Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zijn er vespisten met hetzelfde probleem???


TheFox

Aanbevolen berichten

vakantiewerk..WAS DA?? :D

en luxe leventje... ja my ass.. everybody had its own shit you know ^^

Nu gaat ge me toch niet proberen wijsmaken dat studeren geen luxe leventje is hé. Ik heb dat zelf ook gerokken zodat ik 6 jaar academie kon doen ipv 4, het was veel te plezant om daar weg te gaan. Wij hebben hier tenminste de mogelijkheid om verder te kunnen studeren, zelfs met studiebeurs. Dat is in heel veel landen ter wereld niet zo voor de handliggend hoor. Het is te zien dat je nog wat groen achter de oren bent. Everybody his own shit! Het zal wat zijn ja. Wees blij dat je in een westers land bent geboren met al onze (overbodige) luxe

Jamaar Erix, ik zet er wel druk achter eh...ze gaat zo ni moeten profiteren van de maatschappij gelijk gij gedaan hebt ze.

Link naar reactie
Jamaar Erix, ik zet er wel druk achter eh...ze gaat zo ni moeten profiteren van de maatschappij gelijk gij gedaan hebt ze.

Ikke profiteren! Ik heb mijn studies wel zelf betaald hé bazeke. Ik had geen ouders die dat konden betalen hoor! Ik ben daar zelf voor moeten gaan werken, tijdens vakanties, tijdens weekends! Ik was dus zo'n werkende student

Link naar reactie
Jamaar Erix, ik zet er wel druk achter eh...ze gaat zo ni moeten profiteren van de maatschappij gelijk gij gedaan hebt ze.

Ikke profiteren! Ik heb mijn studies wel zelf betaald hé bazeke. Ik had geen ouders die dat konden betalen hoor! Ik ben daar zelf voor moeten gaan werken, tijdens vakanties, tijdens weekends! Ik was dus zo'n werkende student

En hoeveel denk je dat de staat daar nog per jaar aan oplegt? Tis niet hetgeen jij betaald wat de kostprijs is van je studie eh...

Link naar reactie
Jamaar Erix, ik zet er wel druk achter eh...ze gaat zo ni moeten profiteren van de maatschappij gelijk gij gedaan hebt ze.

Ikke profiteren! Ik heb mijn studies wel zelf betaald hé bazeke. Ik had geen ouders die dat konden betalen hoor! Ik ben daar zelf voor moeten gaan werken, tijdens vakanties, tijdens weekends! Ik was dus zo'n werkende student

En hoeveel denk je dat de staat daar nog per jaar aan oplegt? Tis niet hetgeen jij betaald wat de kostprijs is van je studie eh...

Ik denk ni teveel want zelfs voor materiaal hadden ze geen geld. Na een jaar moesten we ook zelf de klassen kuisen want ook daar hadden ze geen geld meer voor en zo ging dat elk jaar van kwaad naar erger. De staat spendeert niet veel geld aan kunstonderwijs, dat grote geldpotje is enkel voor universiteiten en andere bullshit instellingen. En ik denk dat ik genoeg afdraag nu de laatste jaren om die studiejaren goed te maken.

Link naar reactie

Dat is om iedereen er nog eens op te wijzen hoe stiefmoederlijk ze hier het kunstonderwijs behandelen (op alle niveau's) in België. In het buitenland gaan ze graag "stoeffen" met hun Vlaamsche kunstenaars maar in eens terug in eigen land hebben ze er niet veel voor over om die mensen te ondersteunen, integendeel er bestaat nog altijd geen deftig statuut voor kunstenaars, wel voor muzikanten en theatermensen.

Met als gevolg dat je als kunstenaar constant in een grijze zone zit te werken!

Link naar reactie
tis wel schoon grijs waar gij zit te "werken" he Erix!!

;-)

Ik ben dan ook niet meer als kunstenaar werkzaam hé. En grijs is het hier inderdaad! Ik werk dan nog wel voor vadertje staat (weliswaar op gemeentelijk niveau)! Stel u voor een kunstenaar in het hol van de leeuw om de boel van binnenuit op stelten te zetten. Anarchie dus! LOL

Maar ik ben wel een aantal jaar als kunstenaar (restaurateur + beeldhouwer) werkzaam geweest als zelfstandige en dat was allesbehalve gemakkelijk omdat ze u niet direct in het één of ander schuifke kunnen steken (die schuifkespolitiek zuigt enorm). Dat heeft mij toen voornl. veel problemen opgeleverd met de belastingsn, RVA en nog meer van die idiote instellingen die het toch allemaal zoveel beter weten (NOT)

Link naar reactie
Moeten jullie nooit werken ofwa,ik kom hier juist thuis.

Ik heb al een hele maand verlof en nog tot half november, behalve vandaag, vandaar dat ik ineens zo veel antwoord hé, ik zit terug op het werk. hahahahahahahahahah

Link naar reactie

ik werk ni voor het stad! En terwijl ik surf doe ik nog andere dingen ook (wat een voordeel als j emeer dan 1 ding tegelijk kan doen hé). Trouwens wie het hardst roept op profiteurs is meestal zelf de grootste hé.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...