Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie heeft er een fietscomputer op z'n vespa?


Il Postino

Aanbevolen berichten

Heeey

Wil dit gewoon even weten zodat ik ev. tips kan krijgen, mijn speedo werkt niet meer

en een nieuwe, ja dat kost min. 70 EUR, terwijl je voor 20 EUR een betere snelheidsmeting hebt.

Heeft iemand dit, zo ja welke verkies je en hoe heb je het gemonteerd?

Heeft een van jullie een KOSO of gewoon SIGMA of zo?

Dankjewel!

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

ik heb hier een Sigma 506 klaarliggen voor mijn Lambretta :-)

magneetje en hoe de magneetontvanger monteren, kabeltje etc... is geen probleem

maar hoe/waar hebben jullie de display gemonteerd ?

in jullie bestaande kmteller ?

ergens op jullie stuur ?

of ?

ik ben zinnes om mijn display in mijn huidige teller in te bouwen achter het glas

enkel moet ik dan een zinvolle oplossing vinden om er af en toe toch vlot bij te kunnen om de display te kunnen resetten

heeft hier iemand ervaring mee ?

Thx, Jeroen

Link naar reactie

@ Joene

Shame on you! VERKRACHTING van uw oldtimer Lambretta!!!! Als het nu een circuitracemachine was, dan kon ik het nog begrijpen... Alhoewel, op circuit moet ge niet weten hoe snel je vlamt, zolang je iedereen maar achter je laat is't goed. ;-)

Link naar reactie

"wel of niet" is natuurlijk een kwestie van smaak

Erix, ik begrijp wel wat je bedoeld maar verkrachting is het nu nie echt hé ?

het is gewoon handig om een juiste km/u meting te krijgen en en plus over een dagteller en timer te beschikken

ik ga het trachten zo op te lossen dat het summier weggewerkt zit in mijn originele kmteller

wie heeft dit al eerder gedaan ?

Link naar reactie

kheb dit nog gedaan op mijn dax :D !

het magneetje had ik bevestigd op m'n ventieldopje , het meterke aan mn fource , zo met het draadje naar boven :)

let wel op dat je de goeie bandenmaat instelt ! kabelkes gewoon vanstdoen met tyraps.

als je nu eens aan de onderkant je teller openzaagt , alles eruit trekt , jouw tellerke erin stopt...

en om hem open te doen gewoon je teller er naar boven uitschuiven ? t

of op ééne of andere manier je glas eruit halen en met een scharnier werken ofzo ... .

beetje prutsen hé ! :D

grtz , Olivier ! =)

Link naar reactie

ja, ik had deze al gezien maar deze gaat net iets te ver vind ik ;-)

dit zou volledig misstaan op een rat-look LIS

toch merci voor het meedenken/zoeken

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 7 maanden later...

ik heb al een jaartje een Garmin Edge 705 als wielerterrorist, steeds zeer tevreden. Na de omschakeling naar de Vespa, heb ik de Edge 705 met een velcro systeem aan mijn GTS gemonteerd, en ja zelfs in Frankrijk gaf dit uitermate positieve resultaten. De GPS blijft goed zichtbaar, geeft duidelijk hoorbare auditieve signalen.

En de Edge 705 blijft lekker kleven (via velcro) op de Vespa. Wijs!!!! En route's, die pluk je zo maar van het internet.

Link naar reactie

ik gebruik een garmin 605 edge op mijn GTV 250, gewoon met dezelfde bevestiging als voor op fietsstuur.

dit werkt heel goed en je kan vanaf internet cites zoals bv... cyclingtour.be mooie fietsklasiekers naar je apparaat dawnloaden.Deze ritten zijn ook met de vespa zeer mooi om te rijden.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
ik heb al een jaartje een Garmin Edge 705 als wielerterrorist, steeds zeer tevreden. Na de omschakeling naar de Vespa, heb ik de Edge 705 met een velcro systeem aan mijn GTS gemonteerd, en ja zelfs in Frankrijk gaf dit uitermate positieve resultaten. De GPS blijft goed zichtbaar, geeft duidelijk hoorbare auditieve signalen.

En de Edge 705 blijft lekker kleven (via velcro) op de Vespa. Wijs!!!! En route's, die pluk je zo maar van het internet.

Kan je daar eens een foto van maken?

Link naar reactie

ik heb er op 2 van mijn scooters staan. een speedo'ke van 12eur en da macheert perfect. zowel op 8 als 10 inch

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...