deze rook word veroorzaakt door montage-olie, het katalisatortje en de coating hiervan, rij maar eens rond den blok en dan zal het al heel wat minder zijn !

bij een ingereden of oudere motor wijst dit op een lekkende dichting tussen krukas en koppeling en das nie goe !

teveel olie in de verbrandingskamer veroorzaakt "plakkers" bij een WARME motor onder belasting...

Link naar reactie

Dank voor de snelle reactie... Wel even vergeten te melden dat de vespa p125x van 1979 dateert maar komt wel net van een volledig onderhoud door de garagist die ons de motor leverde...

Gaat hetzelfde verhaal hiervoor op denk je... Sorry ik had misschien vollediger moeten zijn. Ben dan ook zéér nieuw in dit VespaLand...

Link naar reactie

ik kan u enkel vertellen dat als die bepaalde dichting versleten is (meestal zijn de andere sleetgevoelige delen dan ook aan vervanging toe) dat uw motor van uw vespa beduidend meer rook ontwikkeld zelfs indien hij op bedrijfstemperatuur is en die dichting kan je enkel vervangen als de motor volledig open ligt...

http://www.scooterhelp.com/tips/engine/ ... vespa.html

Link naar reactie

wacht 1 st is op uw motoplaat zodat je hem deftig kan warm rijden

alvorens te panikeren en rijd benzine bak leeg ,doe dan vol met goede mengverhouding olie ,als ie dan nog overmatig rookt dan heb je misschien probleem

nog niet panikeren efkes rustig afwachten

gr

frank

Link naar reactie

k Zou toch wachten met al te snel motor open te gooien. Zoals reeds gezegd, eerst es een echt toertje mee rijden. Misschien is er wat te veel olie in de benzine gemengd en betert het bij een nieuwe tankvulling, niet direct het ergste denken.

D.

Link naar reactie

je zou eens te goei moeten lezen wat ik schrijf !

dit soort reactie is nu net de reden waarom ik een tijd geleden na een andere nutteloze discusie ben gestopt met technische raad te geven, mij nie gelaten "tirez votre plan".

Enneuh ja ik weet het beter vraag maar aan iedereen die mij kent !

Link naar reactie

@ vespita : vooral goede raad blijven geven , soms zal men er naar luisteren en soms niet .Ik weet dat ge weet waarover dat ge spreekt, daarom blijf ons helpen a.u.b.

Link naar reactie

Mensen,

Bedankt alvast voor de reacties, ik wacht mijn plaat af, ga er EINDELIJK mee toeren en laat jullie weten of hij blijft roken en "ik hem moet laten opengooien" of dat het aan de benzine ligt.

Ik zal ook eens horen bij degene waar ik hem heb van gekocht.

groets.

Link naar reactie

@Vespista: ben jij opgewonden over mijn reactie?

Ik ben er zeker van dat jij het allemaal way veel beter weet dan ik.

Ik heb alleen maar een oplossing die ik ooit van Geert kreeg hier ook willen geven.

Ttz, als je alleen maar stationair draait of heel traag rijdt, dat je dan meer rook hebt.

Als Wegvandaan nu eerst eens een keertje degelijk kan rijden en het is niet opgelost, dan ben ik er 500% van overtuigd dat wat jij zegt de oplossing is.

Sorry mate, ik heb er verder helemaal niks mee bedoelt en zeker niet naar jou toe!

Shoot somebody else!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

gene stress Fox,

de boodschap is misschien verkeerd overgekomen en was helemaal nie op u bedoeld ;-)

ik vind het nogal irritant dat er eerst niemand reageert in de meeste gevallen en als iemand dat dan toch doet opeens iedereen zijn kritische mening hierover moet geven, op den duur krijgt ge het gevoel dat ge uwe goede raad nog moet liggen verdedigen omdat het antwoord anders dan verhoopt is...

btw

als ge teveel olie in uw menging hebt moet ge uwe naftbak nie eerst leegrijden maar wegkappen anders hebt ge nog kans dat hij vastloopt.

Dr Who : vanwaar kende gij mij ?

ben jij VCA lid ?

hoedanook hedde een pint verdient :-)( amai da ga mij nog geld koste hier !)

Link naar reactie

Beste barbara,

Dat de motor versleten is, dat is wel sterk overdreven.In het ergste geval is de oliekering aan de zijde van de koppeling gewoon stuk, zo een dichting kost ong 5€.Het minder goede nieuws is, je motor moet volledig uit mekaar om aan die dichting te geraken, dat laat je het beste doen door iemand die er wat verstand van heeft.Meestal wanneer je motor toch uit mekaar is laat je best de lagers, schakelkruis ect.. ook eens nakijken, zodat je motor tiptop is als hij weer in mekaar steekt.

Als je een automatische smering hebt, dus naast de vuldop voor benzine, nog een andere voor 2taktolie, kan je al uitlsuiten dat hij rookt omdat er teveel olie bij de benzine is.

groetjes

Link naar reactie

Kan natuurlijk ook zijn da de jongedame de scooter enkel (of redelijk lang) heeft laten draaien met de choke op, of niet ver genoeg om de rook ontwikkeling die door de choke ontstaat te laten verdwijnen, dus laten we eerst een beetje afwachten tot er 'iets' meer/langer mee gereden is. Misschien is er olie in de benzinetank gedaan EN heeft de scooter mengsmering... Choke die blijft hangen? Luchtfilter 'zwaar' verstopt, aanzuigingsgat onder zadel afgedekt met een klamme regenbroek/oude vod?

Als hij blijft roken, dan is er veel kans dat Vespista het bij het juiste eind heeft...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...